Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

För mig tog dom en kreditupplysning från creditsafe. Fick mail om det nu pp morgonen

30K, endast Creditsafe tagen för mig konstigt nog.

För mig Creditsafe förra gången när beloppet var på 5000kr och Igår Bisnode Näe beloppet var på 15000kr.

30K, endast Creditsafe tagen för mig konstigt nog.
Stode det dagen efter du la in betalningen på Betalo att det var betalt ? Tänkte för jag la Hübinette det igår fm och står fortfarande pågående .

Jag fick 30000 och de tog creditsafe på mig med.

Stode det dagen efter du la in betalningen på Betalo att det var betalt ? Tänkte för jag la Hübinette det igår fm och står fortfarande pågående .

Stod pågående i onsdags och igårkväll fram till kvällen då det blev slutfört, pengarna var på kontot redan efter 12 inatt förvånande nog.

Samma sak för mig. Gjorde på nytt en ansökan om kredit. Snurrar bara efter identifiering och kommer upp ”okänt fel”. Kanske ändå är positivt eftersom jag fått avslag direkt när jag sökte tidigare. Är det alltså bara att starta om appen som löse problemet?

Har aldrig sökt detta kort tidigare och får säkert avslag men tänkte ändå pröva. Laddade ner appen men efter att jag legitimerat mig med bank id så står det bara och snurrar och kommer inte vidare. Någon som haft liknande problem?

Jag fick 30k och dom tog en bisnode fast i ett mejl jag fick så stod det att dom tar creditsafe, kanske jag kan be dom ta bort kreditupplysning på bisnode för kundservice sa att dom använde creditsafe?

Fick även 15% ränta fast kundtjänst sa på mejl att 9,9% skulle vara räntan? Så mejlade tillbaka och fråga varför jag fick högre. Har väl säkert med årterbetalningstiden.

Sedan frågade jag om man kunde föra över pengar till sitt bankkonto och kundtjänst sa att det inte gick. Men när jag läste igenom kreditavtalet så stod det att det var möjligt men endast hela beloppet. Vad ska man lita på? Borde väl egentligen kunna kräva att dom för över pengarna till mitt konto eftersom det står det i kreditavtalet?

Jag har inte signat ännu dock för att se ifall jag får ner räntan till 9,9% istället för 15% eftersom kundtjänst mejlade att det skulle vara 9,9%.

Samma sak för mig. Gjorde på nytt en ansökan om kredit. Snurrar bara efter identifiering och kommer upp ”okänt fel”. Kanske ändå är positivt eftersom jag fått avslag direkt när jag sökte tidigare. Är det alltså bara att starta om appen som löse problemet?
Jag lyckades komma vidare efter legitimering efter många många försök. Tyvärr fick jag avslag. Inga anmärkningar, medel betyg på creditsafe men om dom nu tar bisnode så förstod jag det var kört då jag bara har betyg 1 där och för många ff.

Fick välja summa och återbetalningstid och sen signera med bankid men sen blev allt bara vitt och blir det varje gång jag loggar in. Har testat på iphone, android platta och android mobil, samma på alla

För mig blev allt också vitt, det stod att kortet bara skulle laddas på. Dom skickade vidare det till it-avdelningen.

När jag loggade in i går så ploppade det automatiskt upp att jag skulle fylla i mina uppgifter. Det mesta va automatiskt ifyllt redan. Sen hände inget mer...
Jag har aldrig haft en knapp om att ansöka ny kredit.
Jag har tagit kontakt med kundtjänst Men dom skickar en bild hela tiden där det står tryck för att sök kredit eller något sånt men jag svarar dom att jag har inte den knappen men får samma svar hela tiden

Vad är det dom inte förstår....
Någon mer som haft så ?

Jag var tvungen att logga in med iPhone för att kunna utöka mitt lån, med Android fanns ej den möjligheten.

Fick höjt men nu är appen helt vit efter bankid-inloggning. Någon som vet?

Beviljades 15K efter mycket om och men! Ska ”ladda” på kortet och kommer upp ett meddelande om att kortet genereras. Händer ingenting. Någon som varit med om detta? Vad gjorde för att lösa problemet?

Någon som fått beviljat med Android? Eller sitter hela högen med iphone ? :)

Trevlig helg på er!

Jag fick avslag när jag sökte tidigare hos dessa. Är väl några veckor sedan. Gick bättre nu när de börjat med Bisnode. Problemet löste sig och förhoppningsvis är pengarna på väg via Betalo. Skönt att kunna släcka en kredit på UC :)

Fick inte du avslag först ? Kunde du söka igen?

Jag fick avslag när jag sökte tidigare hos dessa. Är väl några veckor sedan. Gick bättre nu när de börjat med Bisnode. Problemet löste sig och förhoppningsvis är pengarna på väg via Betalo. Skönt att kunna släcka en kredit på UC :)

Verkar köra båda bisonde och creditsafe.
Skönt för dig :)

Nu står det på Betalo du har inga aktiva betalningar ??? Har den gått igenom då eller ????

Står betald ser jag nu på Betalo

Näe när det står betald på Betalo då har den gått iväg

Trist att dem börjat med Bisnode det innebär med största sannolikhet att dem även rapporterar in beviljade krediter till Bisnode, tur man betalat av detta, väldigt buggigt system/app men trevlig kundtjänst då man skickat mail.

Äntligen fick jag det att funka för mig. Fick 30 000. Men ni som använt betalo. Har det funkat att lägga till kortet för någon som använder Android ? Står bara och snurrar för mig när jag ska godkänna kortet

Tycker Holm bank inte verkar vara så seriös.

dom kommunicerar på sin sida att räntan är fast nominell ränta på 9,9% och att den effektiva räntan är 10,47%. Mejlade dom för att få detta bekräftat och dom sa att räntan stämde. Frågade även om man kunde överföra sina pengar till sitt bankkonto. Det svarade dom inte att dom kunde göra.

Det jag tycket är oseriöst med detta är att när jag ifrågasatte varför jag fick en ränta på 15% så säger dom att det är en genomsnittlig ränta och att det står på deras hemsida. Kan inte hitta det någonstans. Hittar bara att det är en fast nominell ränta på 9,9%.

Sedan angående uttag till sitt bankkonto så står det på flera ställen i kreditavtalet att det finns som alternativ, bara att man måste ta ut hela kreditbeloppet. Om man inte erbjuder det, varför skriver man ut det i sitt kreditavtal?

Har dom inte koll på vad dom kommunicerar ut till sina kunder?

Tycker Holm bank inte verkar vara så seriös.

dom kommunicerar på sin sida att räntan är fast nominell ränta på 9,9% och att den effektiva räntan är 10,47%. Mejlade dom för att få detta bekräftat och dom sa att räntan stämde. Frågade även om man kunde överföra sina pengar till sitt bankkonto. Det svarade dom inte att dom kunde göra.

Det jag tycket är oseriöst med detta är att när jag ifrågasatte varför jag fick en ränta på 15% så säger dom att det är en genomsnittlig ränta och att det står på deras hemsida. Kan inte hitta det någonstans. Hittar bara att det är en fast nominell ränta på 9,9%.

Sedan angående uttag till sitt bankkonto så står det på flera ställen i kreditavtalet att det finns som alternativ, bara att man måste ta ut hela kreditbeloppet. Om man inte erbjuder det, varför skriver man ut det i sitt kreditavtal?

Har dom inte koll på vad dom kommunicerar ut till sina kunder?
Jag tog detta lån för ca 30 dagar sedan och har en ränta på 26,5 %. Är räntan på 15% nu?

Jag hade hög kreditvärdighet på creditsafe och en 2a på bisnode.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp