• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Rodlin

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
9 Februari 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Men har du fått svar på varför beloppet blev mindre denna gången du sökte?

Varför 20000kr då och 5000kr nu?

Jag tror du menade att citera detta.

Fick 20000 i december av holm. Betalade av hela lånet i slutet på januari.

Nu sökte jag på nytt och fick 5000.
Samma höga kreditvärdighet på creditsafe nu som då.

Har mailat Holm och frågat varför. Blir intressant att få läsa deras svar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

trohSgiB

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 December 2020
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Men har du fått svar på varför beloppet blev mindre denna gången du sökte?

Varför 20000kr då och 5000kr nu?

"Hej processen är automatiserad. Det är inget vi kan styra, bla bla bla. Dit belopp kan inte höjas manuellt."

Känns skevt att bli erbjuden 5000 kr efter jag tidigare blev beviljad 20000. Skötte betalningarna och slutbetalade efter 2 månader. Samma kreditvärdighet.
 

Rodlin

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
9 Februari 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
"Hej processen är automatiserad. Det är inget vi kan styra, bla bla bla. Dit belopp kan inte höjas manuellt."

Känns skevt att bli erbjuden 5000 kr efter jag tidigare blev beviljad 20000. Skötte betalningarna och slutbetalade efter 2 månader. Samma kreditvärdighet.
Hmm, mycket märkligt.
Det var ju någon här i tråden för ex antal sidor sen som också hade betalat klart allt och ville göra en ny ansökan.

Hen blev också beviljad mindre än tidigare men efter att ha ifrågasatt Holm via mail så kunde/skulle de höja det omedelbart om hen sökte om på nytt?
 
M

Manuel

Gäst
Poäng: 0
Väntar på Manuell kontroll av ansökan på holm bank... va tror ni då om chanserna? Dom flesta blir väl automatiserat godkända eller avslag?
 

Rodlin

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
9 Februari 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Väntar på Manuell kontroll av ansökan på holm bank... va tror ni då om chanserna? Dom flesta blir väl automatiserat godkända eller avslag?
Jag har personligen inte behövt manuell kontroll när jag ansökt.
Men sålänge du har hög kreditvärdighet på creditsafe så bör du klara dig bra.

Var i telefon med dem på Holmbank och undrade om det gick att ansöka på nytt efter slutbetalning och få lika högt belopp som tidigare.

De svar jag fick var att detta inte är några problem sålänge ens creditsafe ser likadan ut som tidigare och du inte dragit på dig betalningsanmärkningar.

Men vad jag läst här så är inga anmärkningar några bekymmer så kanske nån ny grej de börjat med?
 

trohSgiB

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 December 2020
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Jag har personligen inte behövt manuell kontroll när jag ansökt.
Men sålänge du har hög kreditvärdighet på creditsafe så bör du klara dig bra.

Var i telefon med dem på Holmbank och undrade om det gick att ansöka på nytt efter slutbetalning och få lika högt belopp som tidigare.

De svar jag fick var att detta inte är några problem sålänge ens creditsafe ser likadan ut som tidigare och du inte dragit på dig betalningsanmärkningar.

Men vad jag läst här så är inga anmärkningar några bekymmer så kanske nån ny grej de börjat med?

Jag har haft vidare kontakt med kundservice. Frågasatte igen varför dom beviljade mig så lite i jämförelse till första ansökan. Känns som ett riktigt oschyst bemötande till en bra kund som vill fortsätta använda deras tjänst. "Är ni ointresserade av att skapa en god och långsiktig relation med kunden?" Skrev jag.

Fick till svar att jag kunde göra en ny ansökan. Deras halvbuggiga app ger mig inte något alternativ för att göra en ny ansökan. Vi får se vad dom svarar imorgon och om jag faktiskt kan göra en ny ansökan.
 

Rodlin

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
9 Februari 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag har haft vidare kontakt med kundservice. Frågasatte igen varför dom beviljade mig så lite i jämförelse till första ansökan. Känns som ett riktigt oschyst bemötande till en bra kund som vill fortsätta använda deras tjänst. "Är ni ointresserade av att skapa en god och långsiktig relation med kunden?" Skrev jag.

Fick till svar att jag kunde göra en ny ansökan. Deras halvbuggiga app ger mig inte något alternativ för att göra en ny ansökan. Vi får se vad dom svarar imorgon och om jag faktiskt kan göra en ny ansökan.
Ja, man tycker ju att de borde värna om de kunder som faktiskt sköter sina betalningar och återvänder.

Och om det stämmer det du tidigare skrivit att din creditsafe ser likadan ut nu som förut, ska du bli beviljad samma belopp.

Det säger dem i telefon iallafall, men fortsätt uppdatera oss om vad de säger och om de ändrar sig!
 

oops9

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 April 2018
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Tja
Fick 5000kr på Holm bank kreditkort
Laddade ner Betalo och gjorde överföringar till mitt bankkonto på Handelsbanken
Fick fel meddelande två gånger, tre gånger gick det. Men beloppen som blev fel meddelanden drogs endå från mitt Holm bank kort... så jag lyckades föra över 2750kr resten är spårlöst borta, syns ingenting i Betalo.

Ringde Holm bank och de sa att felet inte är hos dom, att de Betalo skapar mycket problem för dom osv

kontaktade Betalo och dom sa att felet var hos tredje part, samt att det är omöjligt att jag använt Holm bank då de inte godkänner dom pga inte utgivna i Norden...

det stämmer uppenbarligen inte eftersom 2750kr kom in till mitt konto.

Betalo skrev sen att dubbeldragningarna kommer att betalas tillbaka till mitt kort om några dagar, men som sagt så upphör ju Holm Banks kort efter 7 dagar. Går det att förlänga dessa dagar så jag kan vänta och se om det kommer tillbaka?

vågar man skicka över igen om de skulle hinna komma? Finns några andra alternativ förutom retur på någon vara?
Någon som vart med om något liknande?
 

oops9

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 April 2018
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Såg även ett annat inlägg att man inte kan få returnering till Holm Banks Mastercard? Stämmer det verkligen? Kommer mina dubbeldragningar som skickades tillbaka inte dyka upp? Någon som vet?
 

trohSgiB

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 December 2020
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Nu har jag gjort en ny ansökan. Blev nekad.
Jag är en återkommande kund med god betalningsförmåga. Lika god kreditvärdighet som vid första ansökan. Det ebrjuder mig alltså 5000 kronor efter jag haft ett lån på 20000 hos dom som jag slutbetalat.

Halvdan kundsupport som delvis har svårt att kommunicera pga språksvårigheter.
Totalt ointresserade av att lösa mitt behov om att få låna samma belopp igen. Kasst kundbemötande. Inget intresse av att bygga en god kundrelation.

Buggig app. Erbjuder ett kort som du enbart kan handla med i 7 dagar. Det är ett upplägg som ska stressa dig att spendera krediten även fast du kanske inte är i behov av den just då du sökt den.

Avrekommenderar starkt denna lånegivare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp