• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Jag kommer med all sannolikhet behöva släppa hela min skuldbörda till KFM. Mer om detta senare i en annan tråd. Jag tänkte därför göra en preliminär uträkning på KFM:s hemsida kring vad som återstår vid en löneutmätning. Min sambo kommer vara föräldraledig i sex månader fr.om nästa vecka. Ska jag skriva in hennes inkomst under föräldraledigheten eller hennes ordinarie månadslön? @Lasseman - du har väl stenkoll på sånt här?

Den aktuella inkomsten vid varje tillfälle
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Jag har sommarjobbat och fått bestämt att KF ska dra 5900 av min lön och att jag har ett FB på 6700. Nu fick jag mer i lön då jag jobbat fler timmar än beräknat och får ut 13000 efter skatt och utmätning.

Två frågor;
1. Ska detta rapporteras till KF?
2. Efter sommaren ska jag jobba extra på samma företag men får inte lika mycket i lön, låt säga att jag får 6000 i månaden - drar KF då 5900 som beslutat, eller får jag behålla hela beloppet eftersom mitt FB är på 6700?

Tack
Inget krav men du får det om du vill, du blir ju skuldfri snabbare.
 

Enidza88

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Hej, jag blev godkänd jämkning. Undrar om det räcker att jag skickar det till Lönekontoret eller måste min chef godkänna det?
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
601
Mottagna reaktioner
293
Poäng
447
Hej, jag blev godkänd jämkning. Undrar om det räcker att jag skickar det till Lönekontoret eller måste min chef godkänna det?
Bara ge lönekontoret en kopia på beslutet, så löser dom det för dig.
Själva uträkningen har jag aldrig lämnat med, bara den sidan med beslut om hur mkt skatt som skall dras.
 

Enidza88

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Bara ge lönekontoret en kopia på beslutet, så löser dom det för dig.
Själva uträkningen har jag aldrig lämnat med, bara den sidan med beslut om hur mkt skatt som skall dras.
Tack så jättemycket. Så chefen får inte veta det?
 

Enidza88

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Det vågar jag inte riktigt svara på, men jag kan inte se varför lönekontoret skulle vidarebefordra information om din jämkning till en arbetsledare/chef.
Tack . Jag också tänker så. Har skickat nu,så får vi se va dem svarar.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
561
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Detta hör inte specifikt till löneutmätning men eftersom jag har det så skriver jag här. Blev så förvånad.

En mindre låneaktör har avslutat kraven på betalning på nästan 10k. Har dom gett upp eller?

Med tanke på min totala skuld över 1miljon så är dom typ "sist i kön". Då jag har 2 stora banker som tar nästan all utmätning per månad.

"Den sökande har återkallat sitt krav, vi har den XX avskrivit målet att betala, vilket betyder att handläggningen inte kommer fortsätta " står det.
 
Senast ändrad:

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
44
Poäng
167
Det verkar ju bra då kan väl de inte komma tillbaks.
Hur vet du ordningen på hur de får betalt.
Har du sökt skuldsanering?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp