Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tingsrätt, fått brev från tinget om förenklad delgivning

Har försökt läsa tidigare trådar och googlat, men inte fått nått grepp om det här..

Har överklagat ett ärende från KFM till tingsrätten, jag har för ett tag sen fått brev från tinget om förenklad delgivning. Vad händer nu? Någon har skrivit om att medge skulden för att slippa tredskodom/anmärkning. Hur gör jag detta och vad händer om det görs för sent/2 veckor efter brevet anlänt.

Det är creditum som ska ha betalt och jag har pengar att betala med, problemet är att jag inte riktigt vet summan. Nu vet jag heller inte hur mycket man "vågar" höra sig för o fråga så det inte blir nått strul med att jag överklagat?

Om jag kontaktar Creditum, får belopp, betalar på en gång.. Bör jag då vara safe från anmärkning/tingsrätt?

många frågor, och jag hoppas på lika många svar! Nu ska jag FÖRSÖKA få nån timmes sömn...

Jag har inte koll på detta med tredskodom och tiderna som gäller. Däremot så har jag varit i precis samma situation med creditum och överklagade så att det gick vidare från KFM till tingsrätten. Jag mailade dem och frågade så att summan blev rätt och betalade in. Fick senare ett brev från tingsrätten där kronofogden hade återkallat ärendet med hänvisning från creditum. Mitt tips är att har du pengarna betala rätt summa och skicka en kopia på betalning till KFM för säkerhetsskull.

Ring tingsrätten. Begär anstånd. Det bör ge dig ett par veckor till

Ring/mejla creditum, betala in. Mejla tingsrätt att skulden är betald, bifoga kvitto

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp