Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tips efterlyses akut!

Hej,

sitter som många i en mardrömslik lånesits och vet inte hur jag ska komma ur detta! Jag har inga betanm än men hur får man lånebolagen att ge schysstare avbplaner eller räntor. Det här är ju omöjligt annars...?!?!
En som inte orkar snart mer...

Känner precis som du....funderar på att fixa över huset på gubben så han äger hela å sen släppa allt till kfm. Är bara huset som jag har av värde vad jag anser själv...

Hur gör man för att orka när man ser att det är omöjligt... Ser inget ljus i tunneln...

Samma här :(
Känns som enda sättet för mig nu är att göra som jag skrev tidigare...måste bara få bort min del av huset så jag säkert vet att dom inte tar det för att lösa skulderna....sen släpper jag nog skiten och bara betalar det viktigaste man har.

Det är en omöjlig situation om man har många lån/krediter ja. Dels kommer alltid en dag man inte klarar det och allt faller, dels om man försöker med avbetalningsplaner så blir totalsumman skyhög som man inte klarar av ändå.

Dom flesta i den sitsen blir förr eller senare tvungna att släppa åtminstone en hel del till kronofogden. Om man väntar och tar nya lån blir det oftast mycket värre, inte bättre, heller.

Hur mycket skulder har du? Antal lån, total summa alltså?

Jag har väl 120.000:- kanske med ränta som tickar årligen. Uppåt 15 krediter totalt antagligen.

Hur mycket skulder har du? Antal lån, total summa alltså?

Jag har väl 120.000:- kanske med ränta som tickar årligen. Uppåt 15 krediter totalt antagligen.

Är det sånt som ligger hos kfm? Har lite mindre i skuld än dig....

Är det sånt som ligger hos kfm? Har lite mindre i skuld än dig....

Inte allt, men en hel del av det. Men mitt skuldsaldo är väl 20.000:-. Men finns en del annat som ligger bakom och gett betalningsanmärkningar. Så det är en del.

Känner precis som du....funderar på att fixa över huset på gubben så han äger hela å sen släppa allt till kfm. Är bara huset som jag har av värde vad jag anser själv...

Är dock inte säkert att du får behålla huset för det.. Märker någon av dina kreditgivare att du gjort så kan dom ansöka om att försätta dig i konkurs, vilket inte borde vara några problem om du precis släppt en masa skulder till fogden, väl i konkurs kan den gåva/gåvoliknande transaktion du gjort när du skrivit över huset på gubben återvinnas, dvs man häver själva gåvotransaktionen, det kan göras i 2-3 år efter gåvan gjorts. Efter man hävt gåvan går det bra att sälja av kåken för att betala dina skulder.

Lasseman

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp