- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Hur mycket ränteutgifter hade du förra året på deklarationen ?Men hur vet jag hur mycket jag ska anmäla i jämkning? Jag har total skuld på 1,6 milj, till typ 30 olika.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Hur mycket ränteutgifter hade du förra året på deklarationen ?Men hur vet jag hur mycket jag ska anmäla i jämkning? Jag har total skuld på 1,6 milj, till typ 30 olika.
ca 120 kHur mycket ränteutgifter hade du förra året på deklarationen ?
Då skulle du få behålla ca 6000 kr mer varje månad hela året ut om du ansöker nuca 120 k
säg till om du vill ha hjälp
ganska mycket pengar 
Fast en tredjedel av 120k är om jag räknar rätt 40k och det blir inga 6000 i månaden?Då skulle du få behålla ca 6000 kr mer varje månad hela året ut om du ansöker nusäg till om du vill ha hjälp
ganska mycket pengar
![]()
40 000 /6 ? Blir väl 6600 kr ?Fast en tredjedel av 120k är om jag räknar rätt 40k och det blir inga 6000 i månaden?

Ah du tänker resten av året.... ja då vill det ju till att man betalt in på sina lån första 6 mån också40 000 /6 ? Blir väl 6600 kr ?![]()

Så är det absolut , eftersom hon hade 120k förra året så lär det bli en del hos kronofogden dom närmaste 6 mån medAh du tänker resten av året.... ja då vill det ju till att man betalt in på sina lån första 6 mån också![]()

Jag jämkade förra året från augusti och året ut ... 7000 mer i månaden och ändå tillbaka 9300 till mina skulder hos kronofogdenAh du tänker resten av året.... ja då vill det ju till att man betalt in på sina lån första 6 mån också![]()

Jo fast var och en har ju olika förutsättningar, det måste man tänka på.Jag jämkade förra året från augusti och året ut ... 7000 mer i månaden och ändå tillbaka 9300 till mina skulder hos kronofogden![]()
Absolut ! Fast om dom tex dra 10k för henne hos kronofogden och hon har 1,6 mille i skulder där så kommer hon få mycket räntor och då blir det bra med jämkningJo fast var och en har ju olika förutsättningar, det måste man tänka på.
men Absolut man behöver ha koll
jag är väldigt nöjd med detta när jag har utmätning
från 13k till 20k minst 
Ah du tänker resten av året.... ja då vill det ju till att man betalt in på sina lån första 6 mån också![]()
Så är det absolut , eftersom hon hade 120k förra året så lär det bli en del hos kronofogden dom närmaste 6 mån med![]()

Jag hade inte jämkat i år om du inte betalt nåt på lånen. Sen vet du inte om det dras ränta eller kapital först när utmätningen börjar så jag hade väntat tills nästa år. Tråkigt om du skulle åka på restskatt också.Det är ju precis det, inte betalt typ en krona på lånen detta år. Men nu börjar utmätningen 25/7 och då börjar jag väl betala ränta? 1,6 milj växer väl till gastronomiska siffror när kfm inte kan utmäta så mkt på lönen.. hemska tanke! Kommer få ha utmätning livet ut och har ganska lång tid kvar att leva
Men om man jämkar, ligger detta mig i fatet vid en saneringsansökan?
Skulle vara mycket tråkigt..Jag hade inte jämkat i år om du inte betalt nåt på lånen. Sen vet du inte om det dras ränta eller kapital först när utmätningen börjar så jag hade väntat tills nästa år. Tråkigt om du skulle åka på restskatt också.
Ja du ringer bara inkasso bolagen och frågar ... hur mycket kommer dom dra ?Skulle vara mycket tråkigt..
Kan man ta reda på om det dras ränta eller kapital först?
Ca 4500Ja du ringer bara inkasso bolagen och frågar ... hur mycket kommer dom dra ?
Då hade jag börjat jämka nästa år !Ca 4500
Inte maxbeslut ! Du kommer få behålla det som blir överbörja jämka det gör jag
från 13k till 20k
![]()
Då står det typ att du har rätt att få behålla tex 10k ... inget annat !Vad står det om det skulle vara ett max beslut då ?
Kom ihåg att ändra din jämkning, är ju ändå 36k mindre räntaIdag är stor dag för migfick fryst ränta hos Gothia inkasso . Total skuld 130k ! Ska betala 4k i mån och det klarar vi
spara 3k i ränta varje månad bara
![]()
Helt riktigt ! Får bli tusen mindreKom ihåg att ändra din jämkning, är ju ändå 36k mindre ränta
men mycket hellre detta
räntefritt är rena drömmen
allt borta mycket snabbare 
Inte 36 k , 18k mindre detta året baraKom ihåg att ändra din jämkning, är ju ändå 36k mindre ränta
dom andra 6 mån har jag ju betalat 
Får sätta in 900kr på skatteverkets hemsidaKom ihåg att ändra din jämkning, är ju ändå 36k mindre ränta
rekommenderar verkligen dom som har skulder hos gothia att förhandla för dom har verkligen hjälpt mig 
Det har inte dragit igång ännu så jag återkommer på den frågan!Får jag ställa en fråga istället för jag har inga svar, när sluta du betala? Dvs hur lång tid tog det innan det började dra igång från KF?
Är man inte solidariskt ansvariga? Dvs den som är i livet får stå för hela lånet?Är det någon som vet hur det fungerar med banklån som går till indrivning där det finns en medlåntagare som är avliden?
Kan dom besluta utmätning på dödsboet trots att det är avslutat?
Är det någon som vet hur det fungerar med banklån som går till indrivning där det finns en medlåntagare som är avliden?
Kan dom besluta utmätning på dödsboet trots att det är avslutat?
Glömde att halva året har gått! Kul att det går bättre att förhandla med bolag när det är försent och man sitter i skiten redanFår sätta in 900kr på skatteverkets hemsidarekommenderar verkligen dom som har skulder hos gothia att förhandla för dom har verkligen hjälpt mig
![]()
Ja dom är verkligen bra ! Upptäckte i morse att 2 krediter hos Lowell inkasso har fått 50% sänkt ränta medGlömde att halva året har gått! Kul att det går bättre att förhandla med bolag när det är försent och man sitter i skiten redan

Hej!
Vad menas med ”Är boet skiftat och det fanns tillgångar som skiftats ut kan den åtgärden gå tillbaka”?
Vilken åtgärd kan gå tillbaka?
Hur vet man att dödsboet är skiftat?
Jag vill bara inte att min mamma & bror ska bli skyldiga att betala något.
Så med andra ord - om lånet går till indrivning så kan dom ligga gärna lägga det på dödsboet istället för huvudlåntagare?
Eller kan det stå två betalningsskyldiga på ett föreläggande från Kfm?
Fast man kan väl bara mäta ut den betalningsskyldige får från dödsboet och inte inte dom andras del som dom får ärva väl ?Man söker som regel på alla låntagare

Fast man kan väl bara mäta ut den betalningsskyldige får från dödsboet och inte inte dom andras del som dom får ärva väl ?![]()
Det är din arbetsgivare som betalar in till kronofogden direkt från din lön , inget som banken gör . Så behövs inteHejsan. Jag har nyligen blivit kund i en ny bank. Behöver jag meddela kronofogden om detta då jag har löneutmätning för att dem ska kunna fortsätta göra avdrag?

Hejsan. Jag har nyligen blivit kund i en ny bank. Behöver jag meddela kronofogden om detta då jag har löneutmätning för att dem ska kunna fortsätta göra avdrag?
Vilken bank bytte duHejsan. Jag har nyligen blivit kund i en ny bank. Behöver jag meddela kronofogden om detta då jag har löneutmätning för att dem ska kunna fortsätta göra avdrag?
Hejsan. Jag har nyligen blivit kund i en ny bank. Behöver jag meddela kronofogden om detta då jag har löneutmätning för att dem ska kunna fortsätta göra avdrag?[/QUOTE vilken bytte du till ?