Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Till er som har löneutmätning

Jag tror att jag ger upp i denna fight om att bli skuldfri. Lån på lån har jag tagit med nu orkar jag verkligen inte mer. Har skrivit under delgivningen från KFM och undrar hur går de tillväga nu.

Frågor jag har

1. Kommer min sambo få reda på detta?
2. Mina skulder ligger på ca 30 000 kr, kommer de komma hem till oss och kolla i lgh?
3. Kan man komma överens om att jag betalar in en summa varje månad så att de inte kontaktar min arbetsgivare. Är skit rädd för det för där har jag ansvar över ekonomin och det ser inte så bra ut om KFM hör av sig..Rädd för att få sparken!
4. Om jag har andra lån som jag följer, får jag behålla del av min lön så det räcker att betala där med?

Tack på förhand :(

Undrar också de med löneutmätning.
Kan man komma överens om att sköter man inbetalningarna till krono. Så slipper man att de kontaktar jobbet då och gör löneutmätning?

30000 kr är väl ingen summa? Det skulle du väl klara av att få en avbetalningsplan på?

Kronofogden ger dig några veckor att betala skulderna. En utmätning sker automatiskt, vare sig man vill det eller inte. Så länge en skuld finns registrerad där kommer dom göra allt i sin makt för att handläggningstiden ska bli så kort som möjligt. Det ni kan göra är att komma överens med inkassobolagen. Dom flesta kräver då en dom hos domstolen innan dom går med på det.

Har du något du kan sälja för 30 000kr? Du får ofta bättre pris om de tar dina saker.

Försök o sälj av lite saker,ring o prata med kronofogden dom brukar vara väldigt förstående o vänliga o prata med. Din sambo lär nog få reda på allt te slut,ser han inte posten vet han ingenting?:(

Jag har inget att sälja. Äger typ bara kläder och böcker. Allt i lgh är min sambos och lägenheten står på honom.
Jag har redan andra ärenden som jag gått via tingsrätten för att få avbetalning på men där blir det extra kostnader och det orkar jag inte med.
Min sambo vet inget för att jag lagrar min post :(
Vill verkligen inte att han ska få reda på nått

Vad har det blivit för extra kostnader när det gått till tingsrätt?

Är det inte bättre att prata med din sambo? Ni kanske kan lösa allt tillsammans?

Nej jag kan verkligen inte göra det. Har gjort bort mig ordentligt :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp