• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Verkar kunna försvinna många brev. Pratat för något år sedan som inte visste alls om att hen hade något med kf att göra aldrig sett något från oss. Utifrån vad jag kunde se borde hen fått minst 800-1000 brev, men det svors på mödrars gravar om att inget nått fram av dom.
Känns ju inte riktigt som man tror den personen , däremot jag har verkligen inte fått påminnelsen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Känns ju inte riktigt som man tror den personen , däremot jag har verkligen inte fått påminnelsen

Nej jag hade lite svårt fög det. Delgivningsmän hade med all säkerhet varit där ganska många gånger under många år
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Samtidigt svårt att tvinga folk ha kivira med :)
Ja visst är det men möjligheten borde finnas så får man välja precis som med annat deklaration tex kan du välja papper eller via e-leg.
Nu får vi hundförsäkring o elräkning på kivra inget vi valt även leasing ligger där.
Får inga papper hem alls.
KFM borde göra så du signerar med bank id att du tagit emot. Smidigt o mera säkert än posten.
KFM är lite gammalmodiga ;)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Ja visst är det men möjligheten borde finnas så får man välja precis som med annat deklaration tex kan du välja papper eller via e-leg.
Nu får vi hundförsäkring o elräkning på kivra inget vi valt även leasing ligger där.
Får inga papper hem alls.
KFM borde göra så du signerar med bank id att du tagit emot. Smidigt o mera säkert än posten.
KFM är lite gammalmodiga ;)
Håller med till hundra procent!
Bara känslan när 100 brev kom i brevlådan var fruktansvärt. - :(
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Verkar kunna försvinna många brev. Pratat för något år sedan som inte visste alls om att hen hade något med kf att göra aldrig sett något från oss. Utifrån vad jag kunde se borde hen fått minst 800-1000 brev, men det svors på mödrars gravar om att inget nått fram av dom.
Men nu tar du ett ovanligt exempel jag fick påminelse på ett delgivningskvitto där jag inte ens fått originalet hänt x flera och även fått öppnade brev har väl hamnat hos fel person som tittat på min skuld o försökt sätta ihop det igen
Känns Inge vidare om jag ska vara ärlig
Så öppen med mina skulder vill jag inte vara så att vem som helst kan se
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Håller med till hundra procent!
Bara känslan när 100 brev kom i brevlådan var fruktansvärt. - :(
Ja verkligen och skriva på för hand när det finns bank id.
Känns inte så sekretess heller men det är väl inte skulderna hos KFM.
Vem som helst kan väl få mina uppgifter om skuld efter vad jag förstått.
Inte är det miljövänligt heller måste gå åt jättemycket papper hos KFM
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Ja visst är det men möjligheten borde finnas så får man välja precis som med annat deklaration tex kan du välja papper eller via e-leg.
Nu får vi hundförsäkring o elräkning på kivra inget vi valt även leasing ligger där.
Får inga papper hem alls.
KFM borde göra så du signerar med bank id att du tagit emot. Smidigt o mera säkert än posten.
KFM är lite gammalmodiga ;)
Så är det absolut , fast kronofogden kan ju inte tvinga folk ha e-leg eller kivira och jag har avslutat mitt nu faktiskt :)för skulle dom börja med det så vill jag ha post för det tar ju längre tid ;)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Så är det absolut , fast kronofogden kan ju inte tvinga folk ha e-leg eller kivira och jag har avslutat mitt nu faktiskt :)för skulle dom börja med det så vill jag ha post för det tar ju längre tid ;)
Nej inte tvinga men att det finns som alternativ om man vill.
Man ska kunna välja.
Samt att man har allt samlat på samma ställe än alla papper hit o dit som ligger o skräpar o fyller hela byrålådan;):p
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Nej inte tvinga men att det finns som alternativ om man vill.
Man ska kunna välja.
Samt att man har allt samlat på samma ställe än alla papper hit o dit som ligger o skräpar o fyller hela byrålådan;):p
Absolut jag håller med dig där , allt skulle bli smidigare och absolut gå fortare ! Men jag vill inte det går fort ;)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Absolut jag håller med dig där , allt skulle bli smidigare och absolut gå fortare ! Men jag vill inte det går fort ;)
Jag är lite lat och det är jobbigt att lägga på postlådan :D;) skojar vill slippa alla papper och ha det samlat.
Du behöver ju inte signera på en gång utan vänta till påminelsen även där Johan klart lite fortare går det ju;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp