• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tips på billig mat?

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Jag är förhoppningsvis skuldfri om 18 månader. Lägger 7200 på lån varje månad nu. Hade varit så skönt att slippa den kostnaden
Ja, det finns ju så mycket annat man behöver pengarna till. Jag betalar 13000 kr i månaden. Det är tufft.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Ouff!! Ni är duktiga!

Jag vet inte om jag skulle fixa det!
Vågar jag fråga hur mycket de låter er behålla? Det måste ju vara skitjobbigt att gå igenom!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Ouff!! Ni är duktiga!

Jag vet inte om jag skulle fixa det!
Vågar jag fråga hur mycket de låter er behålla? Det måste ju vara skitjobbigt att gå igenom!
I mitt beslut har jag 19000 kvar med barnbidraget (två vuxna, ett skolbarn). I verkligheten ser det lite annorlunda ut nu. Maken är fortfarande arbetslös utan ersättning men jag har bytt jobb och har högre lön men högre kostnader för pendling och dubbelt boende. Har lite mindre kvar, men har valt att inte begära omprövning för jag vill inte riskera att de börjar ifrågasätta min pendling. Jag försörjer också en vuxen son på de pengarna.
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
I mitt beslut har jag 19000 kvar med barnbidraget (två vuxna, ett skolbarn). I verkligheten ser det lite annorlunda ut nu. Maken är fortfarande arbetslös utan ersättning men jag har bytt jobb och har högre lön men högre kostnader för pendling och dubbelt boende. Har lite mindre kvar, men har valt att inte begära omprövning för jag vill inte riskera att de börjar ifrågasätta min pendling. Jag försörjer också en vuxen son på de pengarna.
Har du lång tid kvar av utmätning?
Visst kan man dra av för både resor och dubbelt boende på skatten sen? Hoppas ni kommer ur det snart. Det lät tungt.

Jag har tyvärr ingen formell utbildning och har bara jobbat i lågavlönade branscher. Funderar på att plugga och skola om mig men då känns studielån inte som ett bra alternativ heller.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Har du lång tid kvar av utmätning?
Visst kan man dra av för både resor och dubbelt boende på skatten sen? Hoppas ni kommer ur det snart. Det lät tungt.

Jag har tyvärr ingen formell utbildning och har bara jobbat i lågavlönade branscher. Funderar på att plugga och skola om mig men då känns studielån inte som ett bra alternativ heller.
Har skuldsanering med 1,5 år kvar. Jo, jag får dra av på skatten. Gör det direkt via jämkning. Har en kostnad på ca 15000 kr, och får ca 7500 av dem på skatten.
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Har skuldsanering med 1,5 år kvar. Jo, jag får dra av på skatten. Gör det direkt via jämkning. Har en kostnad på ca 15000 kr, och får ca 7500 av dem på skatten.
1,5 år går relativt fort iallafall! Alltid nåt att kunna få tillbaka en del iaf!
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
ladda ner Olio appen, min bror köper numera nästan ingen mat då han nästan varje dag hämtar all möjlig mat gratis
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Har skuldsanering med 1,5 år kvar. Jo, jag får dra av på skatten. Gör det direkt via jämkning. Har en kostnad på ca 15000 kr, och får ca 7500 av dem på skatten.
Är det inte bättre att ompröva så att inte någon borgenär gör det.?
Hur mycket mer har du ut netto?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Är det inte bättre att ompröva så att inte någon borgenär gör det.?
Hur mycket mer har du ut netto?
Får ut ca 10000 mer netto med jämkningen. Men i och med jämkningen hamnar min beskattningsbara inkomst på något lägre än tidigare. Det är den som syns för borgenärerna så de har ingen anledning att begära omprövning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp