- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
En skuld att betala från KFM förföll ett bra tag sen och undrar när en utmätning drar igång? Hur fort går det ? Är det lön i första hand? Får jag information om att de inlett processen?
Om den förföll för ett ”bra tag sedan”, så bör ju processen vara igång...kan man tycka?! Den information som Du får är ett brev från KF om att Du ska redovisa Dina inkomster och utgifter. I samma veva som Du får detta, får även Din arbetsgivare infon om att inkomma med Din månadslön till KF.
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Har inte fått något från KFM att fylla i om inkomster. Går den samtidigt till arbetsgivaren![]()
Ja, så brukar det nog vara...
- Meddelanden
- 364
- Mottagna reaktioner
- 464
- Poäng
- 517
Dem går ut samtidigt en till dig och en till arbetsgivaren
Men på KFM jobbar även vanliga människor som är lediga jul / nyår och en del kanske tar lite extra ledigt med föräldrardagar eller semester då blir de lite längre handläggningstider
Men denna vecka lär de bli full fart på kontoren igen
Men tror även du kan lämna dina uppgifter elektoniskt med bank id på KFMs sida
De gjorde jag
Längre ner på sidan finns mina inkomster och uppgifter
https://www.kronofogden.se/hjalpforprivatperson.html
Sen kan man ringa KFM o höra, de gjorde jag mycket i början men bäva för att ringa men de var super bra i andra änden av telefonen
Men på KFM jobbar även vanliga människor som är lediga jul / nyår och en del kanske tar lite extra ledigt med föräldrardagar eller semester då blir de lite längre handläggningstider
Men denna vecka lär de bli full fart på kontoren igen
Men tror även du kan lämna dina uppgifter elektoniskt med bank id på KFMs sida
De gjorde jag
Längre ner på sidan finns mina inkomster och uppgifter
https://www.kronofogden.se/hjalpforprivatperson.html
Sen kan man ringa KFM o höra, de gjorde jag mycket i början men bäva för att ringa men de var super bra i andra änden av telefonen
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Min första skuld att betala var i augusti och jag redovisade inkomst direkt när sista datum på skuld att betala gick ut. Hörde inget och ringde dit i början av september blev avspisad med att jag fick vänta. I oktober kom blanketten om att redovisa inkomst som jag direkt gjorde ännu en gång. Hörde inget och i slutet av November så fick jag inledande skuldsanering.Har räknat men ännu ej fått begäran. Är det inte konstigt? Det var ju i oktober skuld att betala kom tror jag.
- Meddelanden
- 625
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 417
Grattis!Min första skuld att betala var i augusti och jag redovisade inkomst direkt när sista datum på skuld att betala gick ut. Hörde inget och ringde dit i början av september blev avspisad med att jag fick vänta. I oktober kom blanketten om att redovisa inkomst som jag direkt gjorde ännu en gång. Hörde inget och i slutet av November så fick jag inledande skuldsanering.
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Det har faktiskt varit sjukt jobbigt att inte veta hur allt ska bli. Ville bara få ett beslut om löneutmätning så att jag visste vart det landar.Grattis!
- Meddelanden
- 141
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 52
Min första skuld att betala var i augusti och jag redovisade inkomst direkt när sista datum på skuld att betala gick ut. Hörde inget och ringde dit i början av september blev avspisad med att jag fick vänta. I oktober kom blanketten om att redovisa inkomst som jag direkt gjorde ännu en gång. Hörde inget och i slutet av November så fick jag inledande skuldsanering.
Grattis!
Ännu märkligare att min ej kommit. Orolig att jag missat via posten men borde väl kommit påminnelse då?
fordringsägaren har inte heller fått det jag redan betalat KFM så någon konstig fördröjning är det.- Blev medlem
- 19 juni 2018
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Vad är det du inte fått ?Grattis!
Ännu märkligare att min ej kommit. Orolig att jag missat via posten men borde väl kommit påminnelse då?fordringsägaren har inte heller fått det jag redan betalat KFM så någon konstig fördröjning är det.
- Meddelanden
- 141
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 52
Vad är det du inte fått ?
Redovisning av lön osv.
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Det är nog pga helgerna.Redovisning av lön osv.
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Jag vet en quinna här ute som fick sin första ”skuld att betala” i början på augusti och flertalet har inkommit sedan dess, men hen har fortfarande inte fått papper från KF om att redovisa sina inkomster/utgifter... Helt galet & man kan ju undra hur borgenärerna ställer sig till en sådan extrem långsam handläggning av KF.... Sen är det inte ju inte bra för gäldenären heller vars skulder därmed ökar med vindens hastighet... Personen i fråga bor i en storstad med KF alldeles ”bortom hörnet”.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.