Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om Holm Bank

Fick nu på morgonen att min ”offert inte är aktiv” och sen att jag kunde klicka mig vidare för att göra en ny ansökan.
men som vanligt står det bara och snurrar. Så antar jag måste ringa även denna gång och svara på massa frågor.
frågan är ju bara om dom har öppet?!
och om de ber mig skicka in kontoutdrag.
Men ska ge det en chans och se vad de kan erbjuda mig.

Nån som vet vilken upplysning de tar denna gång ? Förra gången fick jag både creditsafe och bisnode. Då hade de gått 3 månader mellan ansökningarna och jag fick från 5000kr till 30.000kr.
Samma för mig. Fått 3 gånger nu på 3 veckor cirka. Dock har jag bara kunnat höja en gång. Jag skulle vänta tills hösten. Tror att du behöver svara på massa frågor och jag tror inte de har öppet idag.

Samma för mig. Fått 3 gånger nu på 3 veckor cirka. Dock har jag bara kunnat höja en gång. Jag skulle vänta tills hösten. Tror att du behöver svara på massa frågor och jag tror inte de har öppet idag.
Jag ska testa, så får vi se.. :axelryck:
Annars får jag väl vänta till på måndag :facejoy:

Fått upp nu att min kreditoffer måste aktiveras och att jag kan ansöka. Har 15K och gjort två inbetalningar. Är det många som fått avslag?

Jag ringde, hon svarade faktiskt.
Fick bara bekräfta mitt namn, adress och e-post. Jag skulle få sms inom 30 minuter sa hon och dom har nyss tagit en bisnode.
Men fick avslag :facejoy:

Fick nu på morgonen att min ”offert inte är aktiv” och sen att jag kunde klicka mig vidare för att göra en ny ansökan.
men som vanligt står det bara och snurrar. Så antar jag måste ringa även denna gång och svara på massa frågor.
frågan är ju bara om dom har öppet?!
och om de ber mig skicka in kontoutdrag.
Men ska ge det en chans och se vad de kan erbjuda mig.

Nån som vet vilken upplysning de tar denna gång ? Förra gången fick jag både creditsafe och bisnode. Då hade de gått 3 månader mellan ansökningarna och jag fick från 5000kr till 30.000kr.
Den länken har jag haft från start. Betyder ingenting tydligen. Bara är där. Händer inget när man klickar på den. Man kommer vidare när det är dags brukar de säga.

Den länken har jag haft från start. Betyder ingenting tydligen. Bara är där. Händer inget när man klickar på den. Man kommer vidare när det är dags brukar de säga.
Ja fast jag kom vidare :) kunde fylla i mina uppgifter o allting. Men behövde ringa och bekräfta mina uppgifter.
Fick avslag iallafall :D

Fick SMS att dom drar $ idag.

Dom har slutat med höjningar verkar det som

Bekräftar också att jag fick både en bisnode och en creditsafe när jag ansökte om utökning igår.

Jag väntar spänt att få en ökning. Men dött än så länge. Har i dagsläget 25k.

Men man kommer ju inte vidare när man kan ansöka om mer kredit. Det står ansök om mer kredit men inget händer när man trycker på knappen. Har stängt ner appen, provat allt möjligt till och med tagit bort appen. Betyder det att man inte kan ansöka om mer? Den knappen har inte funnits innan för mig nämligen..

Drog dom pengar från dig igår?

Nej.
Jättemärkligt för jag fick både mail och SMS om att dom skulle dra men kollade nu precis och ingenting har dragits.

Inget har dragits för mig heller och fick också sms om detta

Haha verkar vara olika för alla. Jag behövde inte bekräfta uppgifterna, däremot fick jag avslag. Li
Men man kommer ju inte vidare när man kan ansöka om mer kredit. Det står ansök om mer kredit men inget händer när man trycker på knappen. Har stängt ner appen, provat allt möjligt till och med tagit bort appen. Betyder det att man inte kan ansöka om mer? Den knappen har inte funnits innan för mig nämligen..
De betyder att de inte fattat beslut ännu huruvida du ska bli beviljad en höjning eller ej. I vissa fall ringer de upp och ställer frågor, i annat fall tar det ett par dagar som högst för kravavdelningen att fatta ett beslut och då kommer du tillslut att få ett besked på SMS.

Nej.
Jättemärkligt för jag fick både mail och SMS om att dom skulle dra men kollade nu precis och ingenting har dragits.
Kan inte säga att jag är förvånad direkt. Det är amatörkänsla kring Holm Bank. Kanske dras det på måndag eftersom det är helg nu?

För mig stod det ingen offert tillgänglig. Har 10k. Betalade in manuellt i fredags. Idag kom knappen upp ansök om kredit. Men händer inget när jag trycker på den. Kommer inte heller vidare... tänkte ringa de måndag.

För mig stod det ingen offert tillgänglig. Har 10k. Betalade in manuellt i fredags. Idag kom knappen upp ansök om kredit. Men händer inget när jag trycker på den. Kommer inte heller vidare... tänkte ringa de månd
Samma här

För mig stod det ingen offert tillgänglig. Har 10k. Betalade in manuellt i fredags. Idag kom knappen upp ansök om kredit. Men händer inget när jag trycker på den. Kommer inte heller vidare... tänkte ringa de måndag

För mig stod det ingen offert tillgänglig. Har 10k. Betalade in manuellt i fredags. Idag kom knappen upp ansök om kredit. Men händer inget när jag trycker på den. Kommer inte heller vidare... tänkte ringa de måndag.
Betalde du igår eller förra fredagen? Hur många inbetalningar har du gjort?

Betyder att du ej kan söka ännu

Ingen logik alls i deras system för höjningar.

Fick upp i appen om att jag kunde ansöka om en ny offert. Fyllde i ansökan och kommer till steget där jag ska få ett lånebeslut varvid det hänger sig och bara snurrar. Innebär det avslag eller måste man prova att ansöka på nytt?

Fick upp i appen om att jag kunde ansöka om en ny offert. Fyllde i ansökan och kommer till steget där jag ska få ett lånebeslut varvid det hänger sig och bara snurrar. Innebär det avslag eller måste man prova att ansöka på nytt?
Då behöver du ringa, eller så ringer dom. Men jag har alltid ringt dom vid de tillfället. Du får svara på några frågor och sen får du besked i appen.
Hur hög kredit har du nu ?

Har du fått höja vid dessa tillfällen?
Jag fick 5000kr i februari, kunde höja i maj och fick då 30.000kr
Fick nu den 24:e juni att jag hade en ny offert, gjorde ny ansökan och sen ringde jag och fick besked i appen. De blev avslag då.

Har om dragit pengar för denna månaden hos någon?!

Jag fick 5000kr i februari, kunde höja i maj och fick då 30.000kr
Fick nu den 24:e juni att jag hade en ny offert, gjorde ny ansökan och sen ringde jag och fick besked i appen. De blev avslag då.
Ok! Pratat med en bister tant som ringde upp. Ställde lite kompletterande frågor. Skulle få besked i appen. Känslan är avslag.

Kontakta kundtjänsten över telefon. Då går det snabbare. Förmodligen om du inte gör det så kommer du automatiskt få ett avslag (inte alltid).

Har om dragit pengar för denna månaden hos någon?!
Fick det här svaret när jag maila de dem.

Hej,

Du har aktiverat autogiro och det startar dragningen den 25e varje månad vanligtvis och detta varar 3 dagar. Pg av att helg hamnade i mitten av dessa 3 dagar då det fortsätter till den 29.06. Det behövs inte vara orolig om du är säker att det finns tillräckligt pengar på kontot.

Med vänliga hälsningar

Anneliis

Holm Bank Kundservice

Återkom gärna med besked och hur mycket isåfall :)
Jag har inte fått något besked om huruvida jag blev beviljad eller ej. Loggar jag in i appen så ser jag bara att köpeperioden är slut. Dessutom buggar appen något fruktansvärt. Autogiroknappen hoppar fram och tillbaka, från att vara aktiverad till att vara inaktiverad. Dessutom kan jag inte längre se mitt aktuella lånebelopp. Antar att allt detta innebär att jag fick avslag? Måste vidhålla det jag sagt förutom, Holm är extremt opålitligt och en av de sämre aktörer jag varit med om.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp