• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tingsrätten, vad gör att man får ärenden där?

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 117
Mottagna reaktioner
2 499
Poäng
1 557
Gallras bort efter 20 år på
lexbase och 10 år i tingsrätten. Men att det står om dig angående några hyror i tingsrätten är knappast någon som en bryr sig om :) värre med rånare, våldtäcktsmän och pedofiler.
Ja och det värsta deras offer finns också med, och gamla adresser till missdådarna. Jag har en grannfamilj som är helt skötsam som bor i en lägenhet som en tidigare hustrumisshandlare bott i, de får allt möjligt i sin brevlåda...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Vet flera som tycker det är riktigt kul att googla personer. Fattar inte varför, men man ska inte bry sig!
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 267
Mottagna reaktioner
408
Poäng
557
Folk som inte har något liv och aldrig varit utanför 60 skyltarna där dom bor.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag bestred vissa föreläggande för "köpa" tid men det ledde aldrig till något.

Däremot blev jag stämd för en hyresrätt som jag hade några obetalda hyror så söker man upp mig på Lexbase så finns det (dock var detta för 8 år sen men tror det fortfarande kommer upp)
Men då betalde du sen eller ?
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 290
Mottagna reaktioner
1 784
Poäng
1 247
Vet flera som tycker det är riktigt kul att googla personer. Fattar inte varför, men man ska inte bry sig!

Rätt många arbetsgivare jag har haft har velat att man skriver med sina sociala medier i ansökan.
Tämligen säker på att de även har googlat på ens namn.
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Tror ni man kan begära att en nämndeman man känner inte skall medverka? Om jag nu skulle hamna där så skulle jag inte tycka det vore så trevligt med en bekant som är med och dömmer...
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
912
Poäng
817
Tror ni man kan begära att en nämndeman man känner inte skall medverka? Om jag nu skulle hamna där så skulle jag inte tycka det vore så trevligt med en bekant som är med och dömmer...
Ska mkt till för att du ens ska hamna där om du INTE bestrider dina skulder. Visst är säkert möjligt men om du bara erkänner skulden och betalar genom utmätning sen så kan du nog vara hel lugn
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp