Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tipsa varandra, sänka månadskostnader utan upplysning eller nya lån

Kunnig medlem
Poäng: 71
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
19
Poäng
71
Hittade inte kommentaren jag letade eller inlägg. Men funderade lite.

Har ni lyckats sänka räntan när ni ringt in till era långivare 2026? Förr verkade det vara lättare ljuga ”fick med bättre ränta kan ni sänka annars avslutar jag” nu krävs bevis med erbjudande och avtal.
Tänker vi kanske kan blanda in alla banker och erfarenheter från senaste året/åren istället för bara slösa en tråd på enbart en bank?

Men jag söker

Söker nån som har eller brukar lyckas sänka räntan hos lån på medmera via samtal? Ränte garanti kräver bevis. Men tänker de kanske kan sänka mig ändå? Haft lån där 2 år inga provlem förutom 1 betalfri månad i sommras och ammorteringsfritt 2 mån (vilket är plus för dom)

Inte exakt svar på frågan (det har jag tyvärr ingen egen erfarenhet av), men jag har tänkt närma mig Nordea så här om några år. Alltså innan jag sökt någon annanstans:

Hej.
Jag har sedan några år ett större blancolån hos er som jag har amorterat ner med drygt 200 K. Som ni kan se i historiken har jag också extraamorterar en hel del. Men nu när lönesumman har sjunkit under 500 K (vilket dessutom är lägre än min inkomst) har jag funderat på om jag inte kan få ett ännu bättre erbjudande via Lendo. Jag har inga övriga lån eller krediter. Men jag trivs med er, så innan jag söker ville jag kolla med er ifall ni kan tänka er att sänka räntan och i så fall med hur mycket?
Vänligen,
/Gaston

Sen kan man ju söka på Lendo ändå när man väl fått ett förslag från Nordea tänkte jag :-)

Fick låneerbjudande och skrev skuldebrev (screenade allt som tur var) räntan var 12% men vid kontroll så sa de sedan nej använt denna för att sänka räntan på plus1 till 13%

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp