Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Oj, låter ju helt galet!
Men såg nån annan skrev här på forumet att han hade fått mail om att skicka in kontoutdrag men han hade vägrat men fick höjning ändå.
Det är inte obligatoriskt att skicka in, men för en höjning så krävs det säger dom. Mycket oseriöst företag! Jaja vad ska man säga?

Det är inte obligatoriskt att skicka in, men för en höjning så krävs det säger dom. Mycket oseriöst företag! Jaja vad ska man säga?
Herregud, ja en lönespecifikation kan jag väl förstå. Men ett helt jävla kontoutdrag för 6!!!! månder, låter ju absurt.

Herregud, ja en lönespecifikation kan jag väl förstå. Men ett helt jävla kontoutdrag för 6!!!! månder, låter ju absurt.
Är väl inget intressant att se alla transaktioner man gjort va man gör för sina pengar ska väl dom strunta i.

Gjorde en ansökan idag, kunde inte komma vidare i appen, men tog bara en liten stund så ringde dom upp från Holm bank.
Fick prata med en kvinna som bröt på finska, hon ställde dom vanliga kontrufrågorna typ, vad jag ska ha pengarna till osv.
sen sa hon att jag skulle få ett sms.
Gick bara någon minut, så fick jag sms.
Gissar jag fick avslag, men förstår inte varför det inte bara står det då när jag loggar in.
Utan det ser ut som den bifogade bilden.
BA41A7FB-4422-4B7B-AE0F-61D88E8529F6.webp

Det är lika oklart varje gång om man är beviljad eller ej. Appen kraschar hela tiden och kundtjänst verkar vara lite allmänt förvirrade och säger olika saker när man får kontakt. Oseriöst företag, kanske man ska vara glad att man bara har en mindre summa hos Holm

Måste hålla med ovanstående om att det är lite amatör-vibbar kring Holm. Otydlig kommunikation och deras förbannade app kraschar hela tiden, alt så måste man starta om bankID 10 ggr för att logga in. Dock verkar det vara ett seriöst företag på alla sätt.

Tänkte ansöka men när jag läser här blir jag osäker, är företaget seriöst???inte oseriöst på det sättet. Men otydliga och dålig kommunikation med app/Kundtjänst. De flesta blir väl beviljade på något iaf.

Jag tycker Holm funkar galant, inte haft några problem alls. Fått höjja 2 gånger, problemfritt. Bra ränta om man jämför med andra smslån tex. Kommer fortsätta med Holm

Ingen UC, men Creditsafe och Bisnode tar dom.

Nä nu jäklar. Har inte ens fått ett svar huruvida jag blivit beviljad eller ej, bara att jag ska skicka in dokument, men varför i hela tiden tar de då en kreditupplysning innan allt detta? Ser nu att jag fått TVÅ olika kreditupplysningar från Holm Bank, en från creditsafe och en från Bisnode.
Tyvärr inte förvånad, detta oseriösa, oprofessionella företag går snart till historien.

Holms är en kanon aktör. Bara för att inte just du blir beviljad innebär det inte att dom är oseriösa och oprofesionella.

Just nu är dom bäst på marknaden. 150.000 med bara creditsafe, pengar som kommer direkt och en ränta på 8%.

Riktigt jävla bra.

Holms är en kanon aktör. Bara för att inte just du blir beviljad innebär det inte att dom är oseriösa och oprofesionella.

Just nu är dom bäst på marknaden. 150.000 med bara creditsafe, pengar som kommer direkt och en ränta på 8%.

Riktigt jävla bra.
Vad som är en bra aktör är en definitionsfråga och något högst subjektivt. Jag upplever som andra Holm som jävligt dåliga på att kommunicera samt att deras app ständigt kraschar (ja, jag har en Iphone). Att jag dessutom behövt prata med deras kundtjänst vid tre!! tillfällen om att jag vill börja återbetala är bara så konstigt. Däremot håller jag med dig om att upp till 150K med ”bara” Bisnode och Creditsafe är generöst. Dessa summor lär väl dock kräva riktigt bra förutsättningar. 8 % ränta kanske gäller dig men långt ifrån alla eftersom räntan är individuell. Själv fick jag 14 % ränta och det är riktigt ruttet. Så vad som är bra för dig behöver inte vara bra för andra ;)

Riktigt jävla bra.
Hur menar du? Sen när sa jag att de är oprofessionella för att de inte beviljar mig? Kanske tycker du att dem är bra för att de beviljar dig istället. Jag tycker de ger missvisande information, kundtjänsten är otrevliga, de svarar inte på varför sidan bara snurrar, de har gett mig fel belopp när de räknat och så vidare. Har absolut inget att göra med att jag inte blivit beviljad eller så, det sa jag aldrig så där har du fel. Är ju ganska många här som delar min uppfattning.
De borde ha instantor och varför kontoutdrag för 6 månader (!) istället för lönespec?

Tar dom sån där insantor?
Nej, men de efterfrågar i vissa fall sex månaders kontoutdrag, med kontonr, namn och transaktioner. Jag chansade på att få höjt från 100k till 150k, eftersom räntan är så mycket bättre på HB än på mina andra skräplån.
De granskade verkligen alla poster, frågade om några större transaktioner. Jag fick ge en förklaring på vart 81000:- kom ifrån samt hur stora restskulderna är på de två bolag som jag fördelade beloppet till. Haha, de där 81000 kronorna kom från Holm Bank (!), och med pengarna nollade och avslutade jag en kredit + minskade en annan till 20% utnyttjandegrad.
Sen tog de en Bisnode, där har jag en 2:a pga en massa förfrågningar i nov-dec. Jag blev nekad, och tja, det var en chansning.

Fick ett sms när beslut var fattat, och sen också ett avslutande mail där handläggaren tackade för mina svar.

Även jag tycker att Holm Bank är fantastiskt bra.
Appen har aldrig kraschat för mig och jag har aldrig fått något samtal från de. De har bara tagit Bisnode 1 gång på mig, resten av höjningarna har de bara tagit Creditsafe. Acceptabel ränta på 12%, för att vara ett ”sms-lån” så är det bra.

Lumify och Fairlo däremot, där har ni riktiga skurkar.

De borde ha instantor och varför kontoutdrag för 6 månader (!) istället för lönespec?

Fast alltså ni är, vad 5 personer? Som fått lämna kontoutdrag. Jag blev beviljad först 60K sen 100K och då har jag forumets sämsta Bisnode-Betyg...

Även jag tycker att Holm Bank är fantastiskt bra.
Appen har aldrig kraschat för mig och jag har aldrig fått något samtal från de. De har bara tagit Bisnode 1 gång på mig, resten av höjningarna har de bara tagit Creditsafe.

Det jag menar. Jag fick dessutom 8%....

Riktigt jävla bra.
Jag är villig att hålla med. Har aldrig haft problem med appen (förutom när jag ansökte om höjning o de stog o snurra. Men de var ju för ja behövde ringa). Har också iPhone..
Fick först 5000kr betalade 3 ggr , fick öka till 30.000kr efter ett helt normalt samtal med kundtjänst. Fick 15 % ränta.
vilket ja, kanske är lite högre än normalt. Men betydligt bättre än skiten på inkasso på 29.95 %…

Fast alltså ni är, vad 5 personer? Som fått lämna kontoutdrag. Jag blev beviljad först 60K sen 100K och då har jag forumets sämsta Bisnode-Betyg...
Märkligt att vi ska behöva lämna kontoutdrag men inte andra. Då behandlar man ju kunder väldigt olika och bara en sådan sak tyder på att de är oseriösa. Alltså varenda gång jag har ansökt har det varit problem, det står och snurrar, man kastas ut och inget händer. Annars de gånger de inte är så har de bara hackat, likande för min sambo. Jag satt bredvid henne när det stod att hon kunde utöka sin kredit, det hängde sig direkt. Ingen vägledning eller info fick hon heller från kundtjänst som bara dumförklarade henne och duckade hennes frågor, så jag är tyvärr fortfarande fast vid min åsikt.
som sagt systemet har aldrig fungerat för mig, då ska det ändå tilläggas att jag testat på flera olika enheter, rensat historik, minne, cookies med mera. Och varför tar de ens två olika kreditupplysningar? Det är ju inte alls bra, måste dom vara unika med på marknaden. Jag har uselt bisnodebetyg har en 1:a förstår att du är nöjd med dem, men du hade nog inte sagt samma sak om du inte blivit beviljad. Har ynka 5000 då har jag ändå skött varenda betalning, hyfsat bra inkomst och inget hos KFM och minskat mina skulder med nästan 200 000 mellan tillfällena och det har bokförts.

Fick utökat med 20 000 iallafall (kreditgräns på 25000 nu) det kom ett sms nu. Tycker dock fortfarande dessa är knepiga.

Hänger inte med nu. Får man pengarna på sitt konto numera direkt? Jag fick utökat skrev fel fick utökad med 25433 kr så dvs en kreditgräns på 30000, trodde man var tvungen att gå via betalo? Jag angav bankens IBANnummer.

Hänger inte med nu. Får man pengarna på sitt konto numera direkt? Jag fick utökat skrev fel fick utökad med 25433 kr så dvs en kreditgräns på 30000, trodde man var tvungen att gå via betalo? Jag angav bankens IBANnummer.
Stämmer bra, du har pengarna på kontot på bara några minuter :)

Wow! Precis efter du sa det så kollade jag. 25433 kronor satt finfint på kontot. När ändrade de upplägg? Har helt missat allt.
De var några månader sen tror jag.. ja hade inte heller super koll på det men såg de här på forumet. Så blev manisk att vilja höja min kredit. Haha! Men fick höjning efter 3 inbetalningar och har sett att fler fått utöka efter 1 inbetalning igen sen så de vore ju trevligt så man kan kvitta ännu mer inkasso skit.

har haft holm bank några månader 7000 kr ingen vidare bra aktör aldrig fort något erbjudande om höjning så mycket tjafs.

De var några månader sen tror jag.. ja hade inte heller super koll på det men såg de här på forumet. Så blev manisk att vilja höja min kredit. Haha! Men fick höjning efter 3 inbetalningar och har sett att fler fått utöka efter 1 inbetalning igen sen så de vore ju trevligt så man kan kvitta ännu mer inkasso skit.
Så är det! Härligt!

Det går att konstatera att åsikterna går isär om Holm. Vissa upplever problem, andra inte. Vissa får hyfsad ränta, andra sämre ränta. Jag är villig att kalla Holm en bra aktör den dagen kundtjänst är tydliga när de kommunicerar och den dagen saker och ting sker utan ständig kontakt med kundtjänst.

Har gått 8 dagar sen jag fick min andra höjning utbetald, idag kan jag ansöka ytterligare höjning. Men tänker faktiskt vänta till nya årsinkomst blir uppdaterad på creditsafe mm. Kanske större chans att få större höjning då? För nu går dom ju på samma upplysning som förra veckan

Har gått 8 dagar sen jag fick min andra höjning utbetald, idag kan jag ansöka ytterligare höjning. Men tänker faktiskt vänta till nya årsinkomst blir uppdaterad på creditsafe mm. Kanske större chans att få större höjning då? För nu går dom ju på samma upplysning som förra veckan
Sant. Sen tänker jag också ju fler inbetalningar i tid desto större höjning?

Sant. Sen tänker jag också ju fler inbetalningar i tid desto större höjning?
Känns som det. Vet inte riktigt va dom har för system, eftersom det är så lätt att få höjning hela tiden. Tänker vänta lite grann, kanske söka i juli. Jag hoppas ju få höja till högsta belopp.

Gött :) hur mycket är du uppe i kredit nu ?

Känns som det. Vet inte riktigt va dom har för system, eftersom det är så lätt att få höjning hela tiden. Tänker vänta lite grann, kanske söka i juli. Jag hoppas ju få höja till högsta belopp.
Lätt? Där går verkligen åsikterna isär. Vissa kan av någon anledning höja hela tiden medan vissa andra inte kunnat höja förren hela skulden är reglerad. Jag själv har gjort två inbetalningar plus extra amorteringar men inte fått höja en krona.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp