• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Svea Bank inte Inkasso vill bara förtydliga så inte någon sätter whisky i fel strupe denna fredag.


Brixo AB har inlett ett samarbete med Svea Bank AB som innebär att betalningar för din kredit från Holm från och med nu istället ska ske till bankgiro 5392-5350tillhörande Svea Bank AB. Betalning skulle tidigare ske till bankgiro tillhörande Brixo AB men detta gäller inte längre. Har du redan lagt in en betalning till vårt gamla bankgiro för faktura som redan förfallit så kommer betalningen alltjämt komma fram och du behöver inte vidta några åtgärder förrän vid nästa betalning.



Härmed meddelas att rätten till betalning för Brixo AB:s fordran under angiven kredit har pantsatts till Svea Bank AB (556158-7634). Betalning med befriande verkan kan endast göras till Svea Bank AB på bankgiro 5392-5350 eller till den och på det sätt som Svea Bank AB anvisar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Tagga ner löser sig! Svea bank är bättre att ha att göra med.
ja möjligt att dom är bättre att ha att göra med, men nu lär ju lånet garanterat synas på UC och det blir ju i så fall en betydande försämring av kreditvärdigheten
 

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
521
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Hoppas det inte börjar synas på uc.... ska söka samlingslån 14e juli när min sista ff går ut och mitt synliga på uc kommer vara under 1mkr.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 284
Mottagna reaktioner
883
Poäng
717
Jäklar vad de håller på. Ironiskt att detta är mitt ”bästa” lån jag har med ränta på 8%.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Hoppas det inte börjar synas på uc.... ska söka samlingslån 14e juli när min sista ff går ut och mitt synliga på uc kommer vara under 1mkr.
Håller tummarna att så inte blir fallet men på lång sikt så tror jag att Bisnode snart spelat ut sin roll och att vanliga köp via webben sker med Creditsafe och då menar jag inte lån,
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
940
Mottagna reaktioner
404
Poäng
537
Svea Bank inte Inkasso vill bara förtydliga så inte någon sätter whisky i fel strupe denna fredag.


Brixo AB har inlett ett samarbete med Svea Bank AB som innebär att betalningar för din kredit från Holm från och med nu istället ska ske till bankgiro 5392-5350tillhörande Svea Bank AB. Betalning skulle tidigare ske till bankgiro tillhörande Brixo AB men detta gäller inte längre. Har du redan lagt in en betalning till vårt gamla bankgiro för faktura som redan förfallit så kommer betalningen alltjämt komma fram och du behöver inte vidta några åtgärder förrän vid nästa betalning.



Härmed meddelas att rätten till betalning för Brixo AB:s fordran under angiven kredit har pantsatts till Svea Bank AB (556158-7634). Betalning med befriande verkan kan endast göras till Svea Bank AB på bankgiro 5392-5350 eller till den och på det sätt som Svea Bank AB anvisar.
Att lånet gick till en bank var det sämsta som kunde ske.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 637
Mottagna reaktioner
2 530
Poäng
1 677
Numer tillhör ju Holms, Brixo, men är det någon som skickat sitt Brixo/Holm till inkasso??
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp