Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Lätt? Där går verkligen åsikterna isär. Vissa kan av någon anledning höja hela tiden medan vissa andra inte kunnat höja förren hela skulden är reglerad. Jag själv har gjort två inbetalningar plus extra amorteringar men inte fått höja en krona.
Ja, det är mycket märkligt detta :) visst syns inte Holms kredit på UC? Alltså själva lånet

Ja, det är mycket märkligt detta :) visst syns inte Holms kredit på UC?
Lätt? Där går verkligen åsikterna isär. Vissa kan av någon anledning höja hela tiden medan vissa andra inte kunnat höja förren hela skulden är reglerad. Jag själv har gjort två inbetalningar plus extra amorteringar men inte fått höja en krona.
Upplever det samma. Får höjningsknappen och mail om höjning faktiskt. Sen när jag söker höjning så får jag avslag utan motivation. Hade 30k från början och jobbat ner till 19k. Men ack….

Någon annan som fått 2 höjningar inom loppet av någon vecka? Känns ändå som att man behöver göra en inbetalning för att systemet ska kunna känna av och lita på ens kreditvärdighet?

Någon annan som fått 2 höjningar inom loppet av någon vecka? Känns ändå som att man behöver göra en inbetalning för att systemet ska kunna känna av och lita på ens kreditvärdighet?
Upplever samma som du, jag fick 5000kr i februari, efter 3 inbetalningar fick jag se i appen att jag kunde ansöka om höjning och fick den 27 maj utökat till 30.000kr.
Nu har det gått 14 dagar och jag har än inte blitt erbjuden mer som andra skriver, men fårse om det ändras nått efter inbetalning nu i Juni :)

Jag kunde inte låta bli, la precis en ansökan om en till ökning. Fick senaste ökningen den 1juni. Rätt tidigt för ytterligare en ökning, får se om dom erbjuder något!

Jag kunde inte låta bli, la precis en ansökan om en till ökning. Fick senaste ökningen den 1juni. Rätt tidigt för ytterligare en ökning, får se om dom erbjuder något!
Fick du upp i appen att du kan ansöka om utökning?

Fick du upp i appen att du kan ansöka om utökning?
Japp. Kvinnan ringde upp direkt. Dom kunde höja med 5.000:-. Men sa nej till erbjudandet. Ska avvakta lite mer. Dom kör efter någon slags Score system som bestämmer din höjning.

Man kanske kan betala in i förtid om man är ivrig? Det räknas väl som man skött inbetalning då?

också en 1:a har nog ca samma i antalet FF och ett underskott på närmare 200K.

Vad har du för creditsafe ? Eller har dom bara tagit bisnode på dig? Verkar konstigt vad dom tar. Första två gångerna när jag fick höjning tog dom bara creditsafe sen kunde jag söka förra veckan då tog dom båda

Så här svarar alltså kundtjänst på min fråga om det kommer dras några pengar den 25/6, detta eftersom jag amorterat extra:

”Jo - din betalningsplan börjar den 25/6- du har redan betalt den första betalningen och det kommer att dras enligt betalningsplan den 25/6”

och sedan:

”Autogiro kommer att dras pengar från ditt konto om det finns inget pengar på ditt Holm Bank konto som förskott. Omgående finns din första betalning redan på kontot och det är varför autogiro inte kommer att dras den 25/6”

Räck upp en hand den som anser att det här är ett tydligt svar...kontentan är att det inte går att amortera extra utan detta bokförs som en månadsbetalning. Dessutom pratar tanten på kundtjänst om mitt ”Holm Bank konto”. Vadå för konto?

Visst Holm är generösa men jag vidhåller att det i grunden är en urusel aktör.

Skulle få höjning med 10k från 15. Godkänd via telefon och upplysningar men sen dagen efter när jag ringer så säger dom att dom inte fattar alls. Togs både bisnode och creditsafe. Jäkla skojare alltså. Lotteri

Jag var godkänd för höjning ena dagen men sedan hände det inget i appen. Sen när jag ringde igen så var det ingen som hade godkänt en höjning. Förvirring råder i båda läger...

Jag var godkänd för höjning ena dagen men sedan hände det inget i appen. Sen när jag ringde igen så var det ingen som hade godkänt en höjning. Förvirring råder i båda läger...
Sjukt illa skött. Antar att anmälningar till ARN kommer hagla när fler folk får upp ögonen för Holm.

Sjukt illa skött. Antar att anmälningar till ARN kommer hagla när fler folk får upp ögonen för Holm.
Sen även när folk inser dom inte kan betala sin kredit och den går till Lowell med en ränta på 39 % ! Och dessutom har lånat upp 100-150k ! Då inser man dom inte var så jävla bra :)

Sen även när folk inser dom inte kan betala sin kredit och den går till Lowell med en ränta på 39 % ! Och dessutom har lånat upp 100-150k ! Då inser man dom inte var så jävla bra :)

Ett tips är ju att antingen inte låna alternativt att inte skita i att betala om man nu lånat när Holms är tydliga med att det är 39% dröjsmålsränta.

Ett tips är ju att antingen inte låna alternativt att inte skita i att betala om man nu lånat när Holms är tydliga med att det är 39% dröjsmålsränta.
Fast väldigt många har väl svårt att betala i denna gruppen och riskerar väl även att få svårt att betala ? Även du har väl hatt svårt att betala fast du lånat innan ?

Ja alltså smaken är som baken (delad) gällande Holm Bank. Trots att jag blivit beviljad 25433 i utökning så står jag fast vid att de är oseriösa, otrevliga och har dålig koll. Min sambo exempelvis har skött alla inbetalningar i 6-7-8 månader, har över 300 årsinkomst, ingenting hos KFM, dock ganska dåligt bisnodescore, men riktigt bra creditsafe, hon har ynka 7000 beviljat och kunde absolut inte höja.

tror det är mycket bullshit att folk fort höja efter 1 inbetalning haha .

Fast väldigt många har väl svårt att betala i denna gruppen och riskerar väl även att få svårt att betala ? Även du har väl hatt svårt att betala fast du lånat innan ?

Så är det men jag är ju väl införstodd med konsekvenserna om jag släpper ett lån jag tagit till inkasso att kostnaderna då skenar? Ser inte riktigt varför det skulle tala för att Holms är en usel aktör för att dom tar ut en dröjsmålsränta som dom går ut med innan man tar lånet att den är 39%?

Så är det men jag är ju väl införstodd med konsekvenserna om jag släpper ett lån jag tagit till inkasso att kostnaderna då skenar? Ser inte riktigt varför det skulle tala för att Holms är en usel aktör för att dom tar ut en dröjsmålsränta som dom går ut med innan man tar lånet att den är 39%?
Tror faktiskt inte väldigt många kollar på dröjsmålsräntan om jag ska vara helt ärlig :)

Tror faktiskt inte väldigt många kollar på dröjsmålsräntan om jag ska vara helt ärlig :)

Fast förstår fortfarande inte att det skulle vara ett argument för att Holms är en usel aktör, att dom tar ut en dröjsmålsränta om man av någon anledning inte kan betala sitt lån. Dessutom så är det ju mer regel än undantag att aktörerna (utanför UC) ligger på den nivån.

Fast förstår fortfarande inte att det skulle vara ett argument för att Holms är en usel aktör, att dom tar ut en dröjsmålsränta om man av någon anledning inte kan betala sitt lån. Dessutom så är det ju mer regel än undantag att aktörerna (utanför UC) ligger på den nivån.
Alla snabblåneföretagare är usla aktörer.

Dom har nästan dubbel dröjsmålsränta än bank Norwegian och det tycker jag säger det mesta :) bara dröjsmålsräntan på 100k blir 3200 kr per månad och det är sjukt mycket !

Nån som fått höjning genom att ha gjort en manuell inbetalning innan autogiro ska dras ?

Jag fick höjning i slutet på maj, så har ännu inte gjort nån återbetalning via autogiro än. Men tänkte om de hjälpte o kanske göra en manuell inbetalning innan :D

Nån som fått höjning genom att ha gjort en manuell inbetalning innan autogiro ska dras ?

Jag fick höjning i slutet på maj, så har ännu inte gjort nån återbetalning via autogiro än. Men tänkte om de hjälpte o kanske göra en manuell inbetalning innan :D
Alla mina inbetalningar har jag gjort manuellt, nån enstaka som gått via autogiro. Fått 3 höjningar. 2 höjningar inom 1mån tid.

Jag har gjort två manuella inbetalningar, som jag trodde skulle bokföras som extra amorteringar. Istället låg dessa betalningar kvar och drogs sedan istället för autogiro. Försökt att få någon klarhet i om det GÅR att göra extra inbetalningar men bara fått en massa nonsenssvar ifrån Holms kundtjänst, svar som dessutom verkar vara översatta med Google translate. Så svar nej, har inte kunnat höja.

Tack för era svar.
Jag gör en chansning o betalar in en extra betalning nu får vi se om jag är betrodd och kanske kan få en liten höjning :facejoy:

Någon som fått 100-150,000 SEK vid första ansökan?

Hej, verkar kunna höja igen. Har fått erbjudande, men känns som att de antingen knäpper en på nästan sista sekunden eller att man bara får någon tusenlapp i höjning haha. Och ja jag är skeptisk alltid :) men alla höjningar och belopp är välkomna haha.

Hej, verkar kunna höja igen. Har fått erbjudande, men känns som att de antingen knäpper en på nästan sista sekunden eller att man bara får någon tusenlapp i höjning haha. Och ja jag är skeptisk alltid :) men alla höjningar och belopp är välkomna haha.
Fick du erbjudande direkt i appen?

Haha se där :D Jag är inte betrodd, trots extra inbetalningar :facejoy: :facejoy:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp