- Meddelanden
- 484
- Mottagna reaktioner
- 128
- Poäng
- 327
Fått allt senaste tiden till Kivra, enormt mkt bättre! Känns mer anonymt med så man inte behöver gömma sig för att gå ut i trapphuset när brevbäraren kommer

Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.

Riktigt allt går inte dit dockFått allt senaste tiden till Kivra, enormt mkt bättre! Känns mer anonymt med så man inte behöver gömma sig för att gå ut i trapphuset när brevbäraren kommer![]()
Mitt brev om redogörelse utav inkomst o utgifter kom i Kivra det hade jag väntat i brevlådan när man läser här. Men bra utveckling iafRiktigt allt går inte dit dock

Står det en summa på ditt beslut så är det inte max-beslutLite hjälp här tack
Fått beslut om utmätning
Står att jag alltid har rätt till 10000kr
Samtidigt står det att arbetsgivaren ska göra avdrag med 12000kr
Det är inte maxbeslut då?

Nej.Lite hjälp här tack
Fått beslut om utmätning
Stämmer braLite hjälp här tack
Fått beslut om utmätning
dock kan dom ändra beslutet om dom ser att t du har väldigt varierande inkomst ! Det gjorde dom för migMan blir ju lite mer motiverad när övertiden hamnar på kontot.
Helt fantastiskt, trodde jag inte

Har du inget maxbeslut så hamnar allt sådant på kontot (utöver ditt förbehållsbelopp).Man blir ju lite mer motiverad när övertiden hamnar på kontot.
Helt fantastiskt, trodde jag inte
dock kan dom ändra beslutet om dom ser att t du har väldigt varierande inkomst ! Det gjorde dom för mig![]()
Okej, tog det lång tid?
Lite surt, men får man ta timmar i komp och spara dom på det viset?
Just det.Det är ju bara utbetalning som utmäts, så det går bra. Kan ligga en i fatet vid en skuldsanering att man aktivt försökt hålla inkomsterna nere
Just det.
För tänka på det och ta ut rubbet då
Vill ju inte riskera en skuldsanering
Kan man på något sätt råka ut för nekad skuldsanering när det gäller utmätning?
Jag har lämnat korrekta uppgifter samt barn och bil till jobb
Det är kronkalles uppgift att se till att rätt inkomst finns tillhands?
Du har ju att lämna uppgifter också.
Det kan säkert hända, jag har haft samtal med skuldsanering när dom undrar över något och flera av dom verkar fått avslag, men då det jag berättat varit ganska dåliga saker
OkejDu har ju att lämna uppgifter också.
Det kan säkert hända, jag har haft samtal med skuldsanering när dom undrar över något och flera av dom verkar fått avslag, men då det jag berättat varit ganska dåliga saker
Usch då! Fick du maxbeslut då ist?Okej, tog det lång tid?
Lite surt, men får man ta timmar i komp och spara dom på det viset?
Nej det tror jag inte. Står att dom ska dra en viss summa utav lönenUsch då! Fick du maxbeslut då ist?
Om man inte skicka in pappren om inkomst och redogörelse , hur fort brukar kronofogden räkna ut ett beslut ändå ?
Ja det borde vara några dagar iallafall känns det somJag minns inte hur länge det tar innan bevakningen dyker upp, ett par dagar kanske.

Anmärkningen försvinner efter 3 år precis på dagen när du fick anmärkningen , dock är missbrukad kontokredit endast 2 år !Skulle man få beslut att de drar en viss summa varje månad och den jobbar över en hel del, t.ex för att trycka in mer pengar i löneutmätningen. Är de bra eller är de lönlöst att ens lägga energi på att jobba över tid? Och räknas det tre år med betalningsanmärkning när löneutmätning är över eller kan man ha löneutmätning och pricken har försvunnit efter tre år?
löneutmätningen fortsätter tills skulden är betald
Ja det hade varit hyffsatHade varit kanon om utmätning avslutades efter anmärkningen försvann
Hade aldrig behövt något som skuldsanering då![]()

Min övertid semesterersättning mm har aldrig rörts. Det ser olika ut förstår jag.Skulle man få beslut att de drar en viss summa varje månad och den jobbar över en hel del, t.ex för att trycka in mer pengar i löneutmätningen. Är de bra eller är de lönlöst att ens lägga energi på att jobba över tid? Och räknas det tre år med betalningsanmärkning när löneutmätning är över eller kan man ha löneutmätning och pricken har försvunnit efter tre år?
Jag tror andelen maxbeslut ökarMin övertid semesterersättning mm har aldrig rörts. Det ser olika ut förstår jag.
Jag tror andelen maxbeslut ökar
Varför har man inte maxbeslut på alla?.Jag tror andelen maxbeslut ökar
Kanske beror det beslut jag har på att jag jobbar dagtid mån-fre, samma månadslön varje månad. Ingen övertid.Jag tror andelen maxbeslut ökar
Kan det göraLasseman lilla gubben
Räcker exempelvis en timlön för en ändring till maxbeslut?
Exempelvis en månad får man 27k på kontot nästa 24,5?
Jag vet inte, det skulle ju fungera bra det också. En del kanske slutar jobba menVarför har man inte maxbeslut på alla?.
Jag tror inte dina arbetstider påverkar hur stor andel som får maxbeslutKanske beror det beslut jag har på att jag jobbar dagtid mån-fre, samma månadslön varje månad. Ingen övertid.
ja, var inte riktigt så jag tänkte. Tänkte mer om betalningsanmärkning fanns kvar så länge löneutmätningen är igång.Hade varit kanon om utmätning avslutades efter anmärkningen försvann
Hade aldrig behövt något som skuldsanering då![]()
Ja,
ja, var inte riktigt så jag tänkte. Tänkte mer om betalningsanmärkning fanns kvar så länge löneutmätningen är igång.
Den försvinner efter 3 årJa,
ja, var inte riktigt så jag tänkte. Tänkte mer om betalningsanmärkning fanns kvar så länge löneutmätningen är igång.