• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Jag slutbetalde mitt lån hos Holm 25/1-22 och påpekade detta till Brixo. Fick svar efter 4dagar att dom noterar det och återkommer när dom tittat igenom ärendet om vad som kan ha hänt vid övertagandet av de uppgifter dom fick ifrån Holm.
Har ju hela mailkonversationen kvar från Holm Bank där jag slutbetalde skulden så har svårt att se dom få igenom det här. Man blir bara så irriterad och trött att inte allt kan lösas smidigt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Sambons Holm bank skuld på 2900 kr kom till gothia :)
 

Tulpanen45

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
20 Juni 2021
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
11
Poäng
36
Någon som vill vara snäll och förklara snabbt för någon som inte orkar gå igenom hela tråden. Hur mycket kan man låna av dessa Holm bank och vilken upplysning är det dom tar? Är det ett kreditkort som fungerar överallt och kan man överföra pengar till sitt vanliga bankkonto?
Tack på förhand
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
913
Poäng
817
Någon som vill vara snäll och förklara snabbt för någon som inte orkar gå igenom hela tråden. Hur mycket kan man låna av dessa Holm bank och vilken upplysning är det dom tar? Är det ett kreditkort som fungerar överallt och kan man överföra pengar till sitt vanliga bankkonto?
Tack på förhand
Stängt för tillfället
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 389
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Ringde igår och dom skulle kolla på mitt ärende. Tryckte på att jag som kund ska inte behöva lägga tid på sånt här och det ska bara sköta sig själv.
Jag hade ett avtal med holmbank. Och de svarade snabbt och sa att jag behövde kontakta Brixo medan Brixo har jag skickat 4 Mail utan svar! Så dåligt!
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 389
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Jag hade ett avtal med holmbank. Och de svarade snabbt och sa att jag behövde kontakta Brixo medan Brixo har jag skickat 4 Mail utan svar! Så dåligt!
Hej

Idag fick jag ett inkasso krav från BFM inkasso? Vilka är de?
Som jag skrivit förut hade jag en överkommelse med holmbank för januari-februari. Och tänker inte acceptera ett inkassokrav när jag har en överenskommelse redan med holmbank. Står även att de skickar hem ett brev också!
Någon som också fått felaktiga inkassokrav idag?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 616
Mottagna reaktioner
2 500
Poäng
1 677
Hej

Idag fick jag ett inkasso krav från BFM inkasso? Vilka är de?
Som jag skrivit förut hade jag en överkommelse med holmbank för januari-februari. Och tänker inte acceptera ett inkassokrav när jag har en överenskommelse redan med holmbank. Står även att de skickar hem ett brev också!
Någon som också fått felaktiga inkassokrav idag?
Jag har också fått. Det är brixo's egna inkasso. Samma för mig, har mailat men återigen inget svar…
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Fick med inkasso för januari precis, fy fan vad Brixo skötte denna övergång urkasst!!! Jag mailade dem direkt efter övergången om att jag redan visste jag låg efter, men fick nåt kasst standardsvar, samt sedan en massa mail, sms med mera att betala in januaris skuld! De kunde gott lagt allas januari på februaris avi!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp