• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tips på avbetalningsplan hos inkasso

Liz

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
12 Februari 2021
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Hej!

Hamnade hos KFM 2019 och har sedan dess haft löneutmätning och fått avslag på skuldsanering två gånger. Har sedan 6 månader tillbaka inte haft någon utmätning alls då min inkomst har varit dör liten. Jag har nu fått jobb och kommer få dubbel lön i juli. Jag vill använda de pengarna till att förhandla med inksssobolagen för att få avbetlankngsplaner.

Inkassobolagen är:
Svea
Intrum
Alektum
Sileo
Lowell
Gothia
Pra Group
CSN

Alla bolag förutom Pra Group och CSN har dragit tillbaka skulden från KFM. Och det är också hos Pra Group som jag har den största skulden. Tänker att löser jag en avbetalningsplan där så löser sig resten. Svea har bland annat lämnat förslag redan.

Snälla ge mig tips på hur man kan säga när man ringer! Jag har mega ångest att ringa och blir oftast bara ledsen när handläggare är otrevliga. Vill verkligen inte hamna i utmätning igen på nya jobbet. Det skulle skada mitt förtroende där
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp