• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tips? Sista utväg?

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Hade jag varit i denna sits. Så hade jag sålt saker såsom: tv, dator, tv-spel, mobiltelefon, smycken etc För att köpa mer tid. Prylar går ju alltid att skaffa på nytt.
Sen när man släkt den värsta situationen så är det nog rätt bra att ägna en tanke på extrajobb , hyra ut ett rum i lägenheten, kanske ansöka om bostadsbidrag eller liknande?
Kanske t om jämka på lönen några månader tills du kommit på fötter.
jag hade riktigt jobbigt månader ett tag och började köra svarttaxi. Det kunde ge 2-3000 på en helg. Så det kanske man kan lösa problemen om man inte landar ett till kneg.

Lycka till, detta kommer du fixa om du bara vill!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Hade jag varit i denna sits. Så hade jag sålt saker såsom: tv, dator, tv-spel, mobiltelefon, smycken etc För att köpa mer tid. Prylar går ju alltid att skaffa på nytt.
Sen när man släkt den värsta situationen så är det nog rätt bra att ägna en tanke på extrajobb , hyra ut ett rum i lägenheten, kanske ansöka om bostadsbidrag eller liknande?
Kanske t om jämka på lönen några månader tills du kommit på fötter.
jag hade riktigt jobbigt månader ett tag och började köra svarttaxi. Det kunde ge 2-3000 på en helg. Så det kanske man kan lösa problemen om man inte landar ett till kneg.

Lycka till, detta kommer du fixa om du bara vill!
Ja jag har extra jobb tog i mars. Har sålt av mycket och sålt kläder till sellpy pantat guld osv. Att jämka tar väl tid att få beslut? Tack för tipsen ska se över just nu känner jag mig sjukt stressad bara
 

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Ja jag har extra jobb tog i mars. Har sålt av mycket och sålt kläder till sellpy pantat guld osv. Att jämka tar väl tid att få beslut? Tack för tipsen ska se över just nu känner jag mig sjukt stressad bara
Skattejämkningen tog nog bara en dag om inte bara några minuter, var ett tag sedan jag sökte så kommer inte riktigt ihåg. Men jag blev förvånad hur fort det gick.
Sen lämnar man beskedet till lönekontoret och hipsvips får man ett X antal tusen till att släcka bränderna med.
 

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Skattejämkningen tog nog bara en dag om inte bara några minuter, var ett tag sedan jag sökte så kommer inte riktigt ihåg. Men jag blev förvånad hur fort det gick.
Sen lämnar man beskedet till lönekontoret och hipsvips får man ett X antal tusen till att släcka bränderna med.
Tack för tips, gav mig ändå lite mod att försöka kämpa!
 

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Tack för tips, gav mig ändå lite mod att försöka kämpa!
Ge inte upp! Som sagt jag var i liknande sits som dig.
Jag förklarade och erkände för min sambo att såhär ligger det till. Och eftersom hon var / är arbetssökande så kunde hon inte hjälpa mig med ett samlingslån.
Då fick jag göra det jag nämnde till dig:
* Köra svarttaxi.
* Söka extra jobb.
* Jämka.
Det ena tog ut det andra givetvis och nu har jag ett extrajobb där jag jobbar efter min ordinarie tid på heltidsjobbet och har skaffat mig mer motivation än någonsin.

Tjänar bättre än någonsin nu så då vill jag helt plötsligt aldrig sluta jobba
 

RK33

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Utslag alltså bet anmärkning? Bestred du föreläggandet?
Nej försökte få till en plan med Alektum men det var försent. Fick då anmärkning. Om du har qliro delbetalningskonto borde du klara dig en månad till.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Ja jag har extra jobb tog i mars. Har sålt av mycket och sålt kläder till sellpy pantat guld osv. Att jämka tar väl tid att få beslut? Tack för tipsen ska se över just nu känner jag mig sjukt stressad bara
Jämkningsbeslutet kom efter en dag, jag ansökte denna månad i april och fick nu lön med lägre skatteavdrag så kör på!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp