Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Hej

Idag fick jag ett inkasso krav från BFM inkasso? Vilka är de?
Som jag skrivit förut hade jag en överkommelse med holmbank för januari-februari. Och tänker inte acceptera ett inkassokrav när jag har en överenskommelse redan med holmbank. Står även att de skickar hem ett brev också!
Någon som också fått felaktiga inkassokrav idag?

Samma för mig. Men ringde och dom väntar fortfarande på uppgifter. Dom sa till mig att jag skull avvakta tills dom fått alla uppgifter från Holm....

Fick också inkassokrav fastän jag betalt till holm innan brixo tog över. Brixo är riktiga *orungar! 8 dagar på sig o betala annars skickas till KFM

Haft en smidig övergång tack och lov. Summan har stämt och fick min första avi per mejl idag, enligt plan.

Jag fick meddelande idag från Brixo att min kredit är helt reglerad från Holm Bank och jag kan bortse från senaste fakturan.
Det var skönt iallafall!

Nu kan man iallafall se sin skuld från holm om man loggar in på brixo :)

Nu kan jag också se Holm bank lånet på Brixos hemsida. Verkar äntligen stämma med rätt belopp också.

Holmbank lät sina kunder släppa med betalning upp till 3 månader. Brixo skickar sina kunder till KFM efter 2 veckor, vilka kräk det är!

Holmbank lät sina kunder släppa med betalning upp till 3 månader. Brixo skickar sina kunder till KFM efter 2 veckor, vilka kräk det är!

Brixo har jag alltid tyckt varit värst på marknaden. Allt ifrån rutiner, hemsida, service, snabbhet, transparens. Allting verkligen. Då har jag en hel del hos dom ska sägas.

Någon som har min upplysning (bisnode) som kan se om Brixo nu rapporterat krediten till bisnode ?

Hej, kanske så har frågan dykt upp men vilken kreditupplysning använder sig Holm av?

Är det någon som kan ansöka via dem? Står att jag ska starta återbetalning. Fast jag ej har lån hos dem.

Då kan ju inte nya kunder söka antar jag.

Tror fortfarande jag inte sett ett enda ärende från dessa

Fick Mail nu att brixo i sin tur pantsatt Holm-lånet till Svea undrar om den då kommer stå kvar på bisnode, som de var så jövla snabba med att regga där!

Haha vafan, fick samma mail.
Var inte länge det var hos Brixo.

får hoppas det stannar hos Svea då, de är ju åtminstone lite etablerade som aktör.
Sjukt frustrerande att behöva hålla koll på när de kör byteshandel med oss.

Svea har tagit över alla lånen eller har det gått till inkasso?

Brixo är ett företag som inte någon på denna planet vill ha att göra med så Holm lånet tjänar dem inga pengar på så är inte förvånad att dem sålt vidare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp