Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nä, det har ingen betydelse alls. Den raden har alltid funnits där, men på senare tid har det varken gjort till eller från...

Det är sedan alliansregeringsåren och de förhöjda finansieringsavgifterna för akassan, som i vissa akassor var 0 (tex finans) och vissa närmare 1000 kr i månaden (tex fiskeris akassa och teaters akassa)
Den förhöjda delen fick man förbehåll för. Varför man inte ändrar formuläret vet jag inte, är ju 5 år sedan alliansen tågade från rosenbad.

Det är sedan alliansregeringsåren och de förhöjda finansieringsavgifterna för akassan, som i vissa akassor var 0 (tex finans) och vissa närmare 1000 kr i månaden (tex fiskeris akassa och teaters akassa)
Den förhöjda delen fick man förbehåll för. Varför man inte ändrar formuläret vet jag inte, är ju 5 år sedan alliansen tågade från rosenbad.
Händer det att man ringer tex sambons jobb och fråga om hon jobbar där o så ? Alltså den som ska betala hans fru eller sambos jobb :)

Nån som vet om arbetsgivaren/lönekontoret kan se hur stor skuld man har, eller får de bara en summa de ska betala in varje månad?

Nån som vet om arbetsgivaren/lönekontoret kan se hur stor skuld man har, eller får de bara en summa de ska betala in varje månad?

Dom får summan att betala in och förbehållet. Är dom nyfiken får dom fråga kfm

Om man tjänar säg ca 10.000kr månaden och har hyra på ca 6000kr och skuld på 1 miljon ? Hur blir det då man tjänar för lite för att kunna utmäta?

Om man tjänar säg ca 10.000kr månaden och har hyra på ca 6000kr och skuld på 1 miljon ? Hur blir det då man tjänar för lite för att kunna utmäta?

Vare sig dina skulder är på 100 kr eller 2 miljoner så utmäts så klart ingenting om du tjänar under förbehållsbeloppet.

Okey , hur blir det med skulderna då ? Växer dom för varje dag som går Om dom inte kan utmäta?

Ja, och skulder i miljonklassen växer varje dag även om du har utmätning, såvida du inte tjänar 90 000 i månaden då.
Ja kan inte vara kul att ha skulder i miljon klassen dit , då hade man varit lite stressad ! Då finns bara skuldsanering kvar

Ja kan inte vara kul att ha skulder i miljon klassen dit , då hade man varit lite stressad ! Då finns bara skuldsanering kvar

Varför det? Om han tjänar 10 000 i månaden och har en hyra på 6000 så har han ju samma disponibla inkomst med löneutmätning som han har utan. Det finns inget att mäta ut. Han kommer inte att märka någon skillnad.

Varför det? Om han tjänar 10 000 i månaden och har en hyra på 6000 så har han ju samma disponibla inkomst med löneutmätning som han har utan. Det finns inget att mäta ut. Han kommer inte att märka någon skillnad.
Jo men att veta att ens skulder öka hela tiden kan knappast inte vara roligt , även om det inte är någon skillnad så Hade iallafall jag tänkt på det !

Du blir ju aldrig av med skulden och räntorna bara ökar:(

Kan dem utmäta ens lön innan man skickat in inkomstdeklaration? Har inte fått någon än.

Om jag tex har redan 2 St skulder hos kronofogden , får man ändå hem papper på en ny kredit som kommer dit att man ska skriva på ? Och får man även 10 dagar att betala även den ? :)

Ni får väl knappast berätta att KassaKon har 1,7 miljoner i skuld till x, y och z bara för att ag är nyfiken??

Jo det får de. Du kan ringa och höra vad de har på din granne. De frågar inte vem som ringer eller varför du vill veta.

Var tror du UC får sina uppgifter från...

Vet man bara vad man ska ställa för frågor går det att få väldigt mycket info om en persons ekonomiska huvudvärk

Vilket kreditbolag har ni märkt skicka snabbast till kronofogden ? Om man är sen med betalningen :)

Blev väldigt förvånad idag när mina två kredikort från remember och lo mervärde totalt 72k gick till Lowell , trodde först jag skulle få sjukt god dröjsmålsränta .. så jag ringde och kollade ... 14 och 17% tror jag det var ... alltså samma som innan !

Vågade inte fråga om det är samma ränta hos fogden eller inte :) tänkte då blir dom väl sura och skicka på en gång :)

Blev väldigt förvånad idag när mina två kredikort från remember och lo mervärde totalt 72k gick till Lowell , trodde först jag skulle få sjukt god dröjsmålsränta .. så jag ringde och kollade ... 14 och 17% tror jag det var ... alltså samma som innan !
Det ska vara samma ränta som avtalades när lånen togs har jag för mig, hos fogden.

Vågade inte fråga om det är samma ränta hos fogden eller inte :) tänkte då blir dom väl sura och skicka på en gång :)
Gick inge vidare för mig med rätt lön på utmätning. Jag har snittat 45000kr senaste 6 månaderna och mitt lönekontor ger sig inte :( Så det är bara att finna sig i en lön som inte stämmer :( Envisa är dom dom sa att övertid räknats in i detta:(

Gick inge vidare för mig med rätt lön på utmätning. Jag har snittat 45000kr senaste 6 månaderna och mitt lönekontor ger sig inte :( Så det är bara att finna sig i en lön som inte stämmer :( Envisa är dom dom sa att övertid räknats in i detta:(
Ja låter inget kul alls ...hur mycket kommer dom utmäta för dig varje månad ?

Dom 5000 kr som dom hade lagt på är ju väldigt fel igenteligen , för du har ändå samma bruttolön varje månad och det är ju den som ska räknas !

Att ens eget lönekontor vill göra livet än mer surt för en måste suga duktigt... :(
Detta måste väll innebära att eventuell övertidsersättning du må jobba i framtiden är till ingen nytta, dvs Du kommer inte få behålla dom pengarna utan de kommer oxå gå till KF?!

Hade jag vandrat i Dina skor, så hade jag satt mig och påbörjat en ansökan om skuldsanering.
Har Ni lyckats lägga undan lite pengar, så Ni mäktar med leasingen på bilen, för Ni hade väll en relativt dyr sådan ?!

@Syrran det är kanske en mening med detta, du ska inte slita och jobba extra mer.
Jag tycker att det är fantastiskt skönt att inte jaga extrajobb längre detta trots att jag hade fått behålla de pengarna.

@Syrran det är kanske en mening med detta, du ska inte slita och jobba extra mer.
Jag tycker att det är fantastiskt skönt att inte jaga extrajobb längre detta trots att jag hade fått behålla de pengarna.
Fast även om hon jobba extra och dom ta pengarna så kanske skulden minska fortare .. men visst håller med dig .. en jäkla skillnad att få behålla dom tusenlapparna själv och kunna få mer utrymme ! En jäkla skillnad om man får maxbeslut eller inte ... få man maxbeslut så suger det bog kraft .. skulle man däremot Få att dom nöjer sig med vad lönekontoret rapportera varje månad i mitt fall 38k ... medans vissa månader ligger på 44k ... 6k mer är sjukt stor skillnad :) eller när semester lönen konmer och den är väl på 55-60k totalt !!

Fast även om hon jobba extra och dom ta pengarna så kanske skulden minska fortare .. men visst håller med dig .. en jäkla skillnad att få behålla dom tusenlapparna själv och kunna få mer utrymme ! En jäkla skillnad om man får maxbeslut eller inte ... få man maxbeslut så suger det bog kraft .. skulle man däremot Få att dom nöjer sig med vad lönekontoret rapportera varje månad i mitt fall 38k ... medans vissa månader ligger på 44k ... 6k mer är sjukt stor skillnad :) eller när semester lönen konmer och den är väl på 55-60k totalt !!
Det är sant att skulderna minskar och det är också en viktig aspekt.
För min del så har jag insett att hälsan är viktigare för om man rasar som jag gjorde 2018 så blir det mer katastrofalt för ekonomin.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp