• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sassan95

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
28 December 2020
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Då får du behålla övertid ! Du har inte maxbeslut
Okej tack!
Dock satte de det beslutet ganska högt för att jag hade jobbat på mitt gamla jobb förra året också så min deklarerade var väldigt hög när de räknade ut beslutet… men värt ett försök…
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Okej tack!
Dock satte de det beslutet ganska högt för att jag hade jobbat på mitt gamla jobb förra året också så min deklarerade var väldigt hög när de räknade ut beslutet… men värt ett försök…

Deklarerade inkomsten är ju inget man kikar på.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Via Skatteverket förmodligen då lönen rapporteras månadsvis numera.

Vad är Skatteverkets uppgifter om inte just deklarerad inkomst? Är man anställd deklareras den av ens arbetsgivare. Har man eget deklarerar man själv månads-, kvartals- eller årsvis.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Vad är Skatteverkets uppgifter om inte just deklarerad inkomst? Är man anställd deklareras den av ens arbetsgivare. Har man eget deklarerar man själv månads-, kvartals- eller årsvis.
Fast din årsinkomst uppdateras en gång om året efter ditt slutskattebesked.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Vad är Skatteverkets uppgifter om inte just deklarerad inkomst? Är man anställd deklareras den av ens arbetsgivare. Har man eget deklarerar man själv månads-, kvartals- eller årsvis.
Skatteverket får besked varje månad om hur mycket man har tjänat och hur mycket arbetsgivaren har dragit av för preliminärskatt. Det kan - som du säkert förstår - vara ganska stor skillnad mot vad man har i taxerad inkomst.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Skatteverket får besked varje månad om hur mycket man har tjänat och hur mycket arbetsgivaren har dragit av för preliminärskatt. Det kan - som du säkert förstår - vara ganska stor skillnad mot vad man har i taxerad inkomst.
Tack, du satte ord på det jag menade.
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Några frågor: har skulder på 1.1 miljon som jag tänker släppa nu för det går omöjligt runt längre i månaden. Kommer väl få löneutmätning framöver räknar jag såklart med. Jag tillsammans med sambo äger lägenhet värde 1.3 miljoner och har lån på 1 miljon jämt på den. Äger också bil värd 80k. Kommer kronofogden isåfall göra beslag på både bil och lägenhet? Om jag ska plugga i höst vad händer då med alla skulder? Läggs dom på is tills jag har en lön igen och utmätningen börjar på nytt ? Angående lägenheten bor vi hyfsat billigt ca 7k i månaden och hade vi tagit en motsvarande hyresrätt hade kostnaden legat ca 2k dyrare i månaden vet inte om det har någon betydelse ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp