Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Jag höjde min kredit från 5000 till 30.000kr i slutet på maj, fick nu den 25:e juni att ”din offert är inte aktiv, klicka på länken för att ansöka”
Som jag gjorde, ringde upp dom och fick besked. Avslag..
Loggar in idag och ser att det står samma sak igen nu.. min köpperiod är slut och offerten inte är aktiv. Är det ens värt att testa ansöka igen ? Känns ju som de kommer neka om de ändå gjorde de för 10 dagar sen ?
Nån som fått ökning på bara sån kort tid ?

Jag har 15k och får en sån där offert typ en gång i veckan. Har sökt flera gånger men alltid avslag. Lite oseriöst tycker jag

Jag har 15k och får en sån där offert typ en gång i veckan. Har sökt flera gånger men alltid avslag. Lite oseriöst tycker jag
Fick en offert förra veckan, ansökte och fick avslag. Har återigen fått en offert, antar att det är lönlöst att ansöka igen? Någon som ansökt igen och blivit beviljad?

Fick en offert förra veckan, ansökte och fick avslag. Har återigen fått en offert, antar att det är lönlöst att ansöka igen? Någon som ansökt igen och blivit beviljad?

Får en offert varje måndag. De tar upplysning och alltid avslag :(
Avslaget beror inte på upplysningen, utan min historik hos dem. Var rejält sen med betalningarna i senvintras.

Tycker oxå de är sämst . Jag har 15000 och det är 3 månader sen jag fick höja från ynka 5000kr till 15000kr , inte ett erbjudande sen dess.

Jag har aldrig varit sen med betalningar heller .

Då ska ni höra min sambo då.
Hon har 311 000 årsinkomst, haft Holm Bank sedan september, varit i tid alla gånger och har endast 7000 beviljat. Hon har inte ens blivit erbjuden en höjning en endaste gång. Hur kan de vara så att kunder med sämre förutsättningar får erbjudande då? Allt tyder på att dessa bluffmakare är oseriösa, ska tilläggas att hon inte har speciellt stora skulder längre.

Hej, Det står att dom använder sig av både Creditsafe och Bisnode. Stämmer det att dom tar Bisnode också?

När blev du beviljad detta och behövde du komplettera något?
Blev beviljad i maj månad inga kompletteringar efter signering så hade jag pengarna 3 dagar senare till Skandia Banken.

Bilagor

• FD04ACD1-575E-4025-9F92-3587A095F099.webp
    FD04ACD1-575E-4025-9F92-3587A095F099.webp
    54.2 KB · Visningar: 204
Snyggt!

Vad hade du för förutsättningar?

Hej, Det står att dom använder sig av både Creditsafe och Bisnode. Stämmer det att dom tar Bisnode också?
Japp, de tar båda. Utöver det verkar det väldigt oklart vad de ser till. Ibland pratar de om att deras ”interna score” är viktigast och ibland verkar de totalt stirra sig blinda på vad som står hos Bisnode. Jag exempelvis har en 1:a hos Bisnode (kredit avrådes) och relativt låg inkomst trots det fick jag utökat med 25000 dvs upp till 30000. Då ska jag också tillägga att jag bara haft Holm bank i 3 månader typ. Medan sambon som har över 300 000 i årsinkomst och skött alla betalningar sedan september blev avvisad pga för dålig bisnode-score fast hon har samma som mig och utöver det bättre förutsättningar....?

I appen på ”viktigt att veta” står det

”När du sluter ett låneavtal kan du välja en återbetalningsperiod på 3, 6, 12 eller 24 månader. När giltighetsperioden på 7 dagar för inköp har löpt ut får du en betalningsplan som är anpassad till den valda återbetalningsperioden och de faktiska beloppen som spenderats med kortet.”

kan man alltså bara delbetala på 24 månader?

”När du sluter ett låneavtal kan du välja en återbetalningsperiod på 3, 6, 12 eller 24 månader. När giltighetsperioden på 7 dagar för inköp har löpt ut får du en betalningsplan som är anpassad till den valda återbetalningsperioden och de faktiska beloppen som spenderats med kortet.”

Har sett folk med screenshot tidigare i tråden som har 60 mån så kan inte stämma. Precis som det mesta i deras kommunikation är den otydlig även på den punkten...

Jag har 25.000 och 60 månader

Någon som blivit godkänd och har Swedbank? Undrar hur lång tid det tog från det att ni blivit godkända till att pengarna fanns synliga på kontot.

Försökte söka nu igen, men det står bara och laddar när jag trycker på ”Ditt lånebeslut”. Inte fått något sms. Någon som varit med om samma?

Bilagor

• 99EDB73C-E904-4946-A3F0-26A2326DE11D.webp
    99EDB73C-E904-4946-A3F0-26A2326DE11D.webp
    86.2 KB · Visningar: 237
För mig står de fortfarande hämta ny offert men går inte o klicka eller de händer inget. Har 10k väntar på höjning att de ska funka

var ser man om man blivit erbjuden höjning?
samt när kan den ske?

De ser du direkt när du loggar in, står att din offert inte är aktiv.
Screenshot_20210712-073148_Holm Bank.webp

Så här? Så har det sett ut för mig länge nu men när jag trycker på "Ansök om kredit" blir det så här:
Screenshot_20210712-073154_Holm Bank.webp

Ja, precis, en helt vit skärm och inget mer händer. Så skulle inte säga att det "går att höja" bara för att det står så där i appen. Visst kan det vara så att det absolut inte går att höja innan den där knappen dyker upp men den är ingen garant för att man ens kan ansöka om höjning...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp