• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja fy tusan .. har också ägt 2 st fina bostadsrätter innan och det hade varit riktigt tungt , och dessutom fått svårt att få lägenhet då man har anmärkning vid det läget då .. oerhört glad jag slipper och tänka på det också
Säger detsamma
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Menar du maxvärde bostadsrätt 300000kr för våran lägenhet kostade över 2,5 miljoner och skulden var på 2.1 miljon vi sålde för nästan 3 miljoner och ändå sitter man här med miljonskuld :(

Ja, max 300000
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Att sätta företagare i personlig konkurs låter som en ren förlustaffär för borgenärer. Utredningen har redan kommit fram till att tillgångar saknas, personen blir belagd med näringsförbud och borgenärernas chans att få sina pengar krymper till obefintlig.

Vanligt att skatten gör det, tror det är för att stoppa verksamheten som ändå tydligen inte är då lönsam
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
169
Poäng
347
Om jag släppt skulder nu 30/9 hur lång tid tror ni det tar tills det blir en bet.anmärkning?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Om jag har en skuld till kronofogden, fast löneutmätning inte kommit igång ännu .. men jag lyckas få en del pengar under tiden och väljer att betala av den .. ska jag betala till kronofogden eller kreditbolaget direkt då ?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Om jag har en skuld till kronofogden, fast löneutmätning inte kommit igång ännu .. men jag lyckas få en del pengar under tiden och väljer att betala av den .. ska jag betala till kronofogden eller kreditbolaget direkt då ?
Går vilket som. Snabbare handläggning om du betalar till kfm direkt. Annars till kreditbolaget som ska rapportera till kfm. Kanske dom drar lön i onödan...
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Går vilket som. Snabbare handläggning om du betalar till kfm direkt. Annars till kreditbolaget som ska rapportera till kfm. Kanske dom drar lön i onödan...
Tack för svaret :) för som det är nu så verkar det ta tid för kronofogden , pratade med dom i fredags och då sa dom att om dom inte fått in ärendet ännu så kan det bli att löneutmätning startas tidigast januari februari .. så lång kö tydligen .. mina kommer nog skickas efter denna veckan ...
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Om jag har en skuld till kronofogden, fast löneutmätning inte kommit igång ännu .. men jag lyckas få en del pengar under tiden och väljer att betala av den .. ska jag betala till kronofogden eller kreditbolaget direkt då ?
Har det blivit utslag Johan? Har du skuldsaldo kan man logga in på KFM o se vilka ärenden som ligger där. Man har ett ocr nummer på varje ärende om du har flera står på papperet från KFM.
Har du ej det kvar så ring KFM om tala om vilken skuld du vill betala
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp