Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är sant att skulderna minskar och det är också en viktig aspekt.
För min del så har jag insett att hälsan är viktigare för om man rasar som jag gjorde 2018 så blir det mer katastrofalt för ekonomin.

Ah, de där är oftast en sanning med modifikation ! Har man dåliga skulder i miljonklassen som hamnar hos KF, så ska man ha en DUKTIGT hög lön för att skulderna ska kunna minska om så bara med ett par korvören...

Ah, de där är oftast en sanning med modifikation ! Har man dåliga skulder i miljonklassen som hamnar hos KF, så ska man ha en DUKTIGT hög lön för att skulderna ska kunna minska om så bara med ett par korvören...
Så är det absolut .. för mina räntor på ca 270-300k hamnar på runt 7000 kr i mån .. så har man miljon klassen så är man nästan rökt ! Och mina ligger inte så fruktansvärt högt och bara 8 st typ !

Fast man har väl alltid minimum förbehållsbellopet alltså tex dom 11 200 som det blev för mig , men om jag får mer lön så går mer till fogden ?
Om du får ut 9000 en månad så ger inte Kfm dig de 2200 som "saknas", däremot blir det inte något till Kfm den månaden.

Ja det blir ju så:(
Ikväll ska jag ut med kollegor o dricka lite vin;) får glömma skiten för ett tag;)
Trevlig helg Kimsan och ni andra med❤️

Och konstigt nog blir folk skuldfria ändå med löneutmätning;)

Och konstigt nog blir folk skuldfria ändå med löneutmätning;)

Diskuterar vi då även det jag nyss redovisade, dvs. personer med usla skulder i miljonklassen med not so good inkomst, för det var väll det jag angav som referens? :)

Gick inge vidare för mig med rätt lön på utmätning. Jag har snittat 45000kr senaste 6 månaderna och mitt lönekontor ger sig inte :( Så det är bara att finna sig i en lön som inte stämmer :( Envisa är dom dom sa att övertid räknats in i detta:(

Det måste väl gå att förklara att det är mest på sommaren det finns övertid att plocka om det är så t.ex. Annars kan du aldrig jobba övertid utan att det utmäts. >.< (både bra och dåligt)

Det måste väl gå att förklara att det är mest på sommaren det finns övertid att plocka om det är så t.ex. Annars kan du aldrig jobba övertid utan att det utmäts. >.< (både bra och dåligt)

6 månaders snitt borde vara sedan februari

Hade varit kul och veta hur många som lyckas bli skuldfria med löneutmätning i procent räknat :)

Det är svårt att se tror jag. Det upphävs och begränsas dagligen mängder med beslut. Sedan kan det komma nya skulder om några veckor på samma

Ja det är tur det med leasingen.
Visst känns det som dom sätter käppar i hjulet även om dom räknat rätt på snittlön senaste månaderna. Ja leasingen är över 4000kr per månad.
Som tur är kan min man jobba extra o få behålla dom pengarna. För vi behöver ca 5000kr till i månaden för att klara oss:( vi har ju hunden med försäkring o allt . Som det ser ut nu om vi inte arbetar övertid vilket jag knappast kan göra för att det ska löna sig. Så blir det bara några tusen att leva per månad när allt är betalt till mat o övrigt.
Är riktigt orolig över framtiden.
Vet att jag satt mig själv i denna situation och nu känns det som man knappt överlever känns som jag är kriminell och blir straffad:(
Livet är hårt o tufft min man får jobba extra det han orkar och lite har vi ju undanlagt men det tar ju slut också.
Resonerar precis som du Kimsan känns som dom vill sätta käppar i hjulet :(
Vi är två vanliga människor med fast jobb. Velat göra rätt för oss hjälpt dottern och även andra. Jag började spela blev mitt fördärv plus över konsumtion kan ej ta tillbaka det hur jag än vill. Och det här är straffet för det.
Är riktigt riktigt orolig verkligheten har kommit ifatt rejält :(
Ju snabbare man inser och accepterar läget, desto bättte kommer man att må. Kom igång med anpassningen till ett fattigare liv snabbt! Efter ett tag kommer ni blicka tillbaka och inte förstå varför vissa utgifter kunde prioriteras (tex tv-kanaler, dyra presenter, utemat, dyra bilar, tidningar, dyrt smink, frisörbesök, gymkort, okynnesköp av kläder och skor som inte behövs mm). Går det att byta ned bilen, åka mer kommunalt, sälja av smycken och annat värdefullt så gör det för att få ned utgifter och kanske få in en slant. Se över matvanor, det går kanske inte att köpa ekologiskt eller färdigt/halvfabrikat om ni gör det idag. Leta nedsatta priser och förkovra er i matlagning från grunden. Baka bröd, pajer, söta bakverk själva. Läs facktidningar på bibliotek.

Fördelen är väl att skulderna minskar snabbare förhoppningsvis nackdelen är att det blir svårt att fixa dom oförutsedda utgifterna och om man vill unna sig nått annat än bara jobba:(

Fördelen är väl att skulderna minskar snabbare förhoppningsvis nackdelen är att det blir svårt att fixa dom oförutsedda utgifterna och om man vill unna sig nått annat än bara jobba:(

Det är inte riktigt tänkt att det ska unnas så mycket när man har löneutmätning. Vissa oförutsedda utgifter kan man få behålla extra pengar för, typ glasögon och större projekt hos tandläkare. Även annat men då måste alla sökande godkänna det.

Det är inte riktigt tänkt att det ska unnas så mycket när man har löneutmätning. Vissa oförutsedda utgifter kan man få behålla extra pengar för, typ glasögon och större projekt hos tandläkare. Även annat men då måste alla sökande godkänna det.
Vet det men måste få leva också och göra nått kul nån gång. Annars blir livet lite jobbigt och nu menar jag inte Thailandsresor o lyxkryssningar ;)

Är det typ 2 st på 700 000 kr ? Har du sambo som har inkomst som kan betala dom 2 ? Och sen släpper du dom andra 300k till utmätning ?
Dom är uppdelade 200000kr marginalen Forex 120 santander 200000kr collector 100000 Swedbank runt 80000kr.
Nej min man har också åkt på utmätning så vi har släppt tillsammans marginalen Forex har vi båda plus att han har mera plus sms lån.
Vi har verkligen ställt till och det är inte bara mitt spel från början men naturligtvis har det förstört :(
Vi kommer söka skuldsanering längre fram.

Dom är uppdelade 200000kr marginalen Forex 120 santander 200000kr collector 100000 Swedbank runt 80000kr.
Nej min man har också åkt på utmätning så vi har släppt tillsammans marginalen Forex har vi båda plus att han har mera plus sms lån.
Vi har verkligen ställt till och det är inte bara mitt spel från början men naturligtvis har det förstört :(
Vi kommer söka skuldsanering längre fram.
Tycker absolut ni ska söka skuldsanering ! För ni hade ju fått det bättre .. dom 2 fria månaderna msn har per år är rätt bra ! Har man hög lön kan man lägga undan en bra slant där , satt igår kväll och bara räknade att om jag hatt det skulle jag kunna lägga undan 30 000 I juni och 17 000 i December varje år ... skulle bli nästan 4000 mer i månaden på 1 år med sanering ! Men jag ska klara ut detta med löneutmätning är min förhoppning :) håller tummarna :)

Ni som släppt nyligen hur lång tid tog det innan löneutmätning började ??

Det varierar nog på belastning på olika team.
Ibland ligger det i månader, i mer sällsynta fall kan löneutmätning, bilar och hus vara utmätt på under 2 månader från första föreläggandet damp ner i brevlådan.

Det är inte klart än, 1 miljon plus ligger det nog på =) med medsökande på en del saker

Ok ok :) har du lön som dom kan utmäta ? @Lasseman måste vara ovanligt ta så lång tid va?
Jajjemen det har jag! Det har gått totalt åt skogen med min ekonomi och har dragit ner min fru i skiten också.

@Lasseman Hur ser skuldsanering ut för en bedragen fru, som har blivit medsökande och ibland i smyg av mig och blivit skuldsatt på det sättet av mig?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp