- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Möjligt. Men de kan inte utmäta nåt om den som äger huset även via kvitton el likn kan visa på inventarierna tillhör denne.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Möjligt. Men de kan inte utmäta nåt om den som äger huset även via kvitton el likn kan visa på inventarierna tillhör denne.
Men finns d arbetsgivare som ägnar sig åt sånt?Denna ersättning går att utmäta, om det sker eller inte går inte att svara på.
Om din arbetsgivare till exempel mailar KFM ”Fail ska få bonus om x kr, hur gör vi med detta?" så kommer denna bonus att utmätas.
Ja, hur många som helst...Men finns d arbetsgivare som ägnar sig åt sånt?
Fy. Aldrig varit med om. Byt om möjligt arbetsgivare.Ja, hur många som helst...
Varför då? De vill antagligen att löneutmätningen ska ta slut fortast möjligt.Fy. Aldrig varit med om. Byt om möjligt arbetsgivare.
Fast d är inte arbetsgivarens uppgift.Varför då? De vill antagligen att löneutmätningen ska ta slut fortast möjligt.
Arbetsgivaren ska följa myndigheters beslut. Den administration som löneutmätning generar är antagligen både jobbig och kostsam, därav vill de se till att arbetstagaren blir skuldfri så fort det bara är möjligt. De agerar i eget intresse.Fast d är inte arbetsgivarens uppgift.
Inte arbetsgivarens sak att agera i eget intresse. Vem vill jobba hos en sån? Usch. Just saying.Arbetsgivaren ska följa myndigheters beslut. Den administration som löneutmätning generar är antagligen både jobbig och kostsam, därav vill de se till att arbetstagaren blir skuldfri så fort det bara är möjligt. De agerar i eget intresse.
Min har aldrig gjort det !Varför då? De vill antagligen att löneutmätningen ska ta slut fortast möjligt.
Det är precis samma sak som när du var sambo innan. Då diskuterades detta många gånger i dina inlägg.Ok! Så då är det inte bra att flytta ihop med någon under man har löneutmätning då med andra ord!
Jo! Men tänker inte just honom. Tänker om man träffar en annan. Inte ofta man äger något stort på något ställe om man haft löneutmätning ett tag och sen flyttar in i ett hus som någon annan ägt i ex antal årDet är precis samma sak som när du var sambo innan. Då diskuterades detta många gånger i dina inlägg.
Det är samma sak och samma förutsättningar.Jo! Men tänker inte just honom. Tänker om man träffar en annan. Inte ofta man äger något stort på något ställe om man haft löneutmätning ett tag och sen flyttar in i ett hus som någon annan ägt i ex antal år
Nej, det gör dom inte alltid. Jag vet ingen som fått hembesök från KF. Därmed inte sagt att det inte sker.När kommer KF hem till en för utmätning? Gör dem alltid det?
Mina lån har trillat in till inkasso och ett har gått till KF. Jag förväntar mig att bli utmätt, men har inget av värde hemma vad jag vet.
Samma här ! Varken sambon eller jag har fått ! Jag har en känsla att dom kollar innan om man äger en bil båt eller något annat värde !Nej, det gör dom inte alltid. Jag vet ingen som fått hembesök från KF. Därmed inte sagt att det inte sker.
Om det sker så är det i samband med att man gör en utredning inför utmätning.
Många av oss här på forumet har varit rädda för samma sak i samband med att man släppt sina skulder men i mitt fall skedde inget hembesök och om du läser denna och andra trådar tror jag inte du hittar många här inne som varit med om det.
Aldrig heller fått hembesök. Inga telefonsamtal. Ingen kontakt alls utöver de delgivningar jag skrev på i början när jag släppte allt.Samma här ! Varken sambon eller jag har fått ! Jag har en känsla att dom kollar innan om man äger en bil båt eller något annat värde !
Har du anmärkningar nu?Jag försöker få en del att dra tillbaka sina skulder just denna månad så blev inte lönen som jag hade hoppats på pga av vabb och annat som drog ner allt tyvärr! Vissa begär ca 30 tusen för att dra tillbaka och det är helt oRimligt för mig. De säger att de kan göra en plan när de fått utslag. Kan man få en bättre plan då eventuellt? Jag hade gärna underviker löneutmätning då jag tror att jag kan betala alla och köra snöbolls effekten om jag jämnkar och jobbar över en del men de summor jag fått innan har varit helt omöjligt för mig att få ihop allt! Hoppas givetvis på saneringen som jag får svar på i mitten av april!
Väldigt lite andel får hembesökNär kommer KF hem till en för utmätning? Gör dem alltid det?
Mina lån har trillat in till inkasso och ett har gått till KF. Jag förväntar mig att bli utmätt, men har inget av värde hemma vad jag vet.
Skönt. Inte för att jag skulle ha något emot det kanske, men då vill jag boka en tid snarare än att de bara dyker upp...
Om man inte svarar på delgivningen dock, då kan de väl dyka upp? Jag har tagit emot dem men inte betalat något.
Det skulle ju vara lite märkligt att man från KF förvarnar om när man kommer. Det ger ju en oärlig person chansen att flytta undan värdefulla föremål.Skönt. Inte för att jag skulle ha något emot det kanske, men då vill jag boka en tid snarare än att de bara dyker upp...
Om man inte svarar på delgivningen dock, då kan de väl dyka upp? Jag har tagit emot dem men inte betalat något.
Det skulle ju vara lite märkligt att man från KF förvarnar om när man kommer. Det ger ju en oärlig person chansen att flytta undan värdefulla föremål.
Ok, tack för svar!Ser underättas ofta i förväg, men inte alltid. Tror olika kontor gör lite olika också
Nej! Men det kommer komma då vissa inte vill ha 30 tusen och en annan vill ha hela summan som med är på 30 tusen och kan göra avbetalningsplan efter det gett utslag. Har dock missbrukad kredit och sånt!Har du anmärkningar nu?
men jag vill helst inte få skuldsaldo det vill jag gärna komma undan! Vilka har ni bäst erfarenhet av att kunna då ”bättre” avbetalningsplaner med och kunna dra tillbaka skulden efter utslag? Med de betalnings planer jag hade innan så blir det med mat och drivmedel nästan 38 tusen oxh det är rätt saftigt hade behövt få ner de till 35 iallafall! Har ansökt om sanering men får jag inte det så vill jag ändå kämpa in i det sista!Vad är G för något lånvPartner inkasso 2600
Fsi 2970
Magreg 4447
Svea 5340
Ghotia 7641
Billecta 8602
G 9942
Svea 12584
Axactor 17688
G 14548
Intrum 20 952
G 24167
G 31 755
Alektum 29323
G 35 878
G 36 324
Holm bank 30 tusen
Intrum 166710
Axactor 233 tusen
Lowell 181768
Intrum 98 tusen
Kommer släppa allt och ta betalningsanmärkningar vill ändå inte kunna ta nya lånmen jag vill helst inte få skuldsaldo det vill jag gärna komma undan! Vilka har ni bäst erfarenhet av att kunna då ”bättre” avbetalningsplaner med och kunna dra tillbaka skulden efter utslag? Med de betalnings planer jag hade innan så blir det med mat och drivmedel nästan 38 tusen oxh det är rätt saftigt hade behövt få ner de till 35 iallafall! Har ansökt om sanering men får jag inte det så vill jag ändå kämpa in i det sista!
Ser underättas ofta i förväg, men inte alltid. Tror olika kontor gör lite olika också
Hur mycket tjänar du om du kan klara avbetalningsplaner på 35 000/månad?Partner inkasso 2600
Fsi 2970
Magreg 4447
Svea 5340
Ghotia 7641
Billecta 8602
G 9942
Svea 12584
Axactor 17688
G 14548
Intrum 20 952
G 24167
G 31 755
Alektum 29323
G 35 878
G 36 324
Holm bank 30 tusen
Intrum 166710
Axactor 233 tusen
Lowell 181768
Intrum 98 tusen
Kommer släppa allt och ta betalningsanmärkningar vill ändå inte kunna ta nya lånmen jag vill helst inte få skuldsaldo det vill jag gärna komma undan! Vilka har ni bäst erfarenhet av att kunna då ”bättre” avbetalningsplaner med och kunna dra tillbaka skulden efter utslag? Med de betalnings planer jag hade innan så blir det med mat och drivmedel nästan 38 tusen oxh det är rätt saftigt hade behövt få ner de till 35 iallafall! Har ansökt om sanering men får jag inte det så vill jag ändå kämpa in i det sista!
Undrar samma sak.Vad är G för något lånv
Det som nämns ovan handlar om att förrättningsmannen bereder sig tillträde med låssmed i svarandes utevaro vid första oaviserade besöket."Förrättningsmannen får bryta låset till bostaden för att kunna komma in om inte innehavaren är hemma eller inte vill öppna dörren. Dock måste bostadsinnehavaren ha underrättats om tiden för förrättelsen innan förrättningsmannen får gå in i lägenheten. Detta regleras i 2:17 Utsökningsbalken som du hittar http://www.lagen.nu/1981:774. Kronofogden kommer med andra ord inte att komma hem till någon innan personen i fråga blivit underrättad om det."
Men 2:17 respekteras inte alltid, alltså?
Det som nämns ovan handlar om att förrättningsmannen bereder sig tillträde med låssmed i svarandes utevaro vid första oaviserade besöket.
Vid särskilda skäl finns dock även den möjligheten.
Nej ska är fel ord där.Precis, om jag låter bli att öppna vid oannonserat besök ska jag underrättas om nästa planerade besök INNAN låssmed tillkallas.
Har månads lön på 34 tusen och om jag jämnkae kan jag lyckas få ut 34 sen lite övertid! Men då gäller de att inte barnen eller jag blir sjuka! Men hoppas på saneringen annars får jag ta utmätning och beta av skulder så tills jag får sanering! Jag hoppas de kan va en fördel att jag är ensam med två barn nuHur mycket tjänar du om du kan klara avbetalningsplaner på 35 000/månad?
Är du hemma och inte öppnar så kommer låssmed att tillkallas.Precis, om jag låter bli att öppna vid oannonserat besök ska jag underrättas om nästa planerade besök INNAN låssmed tillkallas.
Om man vet att jag är hemma, kanske. Jag har porttelefon så jag öppnar inte för obokade besök.Är du hemma och inte öppnar så kommer låssmed att tillkallas.
In genom en port kommer man alltid, på ett eller annat sätt.Om man vet att jag är hemma, kanske. Jag har porttelefon så jag öppnar inte för obokade besök.