Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tingsrätten, hur undvika anmärkning?

Jag har en tid hos tingsrätten i september angående att mitt Vivus lån gått vidare dit. Har pratat med tingsrätten, som säger att jag antagligen kommer att få en anmärkning även om de går med på en avbetalningsplan. Finns det något man kan göra för att förhindra en anmärkning när det gått såhär långt? Kan man be om något förlikningsavtal istället för att ses i tingsrätten, för att upprätta en avbetalningsplan, eller vad händer efter dom i tingsrätten? Vivus säger att de kommer att ge mig en avbetalningsplan efter dom, men jag vill undvika just en anmärkning! Behöver bra råd omgående, hur jag ska agera!

Jag har haft 10 mål som jag medgivit eller betalat hos tingsrätten
och aldrig fått en anmärkning.

Ok, men fick du avbetalningsplan efter att det blev en dom, och INGEN anmärkning? Tingsrätten tror att Vivus kommer att ge mig en anmärkning nämligen...vet ej varför de tror det!

Vet ej gällande Vivus, men alla andra 10st
har jag avbetalningsplan på och inga anmräkningar
fått.

Ok, men fick du avbetalningsplan efter att det blev en dom, och INGEN anmärkning? Tingsrätten tror att Vivus kommer att ge mig en anmärkning nämligen...vet ej varför de tror det!

Du måste medge skulden hos tingsrätt
Annars blir det tredskodom

Jag medgav skulden o fick en dom och nu idag fick jag en avbetalninggsplan på 5 månader..ingen anmärkning.

Sitter i samma båt som du!

Gick du till tingsrätten och medgav skulden eller hur gör man?!

Det innebär att dom är stadsfäst och att du är betalningsskyldig
Kommer ni inte överens om en uppgörelse eller liknande som är det bästa
Så är skulden fri att utmäta

Syns denna dom någonstans?

Förstår inte egentligen, varför gör inte alla såhär för att slippa en betalningsanmärkning? Denna process tar ju typ 2 månader...

Måste man fysiskt gå till tingsrätten eller hur funkar det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp