Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo, känner igen det där. Den tanken hade man aldrig. Tyckte man om något så köpte man det.. helt galet.
Jag var så nere i spelträsket också så jag inbildade mig själv och trodde på fullaste allvar till 100% att jag kommer kunna pröjsa av skulden nästa vecka med vinsten jag kommer dra in nu till helgen.. men den kom ju aldrig såklart.
Men dum i skallen som man var (är) så var det samma visa varje gång.. "vinsten kommer, jag betalar av allting då.."

Låter som en himla resa fram och tillbaka med brev innan det är klart.
Ingen av mina skulder har gått till inkasso ännu. Släppte i December.
Hur lång tid tror ni det tar cirkus innan jag får brevet "skuld att betala" och löneutmätningen drar igång?

Många brev fram och tillbaka är det. Du kan ju förhala delgivningskvitton genom att vänta in påminnelsen. Då drar du ut på det lite till. Sen är det väldigt olika från inkassobolagen hur snabbt dom skickar till kfm. När du får brevet skuld att betala har du ca 3 veckor på dig att göra det. Gör du inte det så påbörjas utredning efter det och det kan dröja beroende på handläggningstider. Nån månad från nu i alla fall skulle jag tippa på.[/QUOTE]

Okej!
Tack för svar!
Då du verkar ha koll så kanske du kan hjälpa mig med en fråga jag skrev förut till folket, men dock inget svar.

Jag ansökte om att få skatten i förtid för att kunna betala av några småskulder och fick den utbetald.
Men skattebeskedet som kom igår för mig på Kivra, där stod det att jag ska få tillbaka en annan summa än den jag fick utbetald. Är flera tusen kronor mer än det jag fick.

Kommer det som är över den summan jag fick utbetald sättas in på mitt konto eller hur fungerar det? :)

Jag får 10200 kr tillbaka. Jag är väldigt förvånad då jag förra året fick 2600 kr.

Många brev fram och tillbaka är det. Du kan ju förhala delgivningskvitton genom att vänta in påminnelsen. Då drar du ut på det lite till. Sen är det väldigt olika från inkassobolagen hur snabbt dom skickar till kfm. När du får brevet skuld att betala har du ca 3 veckor på dig att göra det. Gör du inte det så påbörjas utredning efter det och det kan dröja beroende på handläggningstider. Nån månad från nu i alla fall skulle jag tippa på.

Okej!
Tack för svar!
Då du verkar ha koll så kanske du kan hjälpa mig med en fråga jag skrev förut till folket, men dock inget svar.

Jag ansökte om att få skatten i förtid för att kunna betala av några småskulder och fick den utbetald.
Men skattebeskedet som kom igår för mig på Kivra, där stod det att jag ska få tillbaka en annan summa än den jag fick utbetald. Är flera tusen kronor mer än det jag fick.

Kommer det som är över den summan jag fick utbetald sättas in på mitt konto eller hur fungerar det? :)[/QUOTE]
Du ska väl deklarera som vanligt och sen får du överskottet såvida du inte har löneutmätning.

Okej!
Tack för svar!

Kommer det som är över den summan jag fick utbetald sättas in på mitt konto eller hur fungerar det? :)
Du ska väl deklarera som vanligt och sen får du överskottet såvida du inte har löneutmätning.[/QUOTE]

Okej. Tack.
Nej ingen löneutmätning ännu.
Jag trodde jag skulle hinna få utmätning innan skatten kommer, så därför så ansökte jag om att få ut den i förtid.

Många brev fram och tillbaka är det. Du kan ju förhala delgivningskvitton genom att vänta in påminnelsen. Då drar du ut på det lite till. Sen är det väldigt olika från inkassobolagen hur snabbt dom skickar till kfm. När du får brevet skuld att betala har du ca 3 veckor på dig att göra det. Gör

Okej!
Tack för svar!

Så länge du inte hinner få nåt skuldsaldo hos kfm så får du skatten utbetald till dig. Har du bara fått delgivningskvitto än så länge borde det inte vara någon fara att dom tar skatten. Du kan ha koll själv på dina betalningsförelägganden och skuldsaldo på kfm hemsida.

Låter som en himla resa fram och tillbaka med brev innan det är klart.
Ingen av mina skulder har gått till inkasso ännu. Släppte i December.
Hur lång tid tror ni det tar cirkus innan jag får brevet "skuld att betala" och löneutmätningen drar igång?

Många brev fram och tillbaka är det. Du kan ju förhala delgivningskvitton genom att vänta in påminnelsen. Då drar du ut på det lite till. Sen är det väldigt olika från inkassobolagen hur snabbt dom skickar till kfm. När du får brevet skuld att betala har du ca 3 veckor på dig att göra det. Gör du inte det så påbörjas utredning efter det och det kan dröja beroende på handläggningstider. Nån månad från nu i alla fall skulle jag tippa på.[/QUOTE]
Max 8-10 dagar att betala väl när skuld att betala kommer väl ? :)

Många brev fram och tillbaka är det. Du kan ju förhala delgivningskvitton genom att vänta in påminnelsen. Då drar du ut på det lite till. Sen är det väldigt olika från inkassobolagen hur snabbt dom skickar till kfm. När du får brevet skuld att betala har du ca 3 veckor på dig att göra det. Gör du inte det så påbörjas utredning efter det och det kan dröja beroende på handläggningstider. Nån månad från nu i alla fall skulle jag tippa på.
Max 8-10 dagar att betala väl när skuld att betala kommer väl ? :)[/QUOTE]
3 veckor numer.. tror de ändrats pga postnord

Max 8-10 dagar att betala väl när skuld att betala kommer väl ? :)[/QUOTE]

Vet en som fick skuld att betala den 3 mars och den skulden skulle vara betald senast 23 mars, så 20 dagar :)

Max 8-10 dagar att betala väl när skuld att betala kommer väl ? :)
3 veckor numer.. tror de ändrats pga postnord[/QUOTE]
Riktigt bra i såna fall ! För tycker 8 dagar var för lite innan ! Just för posten kunde tappa bort en del !

3 veckor numer.. tror de ändrats pga postnord
Riktigt bra i såna fall ! För tycker 8 dagar var för lite innan ! Just för posten kunde tappa bort en del ![/QUOTE]
Var väl 10 dagar eller 14 dagar?
Dom tappar bort lika mycket ändå. Ger inte jättemycket för folks makalösa postproblem

Riktigt bra i såna fall ! För tycker 8 dagar var för lite innan ! Just för posten kunde tappa bort en del !
Var väl 10 dagar eller 14 dagar?
Dom tappar bort lika mycket ändå. Ger inte jättemycket för folks makalösa postproblem[/QUOTE]
Finns såklart folk som ljuger , men väldigt många av mina föreläggande försvann kom jag ihåg , ibland kom påminnelsen först :) men det var när dom höll på med den stora uppdateringen förra året när man låg så sjukt mycket efter

Personen jag vet fick sitt brev med skuld att betala via Kivra.

Blev lite fundersam på en sak , jag blev delgiven den 3 mars , och har på mig den 15 mars att betala eller bestrida . Har den tiden förlängts med ? Hade för mig att det bara var 8 dagar och inte 13 dagar ? :)

Blev lite fundersam på en sak , jag blev delgiven den 3 mars , och har på mig den 15 mars att betala eller bestrida . Har den tiden förlängts med ? Hade för mig att det bara var 8 dagar och inte 13 dagar ? :)

10 dagar tror jag det har varit...

Jag förstår att det inte gått så bra ekonomiskt, 3+12 =15
Haha, kunde inte låta bli.

Helt sjukt en sak , kollade tillbaka mina skulder ! Hade 2 st i januari och 3 st februari och 4 st nu i mars och ingen har fått dom 600 kr i årlig avgift ? Någon annan som råkat ut för det ? Har inte lagt på summan !

Helt sjukt en sak , kollade tillbaka mina skulder ! Hade 2 st i januari och 3 st februari och 4 st nu i mars och ingen har fått dom 600 kr i årlig avgift ? Någon annan som råkat ut för det ? Har inte lagt på summan !

Det låter lite konstigt.. sett avgifter läggas till i mål senaste veckan

Det låter lite konstigt.. sett avgifter läggas till i mål senaste veckan
Ja det är helt sjukt :) har kollat till och med januari och februari och den ena skulden till Svea ekonomi som hade 20/2 har inte heller fått någon avgift ! Men jag blir inte ledsen för det ;)

Om den inte betalats 25e

Och det är e-mål?

Vetifan vad e-mål är men det är en kontokredit från början :)

Om man gör en uträkning på kronofogdens hemsida om förbehållsbelopp och summa för en eventuell utmätning, hur ”bra” stämmer den? Kan man räkna med de belopp som står ?

Om man gör en uträkning på kronofogdens hemsida om förbehållsbelopp och summa för en eventuell utmätning, hur ”bra” stämmer den? Kan man räkna med de belopp som står ?
Stämmer väldigt bra ! Stämde nästan på kronan för mig

Hej!
Jag fattar inte det här med målnummer! Kan målnumret ändras från inkasso till kfm på samma skuld? Jag har nu en skuld på 45.000kr från alektum. Jag har räknat ut att det måste vara ferratum, men målnumren stämmer inte överens. Blir helt snurrig, och har tappat kontrollen på vad det är jag har i skulder.

Kommer kunna betala in 100 tkr i maj, och maken vill betala av några lån han oxå... så jag kommer ha några skulder kvar på kfm, när de väl blir ”klara”

Hej!
Jag fattar inte det här med målnummer! Kan målnumret ändras från inkasso till kfm på samma skuld? Jag har nu en skuld på 45.000kr från alektum. Jag har räknat ut att det måste vara ferratum, men målnumren stämmer inte överens. Blir helt snurrig, och har tappat kontrollen på vad det är jag har i skulder.

Kommer kunna betala in 100 tkr i maj, och maken vill betala av några lån han oxå... så jag kommer ha några skulder kvar på kfm, när de väl blir ”klara”

Målet har ett id hos inkasso, ett målnr som föreläggande som blir ett annat nr som utslag och ytterligare ett som verkställighetsmål.
Exempel
Inkasso: 735268844/A
Bf mål 13-372433-20
Utslag13-77111-21
Verkställighet U-12242-21/2110

Målet har ett id hos inkasso, ett målnr som föreläggande som blir ett annat nr som utslag och ytterligare ett som verkställighetsmål.
Exempel
Inkasso: 735268844/A
Bf mål 13-372433-20
Utslag13-77111-21
Verkställighet U-12242-21/2110

Ok, det är därför det är svårt att hänga med hur skulderna ändras . Tack!

Hur snabbt brukar ett beslut fattas om lönutmätning?
Misstänker att de går fortare om man fyller i via hemsidan ? Vill helst slippa utmätning på min man denna månad (mars) då de var mkt vabb o sjuk i februari. Eller ska man vara smart o skriva ner allt på lappen istället för att tjäna tid? De kan gärna börja dra i april. :)

Tror dock hans chef redan förberett lön för mars, då han brukar göra de mellan den 10:e och 15:de varje månad. Men hur funkar allt?
Jag har aldrig haft lönutmätning så är lite ny på de här.. :axelryck:

Hur snabbt brukar ett beslut fattas om lönutmätning?
Misstänker att de går fortare om man fyller i via hemsidan ? Vill helst slippa utmätning på min man denna månad (mars) då de var mkt vabb o sjuk i februari. Eller ska man vara smart o skriva ner allt på lappen istället för att tjäna tid? De kan gärna börja dra i april. :)

Tror dock hans chef redan förberett lön för mars, då han brukar göra de mellan den 10:e och 15:de varje månad. Men hur funkar allt?
Jag har aldrig haft lönutmätning så är lite ny på de här.. :axelryck:
Vilket datum har han på sig att skicka in det ? Har för mig jag hade 10 dagar på mig nått sånt . Tror dessutom jag tog 2 dagar extra och det var inga problem ! Däremot så kom själva beslutet väldigt fort ca 4-5 dagar ! Vill man dra ut på det ska man ju såklart skicka papper ! Men går väldigt snabbt ändå måste jag säga

Vilket datum har han på sig att skicka in det ? Har för mig jag hade 10 dagar på mig nått sånt . Tror dessutom jag tog 2 dagar extra och det var inga problem ! Däremot så kom själva beslutet väldigt fort ca 4-5 dagar ! Vill man dra ut på det ska man ju såklart skicka papper ! Men går väldigt snabbt ändå måste jag säga
Tack. Han fick datum till den 22/3 på sig.
Men ja var tvungen att ringa till kronofogden för jag hade så många frågor.. Hon sa att hade han fått till den 22:a på sig, kommer det inte hinna dra nånting i mars. Utan de blir i April isåfall. Sen sa hon att uträkningen på hemsidan stämmer ganska bra gentemot utmätningen sen. Kan skilja nån 100 lapp hit eller dit.

För mig gick det väldigt fort då min arbetsgivare sände in pappret väldigt fort typ 5 dagar innan kfm hade det

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp