Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillbaka i skuldträsket

Stämmer, förmånsbeskattning är ett krav för att bilen ska kunna användas privat.
Men det finns upplägg där arbetsgivaren gör löneavdrag för att dem inte ska bekosta bilen. Då blir kalkylen helt annorlunda för dig då du kanske avstår lön för att få förmånen (löneväxling).
Ahaaa! Och hur vet jag det? Eller är de bara fråga ? 🤣

Nej de är klart att netto inte ökar. Men om borgenärerna gör kreditupplysning ser de väl att min inkomst ökat i jämförelse med ansökan. Men de kanske inte är de man går efter.
För det första är det inte speciellt vanligt att borgenärerna tar några upplysningar över huvud taget, dom gör snarare stickkontroller, och skulle dom göra det så spelar det ingen roll, ökningen i brutto blir alla fall för liten för att dom ska bry sig, och skulle dom bry sig så får dom avslag om dom begär omprövning då kronofogden ser att det rör sig om en förmånsbil.

Du behöver inte göra någon omprövning, folk gör omprövning för allt möjligt skit hela tiden och får avslag, det är många som står i kö för skuldsanering och kön kunde betas av betydligt snabbare om folk slutade skicka in omprövningar för minsta lilla grej.

För det första är det inte speciellt vanligt att borgenärerna tar några upplysningar över huvud taget,
Skulle vilja påstå motsatsen, det finns vissa borgenärer som tar upplyssning 1 gång om året för att kontrollera din inkomst under skuldsanering.

Skulle vilja påstå motsatsen, det finns vissa borgenärer som tar upplyssning 1 gång om året för att kontrollera din inkomst under skuldsanering.
Jag förstår ju att de blir kötider osv för att många omprövar ” i onödan”. Men samtidigt är ju saneringen en chans i livet man typ aldrig får igen, så jag är faktiskt den som hellre omprövar en gång för mycket än inte alls. Så jag håller helt med dig!
Så ja; jag kommer inte experimentera med något. Får jag förmånsbil kommer jag ompröva.

Jag förstår ju att de blir kötider osv för att många omprövar ” i onödan”. Men samtidigt är ju saneringen en chans i livet man typ aldrig får igen, så jag är faktiskt den som hellre omprövar en gång för mycket än inte alls. Så jag håller helt med dig!
Så ja; jag kommer inte experimentera med något. Får jag förmånsbil kommer jag ompröva.
Ja, du gör som du vill, du kommer få ett avslag efter 4 månader...

Du kommer inte behöva ompröva förmånsbil :) Du kan vara lugn på det.

Jag har haft skuldsanering 1 år och 3 upplysningar är tagna på mej under den tiden , så nog håller dom koll vill jag mena !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp