- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Då hade jag ansökt så dom med får pengar absolutjodå, dom vet helt och hållet om min situation.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Då hade jag ansökt så dom med får pengar absolutjodå, dom vet helt och hållet om min situation.
men det är väl klart jag kommer säga det till dom!!! Jag frågade bara om jag själv kunde ange dessa skulder till kronofogden, och nu fått svaret nej.
Så då vet jag, case closed.
Min sambo har i många år haft löneutmätning och har aldrig nämt mig eller mina inkomster när han har fyllt i inkomstredovisningen. Nu kommer jag behöva fylla i en sån blankett eftersom jag har oxå hamnat hos krono efter år av spelmissbruk.Nu till min fråga, ska jag skriva att jag är sambo eller ensamstående? Han är skriven på samma adress. Hur fungerar förbehållsumman när man är sambo, räknar krono att man tillsammans ska ha lite över 8000kr?
Mitt kom ca en vecka efter att skuld att betala betala gått ut ! Gick väldigt snabbt , kan även skicka in det på nätet !Hej! När man ska skicka in sina uppgifter om inkomst osv, är det ett A3 brev man får? Hur länge tar det ungefär innan man får det brevet?
Meny längst upp till vänster sedan privatpersoner inkomst och utgifterVart på hemsidan kan man skicka in sina inkomstuppgifter? Hittar det inte.

Ja det tycker jagSka jag vänta tills jag fått blanketten innan jag fyller i uppgifterna?

Mitt tog sex månader trots att jag själv skickade in inkomstuppgifter två gångerMitt kom ca en vecka efter att skuld att betala betala gått ut ! Gick väldigt snabbt , kan även skicka in det på nätet !
När började din löneutmätning då?Mitt tog sex månader trots att jag själv skickade in inkomstuppgifter två gånger
Aldrig, fick inledande skuldsanering först.När började din löneutmätning då?
Juni första skuld att betala och slutet av November inledande.Okej. Tog det länge efter du fått Skuld att betala tills du fick inledande?
Högst olika där, vi har "brytning" kring den 20 (+-ett par dagar) efter vi bytte löne/ekonomisystem.Min löenutmätning drogs igång förra veckan, eller då fick jag brevet iaf. Kommer det att dras från lönen nu på fredag? Är inte det lite kort varsel, lönerna brukar väll sättas nångång runt den 15e?
Min löenutmätning drogs igång förra veckan, eller då fick jag brevet iaf. Kommer det att dras från lönen nu på fredag? Är inte det lite kort varsel, lönerna brukar väll sättas nångång runt den 15e?
Tror faktiskt inte dom får stänga ditt konto bara för du misskött ditt lån , jag öppnade dock ett konto för 1 månad sen hos Forex bank med löneutmätningen och även massa anmärkningar ! Fick visa kort och allt ! Skönt att ha ett i reservEn fråga, man får ju en liten summa att leva på med utmätning så hur gör jag med mitt banklån som dras från mitt konto? Det är se banken som jag får in min lön. Kan dom stänga mitt bankkonto eller avsluta mitt bankkort, Swish mm?

Hur mycket ränteutgifter har du per år ? Har du mycket ska du jämka och får därmed behålla mer !Jag har inte misskött lånet ännu men det blir ju svårare att betala nu med löneutmätning!
Ökning av utgifter över 500 kan omprövas så svar ja.Om jag har löneutmätning och nu är det dags att åka kommunalt till jobbet (cyklar innan) samt barnet ska in på dagis. Ska man skicka in nya uppgifter?
samt nytt år utan skattejämkning
När det gäller utmätning finns det väl ingen beloppsgräns?Ökning av utgifter över 500 kan omprövas så svar ja.
Ökning av utgifter över 500 kan omprövas så svar ja.
Va? 1 kr ändring räcker fint.
Krf ”tar” cirka 15500 för mig varje månad. Min förbehållsbelopp är 15000 ish
men brukar få ut runt 17-25 000 pga av övertidsjobb. Då kanske det inte är värt att skicka in och krångla för de kommer ju inte sänkan belopp att ”ta” rajt?
Är du ensamstående eller sambo?
Sambo som är Föräldrarledig till feb. Hon har cirka 9000 efter skatt varje måd.
Vid en skuldsanering så står det 500 kr minus och 4-5000 kr netto ökning som riktlinje för omprövning.Va? 1 kr ändring räcker fint.
Läste följande på FLashback:
"Det funkar så att från det att anmärkningen registreras så finns den i 3år (vissa undantag finns dock beroende på skuld) och om skulden blir betald inom 3år från anmärkningens datum så försvinner den på ”treårsdagen” för registrering. (Alltså. Får du anmärkningen 1/1-20 och betalar innan 1/1-23 så försvinner den 1/1-23)
Om skulden inte blir betald inom dom 3åren så bollas den tillbaka till inkasso och dom ansöker om förnyelse hos krono. Då blir det en ny 3årsperiod/datum som gäller för betalningen."
Låter helt otroligt, nån som haft en anmärkning i över tre år som kan dementera eller bekräfta?
Läste följande på FLashback:
"Det funkar så att från det att anmärkningen registreras så finns den i 3år (vissa undantag finns dock beroende på skuld) och om skulden blir betald inom 3år från anmärkningens datum så försvinner den på ”treårsdagen” för registrering. (Alltså. Får du anmärkningen 1/1-20 och betalar innan 1/1-23 så försvinner den 1/1-23)
Om skulden inte blir betald inom dom 3åren så bollas den tillbaka till inkasso och dom ansöker om förnyelse hos krono. Då blir det en ny 3årsperiod/datum som gäller för betalningen."
Låter helt otroligt, nån som haft en anmärkning i över tre år som kan dementera eller bekräfta?
Killgissningar?Fascinerande att man ändå lägger sån tid och möda på att skriva inlägg som bevisligen bara är fria fantasier.
Killgissningar?
Jag brukar killgissa, men då säger jag "jag tror..." först.