• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Samma för mig. Ska ringa imonrgn istället
Jag ställde två frågor i samma mail. Varför jag fick faktura daterad 2022-01-26 och varför beloppet var högre än hos Holm. Dom svarade på mailet…… men endast en sämre förklaring om faktura datumet, alltså ingen förklaring varför dom slängt på 700:-
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Glömde ringa och nu får jag en påminnelse om fakturan.
Skrev ett argt mejl för det är fel skuld och holm bank gjorde en dubbeldragning i december så jag skulle slipp betala i januari.

Denna faktura som dom påstår att jag inte betalat förfall ju dessutom innan man hade fått den från brixo och man hade inte en aning om att dom hade tagit över skulden förrän efter förfallodatumet. Känns som dom är ett pack idiotier dom försöker lura än och svarar inte ens på det man skrivit till dom.
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
697
Mottagna reaktioner
153
Poäng
357
Skickar massa påminnelser fastän det är betalt kan de inte lugna sig lite
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Fick också påminnelse på mail. Betalade till Holm i förrgår. Borde väl kommit in till Brixo nu även om jag betalade i Holm appen? Loggade in på Brixo för att kolla men lånet hos Holm finns ju inte ens där när man loggar in. Känns bara oseriöst attt skicka ut påminnelser när det inte ens finns information på Brixos hemsida.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Ryker appen nu?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 393
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Samma här! Fick påminnelse från Brixo fast jag har en deal med holmbank att betala mindre ett antal månader framöver. Skrev att jag har allt skriftligt
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Det kommer säkert strula massor nu i början med alla betalningar. Känns oseriöst att flytta lånet och kräva folk på betalningar men sen kan man inte logga in och se skulden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp