Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om Holm Bank

Trodde aldrig jag skulle skriva det här men jag fick höja idag från 15k till 60k! Var väl typ tredje gången jag fått erbjudande, har fått avslag utan ens tillstymmelse till kontakt tidigare. Det som förvånade mig mest är att de inte ens kontaktade mig eller bad om kontoutdrag/kreditz. Loggade in efter nån timme och fick välja limit direkt och skriva under. Precis som tidigare så utbetalas det och kom in DIREKT på mitt bankkonto. Fick ut typ 47k och sänkt ränta från 18% till 12%. Nu kan jag beta av några dyrare krediter jag har. Holm är fantastiskt när det funkar för en, sämst när det inte funkar. Tyvärr så funkar det väldigt sällan. Men idag hade jag tur! Har de fått in nytt kapital måntro?
När ansökte du om en höjning senast? Jag fick höja i april men sedan dess har det varit tyst från Holm bank. Har skött mina månadsbetalningar.

Betalat punktligt sedan April och t.om extraamorterat ibland. Har hög på Credisafe och hyfsat Bisnode-betyg. Har trots detta aldrig fått en offert. Som det verkar är det ett nålsöga för att få höja hos dessa skojare.

Jag har inte heller några förhoppningar men vi får se imorgon. Håller ändå tummarna för att de beviljar en höjning.
Så trött på Holm bank!!
De lovar och lovar att jag ska få betala mindre mellan ett antal månader. Ändå kommer det idag hot om uppsägning och att de skickar till Lowell fast de lovat! Litar inte på dem alls

Jag är i chock. Fick nu precis sms om lånebeslut. Loggar in i appen och kan höja krediten från 14 till 30k utan samtal och pengarna direkt till kontot. Sänkt ränta från 18 till 15% dessutom. Halleluja. Holm verkar ha fått in mer kapital. Nu kan jag betala av annat skräp med betydligt värre räntor. Prisa gud.

Jag är i chock. Fick nu precis sms om lånebeslut. Loggar in i appen och kan höja krediten från 14 till 30k utan samtal och pengarna direkt till kontot. Sänkt ränta från 18 till 15% dessutom. Halleluja. Holm verkar ha fått in mer kapital. Nu kan jag betala av annat skräp med betydligt värre räntor. Prisa gud.
Riktigt avis på er. Skulle också behöva få höja mitt lån. hoppas en offert dyker upp igen för mig också!

Jag fick ”se ditt beslut i appen” där står det välj belopp och månader..
Men det går ej trycka på fortsätt. Är det så för fler?
Kan man bli nekad efter att kommit till det steget?

Jag kan inte ens logga in i appen och se . Det kommer upp direkt att jag ska lämna in en ansökan ?

Appen strulade för mig med efter att jag fick sms om beslut. Sen kom jag äntligen in efter ett par minuter och kunde då fylla i uppgifterna om utbetalning till konto. Smidigt ändå och jag tror flera av er kommer få höja snart om dom är lite mer generösa igen just nu, det går väl i vågor hur mycket dom kan låna ut.

Appen strulade för mig med efter att jag fick sms om beslut. Sen kom jag äntligen in efter ett par minuter och kunde då fylla i uppgifterna om utbetalning till konto. Smidigt ändå och jag tror flera av er kommer få höja snart om dom är lite mer generösa igen just nu, det går väl i vågor hur mycket dom kan låna ut.
Om det går i vågor hur mycket de kan låna ut känns Holms finansiella situation inte vara av bästa märke.

Vad vill dem när dem ringer? Det gjorde dem inte för mig när jag fick mina ynka 5000kr i typ mars.

När jag fick krediten så ringde dom och ville bekräfta mina uppgifter och frågade vad jag skulle ha pengarna till. Var glad att jag slapp det samtalet nu när jag fick höja direkt istället.

Hur mycket fick du höja?

Måste man göra X inbetalningar innan man får en offert, eller vilka kriterier har Holms? Eller är det helt random vilka som får en offert? Någon som vet?

Skriver ju alltid om min sambo hehe men det är för att jag representerar henne lite också i tråden.
Som sagt detta var nog hennes 13:e inbetalning i tid (13 inbetalningar av 13).
Direkt avslag. Märkligt eftersom kundtjänsten förut talade om någon ”intern score” där borde hon ju ligga bra till kan man tycka. Dock antar jag att det inte riktigt stämmer. Som sagt har hon ynka 7000 på en årsinkomst över 300 000, dock lite sämre på bisnode.
Jaja hoppas ni andra kan höja :)

Måste man göra X inbetalningar innan man får en offert, eller vilka kriterier har Holms? Eller är det helt random vilka som får en offert? Någon som vet?
Verkar vara helt random.
Jag fick höja från 5000 till 30000 efter 2 inbetalningar tror jag då var årsinkomsten lägre än 200000 till och med. Medan sambon aldrig fått höja och har 7000 hos dem och en årsinkomst på över 300 000. Hon har även bättre än mig både på bisnode och creditsafe.
De talar ibland om intern score (antar att den utgår mycket från inbetalningar i tid osv) men det verkar ju inte spela roll i slutänden?
Har sagt det hela tiden, Holm Bank är som rysk roulette :) men samtidigt så är det ingen som tvingar en till att ansöka.

Fördelen med Holm är ju att man kan med lite tur få ett högt belopp med okej ränta som inte syns på UC. Blir spännande att se om jag kommer fortsätta få offerter nu framöver i appen. Kommer dock inte ansöka förrän om ett par månader igen isåfall.

Jag fick höja från 50’ till 60’ idag. Ff inga pengar på kontot (har Handelsbanken). Hoppas de kommer in under dagen idag eller tar det längre tid än så? Någon som vet?

Fick avslag. Antar det är pga många ff på bisonde/creditsafe i o m det inte framgår du inte får ha anmärkningar på deras hemsida?

Jag fick höjt idag! Fått ett avslag tidigare. Betalt i tid sista 3 månaderna, har inga ff på varken bisnode eller creditsafe sista 3 månaderna heller så vet inte om det spelar roll. Har usla förutsättningar dock. 1 Bisnode, medel Creditsafe, hög belåning. Fick aldrig sms eller mail om ny offert utan när jag loggade in i appen stod det bara att jag kunde ansöka på nytt. Jag gjorde en ansökning och dom ringde upp efter 20 minuter. Ställde tre standardfrågor, man skulle bekräfta namn, adress och varför man ville utöka. Fick sen besked efter 5 minuter på sms och pengarna på kontot 5 minuter senare. Höjde från 15k till 30k. Holm är inte så tokiga trots allt. Fick också sänkt ränta med 3%

Fick precis lämna ansökan om höjning! Väntar spänt denna gången. Fick även en ”offert” tidigare under veckan men avslag på den!

höjning från 15.000 till 30.000!
Dock blivit något fel så pengarna endast kan användas på deras kort. Men efter kontakt med kundtjänst så var det fler som hade samma problem och det skulle åtgärdas!

Sambon (som jag företräder i denna tråden mestadels) har 3 dagar irad fått erbjudande om offert.
Avslag direkt 2 dagar av 2, inte värt ett tredje försök då hon vill höja hos fairlo.

Tas det en ny upplysning via Bisnode för varje ansökan hon gör hos Holms?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp