- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Ja, och det blir väl samma summa oavsett hur man skriver detAtt förbehållet var 11000 som ska behållas
Inte dem....
Ingen aning vad som hänt, ring i morgon och kolla
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Ja, och det blir väl samma summa oavsett hur man skriver detAtt förbehållet var 11000 som ska behållas
Inte dem....
Ingen aning vad som hänt, ring i morgon och kolla
Det är inte så troligt.Hej! Kan kfm utmäta pengarna jag för över till mitt barn varje månad? Kontot står i hennes namn, men hon är inte 18.
Nej dom tar inte hennes pengar , dock så påverkar det hur mycket du får behållaOm man får löne utmätning men är sambo drabbar det hennes pengar med då?
Får man behålla mindre om man har sambo? I och med hennes lön som också täcker vissa avgifter.Nej dom tar inte hennes pengar , dock så påverkar det hur mycket du får behålla
Hon beräknas ju bidra till bostad o så , så bor du tillsammans med någon så får du behålla mindre ! Jag får behålla 13k nu när jag är sambo , skulle jag bott själv med dottern hade det blivit nästan 16kFår man behålla mindre om man har sambo? I och med hennes lön som också täcker vissa avgifter.

Får man behålla mindre om man har sambo? I och med hennes lön som också täcker vissa avgifter.
8000 kr är vad räntan kommer kosta ungefär per månad tyvärr ! Skulle till och med tro räntan hamnar på 10k per månad !Någon som haft ca 800 tusen i skulder och sedan haft utmätning, hur lång tid tog det för er att bli av med skulderna? Vet att det är olika men ett ungefär. Har räknat på kfs hemsida och då tar de va 8000 varje månad
Ok! Typiskt!8000 kr är vad räntan kommer kosta ungefär per månad tyvärr ! Skulle till och med tro räntan hamnar på 10k per månad !
Tyvärr så betalar man nästan bara på räntor så skulden minskar inte utan tvärtom.Någon som haft ca 800 tusen i skulder och sedan haft utmätning, hur lång tid tog det för er att bli av med skulderna? Vet att det är olika men ett ungefär. Har räknat på kfs hemsida och då tar de va 8000 varje månad
Ok! Typiskt! Då hoppas jag på skuldsanering annars får jag söka till våren igen,Tyvärr så betalar man nästan bara på räntor så skulden minskar inte utan tvärtom.
Mina papper om inkomst kom väldigt fort , tog max 3-4 dagar efter förfallodagen ! Sen tog det en dag efter jag skickat in om inkomst och uppgifter så var beslutet taget ! Kan dom dra mycket för dig ?Mina skulder har förfallit hos kronfogden sedan en månad tillbaka, jag har inte fått papper om utredning av tillgångar oså där än men det kommer väl vilken dag som helst, hur långt in på månaden kan dem utreda inkomsten för att hinna dra på september lönen? T.ex. om pappret kommer imorgon tänker jag att septemberlönen blir utmätt men om de kommer nästa vecka, hinner dem med att utmäta september lönen då? Omöjligt att svara på kanske, men en liten hint om vad ni tror vore uppfriskande
Jag har räknat på förbehållet via deras sida, ca 6-7000 skulle jag tro dem kommer dra.Mina papper om inkomst kom väldigt fort , tog max 3-4 dagar efter förfallodagen ! Sen tog det en dag efter jag skickat in om inkomst och uppgifter så var beslutet taget ! Kan dom dra mycket för dig ?
Har du fått skuld att betala och sen det gått ut så ska ju skulden drivas in . Annars får bolaget begära tillbaka verkställande ! Men skuld att betala har gått ut och det ligger fortfarande hos kronofogden som skuld saldo ?Jag har räknat på förbehållet via deras sida, ca 6-7000 skulle jag tro dem kommer dra.
Jag har haft avbetalningsplan med en av inkassobolaget som jag följt, som legat som skuld hos kronofogden under tiden, samt en som jag ej gjort något åt, nu har skulden ökat 450.000 så tänker inte betala in något enskilt längre men kan det vara därför jag ej fått papper?

Japp, skulden var ca 3700 som alektum "överlämnat till kfm" så när jag betalade in till alektum registrerade dem inbetalningen och sänkte skulden hos kfm. Får invänta papper då, men hur lång tid har man på sig att fylla i tillgångar oså?Har du fått skuld att betala och sen det gått ut så ska ju skulden drivas in . Annars får bolaget begära tillbaka verkställande ! Men skuld att betala har gått ut och det ligger fortfarande hos kronofogden som skuld saldo ?![]()
Man brukar ha 10 dagar på sig , så ska du klara september så dra ut på detJapp, skulden var ca 3700 som alektum "överlämnat till kfm" så när jag betalade in till alektum registrerade dem inbetalningen och sänkte skulden hos kfm. Får invänta papper då, men hur lång tid har man på sig att fylla i tillgångar oså?
men den andra skulden som legat hos kronofogden har Inte gått ut skuld att betala ?Jo, sen en månad men har bara betalt ett bolag av 2 så därför kommer papper komma när som helst. Menade hur lång tid man har på sig att fylla i pappret om tillgångar innan det måste skickas in, om de kommer den 15nde o man har 10dagar på sig så hinner dem väl knappast dra.Man brukar ha 10 dagar på sig , så ska du klara september så dra ut på detmen den andra skulden som legat hos kronofogden har Inte gått ut skuld att betala ?
Då bör du aboslut klara dig i september ! När gick båda skulderna ut ? Du har ca 10 dagar på dig att fylla i uppgifterna !Jo, sen en månad men har bara betalt ett bolag av 2 så därför kommer papper komma när som helst. Menade hur lång tid man har på sig att fylla i pappret om tillgångar innan det måste skickas in, om de kommer den 15nde o man har 10dagar på sig så hinner dem väl knappast dra.
Har du inkomst att utmäta ?Uppe i ca 9 månader från det att jag släppte det, ca 6 månader sedan mycket hamnade hos kf. Dock har jag sett att skulder som var fastställda försvann och behövdes skriva på igen nyligen. Men har tänkt varje månad att nu kommer pappren men icke. Vad jag förstått behöver dem svar inom 10 dagar som senast från det att man får papprena sedan hänger det väll på när lönerna är körda och så vidare.
Jo det finns inkomster att utmäta varje månadHar du inkomst att utmäta ?
Ok ok konstigt som tusan dåJo det finns inkomster att utmäta varje månad
hur mycket kan dom ta ?Ja det är lite lustigtVäldigt konstigt, däremot skriver jag på allt kvickt så att dem inte kan invända emot det när jag om nått år skall prova skuldsanering. Men samtidigt är jag tacksam att ha chansen till buffert om nu jag blir nekad skuldsanering. Men man börjar undra lite hehe

T.ex. om pappret kommer imorgon tänker jag att septemberlönen blir utmätt men om de kommer nästa vecka, hinner dem med att utmäta september lönen då? Omöjligt att svara på kanske, men en liten hint om vad ni tror vore uppfriskande
Jag har ett par frågor i en situation som uppkommit.
Jag har löneutmätning och har haft i snart tre år. Om ett och ett halvt år är mina skulder borta genom dagens löneutmätning.
Nu har jag dock blivit erbjuden jobb i Norge där min inkomst skulle bli betydligt bättre än min nuvarande.
Men frågan jag ställer mig är, vad händer med min löneutmätning? Måste jag rapportera till min Norska arbetsgivare om inbetalning till kfm eller ska jag betala in själv?
Jag kommer inte ha någon svensk adress kvar utan flyttar till Norge om jag tar jobbet.
Någon som har erfarenhet av detta?
Beror på vad du får för beslut , antingen vanligt beslut då drar dom en fast summa . Sen kan du få maxbeslut och då drar dom allt och du får behålla samma varje månad !Jag undrar smabbt, är det en fast summa som dras varje månad fr lönen vid löneutmätning? Så om jag en månad plötsligt får dubbel lön pga massa övertid, dras det då mer i löneutmätning den månaden el är det samma summa som om jag haft normal lön?
Tusen tack för svaret! Är en norsk ag det gäller i detta fall.Löneutmätning kan inte ske mot norsk arbetsgivare, är det svensk ag men du jobbar i Norge kan Löneutmätning göras. Du får betala själv om du vill bli skuldfri
Ok? Å va fan beror det på att man kan få olika beslut? Ena ovanligare än det andra?Beror på vad du får för beslut , antingen vanligt beslut då drar dom en fast summa . Sen kan du få maxbeslut och då drar dom allt och du får behålla samma varje månad !
Det beror oftast på om du har olika löner varje månader , tex ena månader 37k och nästa 42k ! Om man jobbar skift så blir det ju olika iblandOk? Å va fan beror det på att man kan få olika beslut? Ena ovanligare än det andra?