• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 798
Poäng
1 247
Om man har skulder hos kronofogden kan man nu se en uträkning hur länge man kommer ha utmätning ! :) man går in på sitt skuldsaldo ! Rätt bra faktiskt :)

Jag testade det där och skulle bli skuldfri redan om två år om jag betalade in den blygsamma summan 35 000 i månaden.
Men uträkningen verkar inte ta hänsyn till räntepåslaget som ju ökar skulderna varje månad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag testade det där och skulle bli skuldfri redan om två år om jag betalade in den blygsamma summan 35 000 i månaden.
Men uträkningen verkar inte ta hänsyn till räntepåslaget som ju ökar skulderna varje månad.
För mig verkar det stämma ganska så bra ! Jag har en känsla att den räkna med skatteåterbäringen ! Skulle du betala in 35k per månad så blir det ju en jäkla massa tillbaka på skatten och minskar då rejält
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 798
Poäng
1 247
För mig verkar det stämma ganska så bra ! Jag har en känsla att den räkna med skatteåterbäringen ! Skulle du betala in 35k per månad så blir det ju en jäkla massa tillbaka på skatten och minskar då rejält

Jag har F-skatt och brukar få rest på sisådär 100 000, så det skulle bara kvittas mot det. ;)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Så bra. Hur långt har du kvar ?
Det stod juni 2026 :) 5 år ! Handelsbanken lånet är ju inte släppt och det betalar jag vid sidan idag och är exakt 5 år kvar på det ! Så det är väl 5-6 år kvar skulle jag tro ! Tanken är att inte jämka något alls 2022 och sedan få en rejäl åtebäring i april 2023 på ca 50k och trycka tillbaka skulderna ännu mer ! Bara kämpa på :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Det stod juni 2026 :) 5 år ! Handelsbanken lånet är ju inte släppt och det betalar jag vid sidan idag och är exakt 5 år kvar på det ! Så det är väl 5-6 år kvar skulle jag tro ! Tanken är att inte jämka något alls 2022 och sedan få en rejäl åtebäring i april 2023 på ca 50k och trycka tillbaka skulderna ännu mer ! Bara kämpa på :)
Du är en kämpe och även om 5 år låter mycket så går det fort.
Jag har gjort mer än tre år på min sanering nu och det känns som att det gått ganska fort fort faktiskt.
Stor eloge till din positivitet och din kämparanda. <3
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Nu har jag en fråga här som någon kanske kan svara på.

Jag har tre lån ihop med min pappa. Jag kommer inte kunna betala dessa och han är informerad och han kommer själv att hamna hos KF om ett tag. Men vad händer med lånen?

Han är medlåntagare - kommer han få ta över hela skulden? Kommer vi dela på lånet 50/50?

Förtydligande;

Vad händer med lånen när de når KF?
 
Senast ändrad:

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Nu har jag en fråga här som någon kanske kan svara på.

Jag har tre lån ihop med min pappa. Jag kommer inte kunna betala dessa och han är informerad och han kommer själv att hamna hos KF om ett tag. Men vad händer med lånen?

Han är medlåntagare - kommer han få ta över hela skulden? Kommer vi dela på lånet 50/50?

Förtydligande;

Vad händer med lånen när de når KF?
Då blir det löneutmätning på båda två , det ni båda betala ner kommer skulden minska med ! Så kan ju gå rätt snabbt eftersom båda betalar in
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Jag har en skuld kvar som ligger för utmätning, lyckats få 2 ärenden återkallat, nu har de kommit in 2 nya skulder med sista betaldatum 16/12, om jag lyckas få de ärendet som ligger för utmätning återkallat typ inom en vecka då avslutas löneutmätningen eller? Så blir de ny när de andra ärendet passerat förfallodatum?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp