Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Till mig har de också sagt att jag ska få ett sms när jag har möjlighet att höja. Hur de kan göra den bedömningen utan en upplysning undrar jag också. Känns mycket märkligt när i princip ingen annan fått information om det här sms:et...
Detta är bra skumt. De hänvisar till ett sms som ingen (?) fått. Medan de som fått höja berättar om att där finns en tillgänglig knapp i appen m.m....

Detta är bra skumt. De hänvisar till ett sms som ingen (?) fått. Medan de som fått höja berättar om att där finns en tillgänglig knapp i appen m.m....
Ja precis! Man får ansöka i appen, sen ringa dom alternativt att dom ringer dig. När du sen får ditt lånebeslut de är DÅ du får sms:et.. men då har man ju redan ansökt och upplysning är tagen så ja vet inte riktigt hur de tänker.

Jag fick sms att jag kunde höja kredit. Men när jag gjorde ansökan då fick jag avslag...

Ja precis! Man får ansöka i appen, sen ringa dom alternativt att dom ringer dig. När du sen får ditt lånebeslut de är DÅ du får sms:et.. men då har man ju redan ansökt och upplysning är tagen så ja vet inte riktigt hur de tänker.
Länken funkar ju inte ens. Har också den knappen.

Ja ringde dom och frågade varför knappen inte funkar. Fick svar att ja ej kan höja ännu. Trots att länken finns där. Men ingen kreditupplysning togs iaf.
Jättekonstigt, kan man inte höja ska de ju inte finnas någon knapp kan man tycka.. eller visst de är väl som fairlo egentligen.

Inget konstigt alls. Appen funka inte men blev uppringd och fick 80000 efter komplettering med kontoutdrag.

Why bank statement? What do they check in the bank statement?
I got an offer to increase in the App. I applied, the woman called, asked a few questions and asked to send bank statements. After some thinking, I send an email refusing to share bank statements. In return, I got approved to increase from 20K to 60K.

Jag blev erbjuden höjning för två veckor sedan, nu när jag skulle kolla vad de låg på, så hade jag erbjuden igen

Har du fått smset som de hänvisar till eller du såg det själv i appen?
Nä, inget sms! Skulle bara kolla vad jag hade där. Men man kommer ju ingenstans när man har fått ett offert så ska ringa så fort de öppnar

Nä, inget sms! Skulle bara kolla vad jag hade där. Men man kommer ju ingenstans när man har fått ett offert så ska ringa så fort de öppnar
Höjde du för 2 veckor sen också?
hur mycket kunde du höja ? :D
Antar du betalat nån månadskostnad där emellan och sen kunde höja igen ?

Fick erbjudande om att ansöka om en höjning.
Fick ett meddelande sen angående att skicka in 6 senaste lönespec, har bättre förutsättningar nu än när jag sökte lånet, men har trots det en dålig magkänsla och tror tyvärr inte de kommer höja. Ser nu att de tagit en kreditupplysning, så jag hoppas på det bästa.

Höjde du för 2 veckor sen också?
hur mycket kunde du höja ? :D
Antar du betalat nån månadskostnad där emellan och sen kunde höja igen ?
Ja, minst två veckor! Ja, har betalat en gång! Ringde nu, och hon sa att jag kunde se resultat i appen om ca 30 min. Räknar inte med något då de inte alls var tanken detta. De höjde med 500å

Ja, minst två veckor! Ja, har betalat en gång! Ringde nu, och hon sa att jag kunde se resultat i appen om ca 30 min. Räknar inte med något då de inte alls var tanken detta. De höjde med 500å
Härligt :) Få hoppas man kan få samma erbjudande sen då, haha!

D
Då blir det inget troligtvis. Hade samma men de sa att ja ej kunde höja ännu

Ni som fick höjt, var ni tvungna att skicka in kontoutdrag från 6 månader tillbaka? Jag hade läst fel, förut och trodde att det rörde sig om lönespec. Menar kontoutdrag från 6 månader tillbaka för en liten kredit hos Holm bank känns fullständigt absurt! Okej om det var ett banklån på 500 000 hos Swedbank kanske men liksom detta? Borde det inte då till att börja med vara med logiskt med lönespec? Luktar skumt ....

Ni som fick höjt, var ni tvungna att skicka in kontoutdrag från 6 månader tillbaka? Jag hade läst fel, förut och trodde att det rörde sig om lönespec. Menar kontoutdrag från 6 månader tillbaka för en liten kredit hos Holm bank känns fullständigt absurt! Okej om det var ett banklån på 500 000 hos Swedbank kanske men liksom detta? Borde det inte då till att börja med vara med logiskt med lönespec? Luktar skumt ....
Nope, ett enkelt telefon samtal sen fick man sms att man kunde se erbjudandet man fick som utökning. och pengarna satt på kontot samma minut typ när man godkände den

Inte jag heller. Men tänker om de beror på hur många gånger man fått höjning? Eller vilken summa de handlar om?
Men håller med dig om att de känns lite sisådär med 6 månaders kontoutdrag. Men läste här i tråden att någon svarat på mailet att hen inte ville skicka in kontoutdrag men hen fick ökning ändå. :axelryck:

Nu ska vi se här om vi kan rätta till saker.
vem har en bild som ser ut så här?och länken nedan till ej funkar. Klicka och inget händer ? För som jag fattat det så kommer folk vidare genom den länken och sen får sms lr ringsignal bla bla bla.
För här händer inget då ja klickar iaf. Kommer ingenstans.

Bilagor

• 88538AFB-4D3C-4759-95DB-1DEEDF76D017.webp
    88538AFB-4D3C-4759-95DB-1DEEDF76D017.webp
    47.2 KB · Visningar: 229
Nu ska vi se här om vi kan rätta till saker.
vem har en bild som ser ut så här?och länken nedan till ej funkar. Klicka och inget händer ? För som jag fattat det så kommer folk vidare genom den länken och sen får sms lr ringsignal bla bla bla.
För här händer inget då ja klickar iaf. Kommer ingenstans.
Så har det sett ut för mig de första gångerna, men nu när jag loggar in står det bara något om kreditupplysning och att ens beslut ska visas....sedan händer inget. Sen när jag pratade med kundtjänst så svarade de inte rakt på frågan om det var därför som systemet hängde sig, men att jag behöver inkomma med kontoutdrag från senaste 6 månaderna för att stärka mina chanser till en höjd kredit samtidigt känns det som att det är ett krav de har(vet inte om det är obligatoriskt för ibland låter det som det och ibland inte). Helt klart väldigt förvirrat.....

Så har det sett ut för mig de första gångerna, men nu när jag loggar in står det bara något om kreditupplysning och att ens beslut ska visas....sedan händer inget. Sen när jag pratade med kundtjänst så svarade de inte rakt på frågan om det var därför som systemet hängde sig, men att jag behöver inkomma med kontoutdrag från senaste 6 månaderna för att stärka mina chanser till en höjd kredit samtidigt känns det som att det är ett krav de har(vet inte om det är obligatoriskt för ibland låter det som det och ibland inte). Helt klart väldigt förvirrat.....
Det här är det enda som står. Kom upp efter första dragningen gjorts. Men kommer inte vidare på länken.

De vill ha lönespec från mig också. Kan de väl få om de vill.
Jag fick höjning nu i maj från 5000kr till 30.000 men de fråga inte efter nå lönespecifikationer eller nått.
Betalade in 3 ggr innan jag fick höja.

Luddigare handläggare får man leta efter. De vill alltså hur som ha kontoutdrag från mig de senaste 6 månaderna i PDF dokument vilket skulle ta mig en dag att sätta ihop? Helt sjukt. Lönespecen var de inte intresserade av vilket var märkligt dessutom säger de att deras system inte kan hantera lönespec i PDF men kontoutdrag på 600 sidor i PDF kan systemet hantera? Som jag sa innan för någon dag sedan hade jag en dålig magkänsla gällande dessa typer...

Luddigare handläggare får man leta efter. De vill alltså hur som ha kontoutdrag från mig de senaste 6 månaderna i PDF dokument vilket skulle ta mig en dag att sätta ihop? Helt sjukt. Lönespecen var de inte intresserade av vilket var märkligt dessutom säger de att deras system inte kan hantera lönespec i PDF men kontoutdrag på 600 sidor i PDF kan systemet hantera? Som jag sa innan för någon dag sedan hade jag en dålig magkänsla gällande dessa typer...
Oj, låter ju helt galet!
Men såg nån annan skrev här på forumet att han hade fått mail om att skicka in kontoutdrag men han hade vägrat men fick höjning ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp