Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillgångsundersökning

Fonder och aktier går fint att utmäta. Fonder kan vara sånt man har rätt att behålla. Aktier går alltid utmäta

De tog mitt eget sparande på banken men pension .
Kanske fel av mig och skriva aktier och fonder men de tittar på vad man har i kapital i alla fall . En gång tog de pengar innan utmätning startat och tog från mitt konto

Får jag fråga hur mycket pengar hade du på kontor då ca? Lite nyfiken när dom anser att utmäta det.

Om det behövs för att uppnå förbehålsbeloppet..
För att man bestämt att det ska vara så:)

Jaha, ja det är ju klart. SPAX och andra instrument där dom är låsta ?;) är mer komplext att sälja dessa :)

Går iofs men tar tid:/

Bäst är väl att köpa bitcoin om verkligen vill dölja större summer

Jaha, ja det är ju klart. SPAX och andra instrument där dom är låsta ?;) är mer komplext att sälja dessa :)

Går iofs men tar tid:/

Bäst är väl att köpa bitcoin om verkligen vill dölja större summer

Spax går bra att utmäta med, kfm skickar försäljningsorder separat efter utmätningen, utmätningen säkerställer egendomen, banken spärrar på något vis.
Sen efter ett par veckor skickas försäljningsanmälan, samma sätt för fonder aktier spaxar, premieobligationer och pensionssparande.

Så man utmäter pension sparande också? Läst att man oftast låter bli den

Ipssparanden går att utmäta under vissa förutsättningar, handlar om hur inbetalningar fördelats över olika år

Ipssparanden går att utmäta under vissa förutsättningar, handlar om hur inbetalningar fördelats över olika år

Hmm. Menar du att man mäter utbetalningar eller tvångssäljer försäkringen? Två olika saker, anser att utmäta utbetalningar från en pensionsförsäkring är ok. Dock inte att tvångsälja den.

Hmm. Menar du att man mäter utbetalningar eller tvångssäljer försäkringen? Två olika saker, anser att utmäta utbetalningar från en pensionsförsäkring är ok. Dock inte att tvångsälja den.

Ett ips är ingen försäkring.. de går att utmäta sparandet under vissa förutsättningar. Ganska många utmäts.

Privata pensionsförsäkringar går också utmäta men oftast går det inte. Tror inte jag gjort det någongång.
Utbetalningarna går att utmäta från bägge typerna, men oftast minskar man förbehållet hos pensionsmyndigheten och låter en behålla de andra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp