- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Ligger och tickar ränta, det är detta man aldrig vet när man släpperJag släppte i April, har fortfarande inte hänt något =)

Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Ligger och tickar ränta, det är detta man aldrig vet när man släpperJag släppte i April, har fortfarande inte hänt något =)

Ligger och tickar ränta, det är detta man aldrig vet när man släpper![]()
Jo men samtidigt om räntan är 6000kr i mån och du kan spara 20 000 tills det dra igång då blir löneutmätningen lättare senLigger och tickar ränta, det är detta man aldrig vet när man släpper![]()

Jo men samtidigt om räntan är 6000kr i mån och du kan spara 20 000 tills det dra igång då blir löneutmätningen lättare sen![]()
Får man fråga om det är många krediter?Mjo, men de ligger ju hos kronofogden iaf! Jag kommer ändå aldrig kunna betala av det här under min livstid. Mitt hopp är skuldsanering beviljad. Men det krävs mycket dit
Får man fråga om det är många krediter?

Faktiskt många av dom jag med har ... Fast ändå sjukt att du haft utmätning ännu.. Skulle det varit jag hade jag kunnat betala av ett lån i månaden om det inte startat på 4-5 mån360.000 Norwegian bank
260.000 Collector
140.000 Santander
80.000 OPR
50.000 Credway/Credigo/Easycredit
40.000 Thorn
40.000 Frogtail
10.000 Monetti
40.000 TUI Card
Dessa kan jag komma på nu, det är nog några fler men har levt i en dimma på slutet. Är trött på mig själv och allt. Min fru står som medsökande på Norwegian, Collector, och har också ett OPR på 80.000 och ett Ferratum 20.000 tack vare mig! Uppdaterar listan när jag kommer på!![]()

Jag med släppte något tidigare än dig och väntar utmätning nu i septemberNopp, bara skrivit på och skickat!

Liknar mitt.360.000 Norwegian bank
260.000 Collector
140.000 Santander
80.000 OPR
50.000 Credway/Credigo/Easycredit
40.000 Thorn
40.000 Frogtail
10.000 Monetti
40.000 TUI Card
80.000 Klarna (köpte saker på faktura för att lösa akuta privata skulder)
Dessa kan jag komma på nu, det är nog några fler men har levt i en dimma på slutet. Är trött på mig själv och allt. Min fru står som medsökande på Norwegian, Collector, Santander och har också ett OPR på 80.000 och ett Ferratum 20.000 tack vare mig! Uppdaterar listan när jag kommer på!![]()
Så det har tagit 5 mån innan utmätnlng startar nu i september för dig?Jag med släppte något tidigare än dig och väntar utmätning nu i september
Breven haglar fortfarande in skrivit på fem förelägganden idag![]()
Lite Lika här. Dragit ner min man i skitenJajjemen det har jag! Det har gått totalt åt skogen med min ekonomi och har dragit ner min fru i skiten också.
@Lasseman Hur ser skuldsanering ut för en bedragen fru, som har blivit medsökande och ibland i smyg av mig och blivit skuldsatt på det sättet av mig?

och vi ska kämpa tillsammans.
Ja ungefär med lite olika tid.Så det har tagit 5 mån innan utmätnlng startar nu i september för dig?

Lite Lika här. Dragit ner min man i skiten
Han har vetat om lånen hela tiden men inte hur mycket jag spelat. Men nu vet hanoch vi ska kämpa tillsammans.
Började ligga risigt till innan spel på grund av överkonsumtion bla.
Vann som dom flesta i början o sen var man fast![]()
Förstår verkligen dig! Skulle det hända mig kommer jag ta dem 15 000 och spara dom varje månad tills det börjar faktisktJa ungefär med lite olika tid.
Betalat av lite mindre lån och löst det jag kan.
Men släppt dom stora lånen och en del sms lån med höga räntor och stor månadskostnad mäktade inte med längre orkade inte pussla.
Vi kunde ha räkningar för 70-80000kr i månaden det funkar inte även med hyfsad lön
Mår väl inge bättre nu direkt
Oroar mig forfarande för utgifter och hur vi ska fixa leasing 4000kr i månaden och mitt CSN![]()
Runt miljonenTack för att du skriver, hur mycket har du i skulder sammanlagt?

Fast är det inte ovanligt att det tar sån tid för utmätning att börja?Ja ungefär med lite olika tid.
Betalat av lite mindre lån och löst det jag kan.
Men släppt dom stora lånen och en del sms lån med höga räntor och stor månadskostnad mäktade inte med längre orkade inte pussla.
Vi kunde ha räkningar för 70-80000kr i månaden det funkar inte även med hyfsad lön
Mår väl inge bättre nu direkt
Oroar mig forfarande för utgifter och hur vi ska fixa leasing 4000kr i månaden och mitt CSN![]()
Det går ju oftast två tre månader innan långivare säger upp lånet efter påminelser och sen blir det inkasso oftast. Sen skickas ju delgivningskvitto skuld att betala o utslag så det tar sin tid.Fast är det inte ovanligt att det tar sån tid för utmätning att börja?

Jo men jag menar när det väl kommit till kronofogden, då går det väl oftast bara 2 mån innan utmätning startar väl?Det går ju oftast två tre månader innan långivare säger upp lånet efter påminelser och sen blir det inkasso oftast. Sen skickas ju delgivningskvitto skuld att betala o utslag så det tar sin tid.
Sen är det olika för olika långivare än del är snabbare. Har fortfarande lån som inte gått till KFM och då har jag inte betalat på många månader så det är en del kvar innan det är över![]()
Ja efter utslag/anmärkning kan det gå fort nån månad eller kortare.Jo men jag menar när det väl kommit till kronofogden, då går det väl oftast bara 2 mån innan utmätning startar väl?
Fast enligt trådskaparen har det gått 5 hos fogden och ännu ingen utmätningJa efter utslag/anmärkning kan det gå fort nån månad eller kortare.
Beror ju på hur mycket KFM har också. Det ska ju skickas papper hem om inkomst lön mm och innan detta har dom kollat tillgångar o konton.

Ja det är nog olika var man bor mmFast enligt trådskaparen har det gått 5 hos fogden och ännu ingen utmätning![]()
Pratade precis med kronofogden och dom sa att det är långtid just nu för nya ärenden som kommer in ca 80 dagar just nu... Om det stämmer så är det väldigt lång tid innan en utmätning kan starta?
Så är det hos mig med, men jag har beslutat för att släppa allt... I oktober tidigast får jag mitt första papper från fogden.. Hoppas det hon sa till mig stämmer att man kommer på den avdelningen, för då börjar utnämningen kanske jan-feb nästa år... Spara ca 20 000 nu varje månad till utnämningenHmm vi skickade in inkomstpapper runt 10 sep, då kanske man hinner få septemberlönen innan utmätning. Det bara dimper in vanliga räkningar på 1500kr per räkning osv för att man fick skippa räkningar förra månaden
då blir utnämningen rätt mycket enklarePratade precis med kronofogden och dom sa att det är långtid just nu för nya ärenden som kommer in ca 80 dagar just nu... Om det stämmer så är det väldigt lång tid innan en utmätning kan starta?
När fick du första betalningsförelägandet ?Hmm vi skickade in inkomstpapper runt 10 sep, då kanske man hinner få septemberlönen innan utmätning. Det bara dimper in vanliga räkningar på 1500kr per räkning osv för att man fick skippa räkningar förra månaden
Jag uppfattar det som när ett företag kontakta dom att en skuld ska betalasVad menas med nya ärenden? Skuld att betala eller när dom har fått in redovisning av inkomst?
Så är det hos mig med, men jag har beslutat för att släppa allt... I oktober tidigast får jag mitt första papper från fogden.. Hoppas det hon sa till mig stämmer att man kommer på den avdelningen, för då börjar utnämningen kanske jan-feb nästa år... Spara ca 20 000 nu varje månad till utnämningendå blir utnämningen rätt mycket enklare
😛
Sorry auto på mobilen...och vad i hela friden menar Du med "utnämningen"... ?! Jag tror jag vet vad Du menar och om så är fallet, så sicket kuligt namn😛
![]()

Okej, då förstår jagJag uppfattar det som när ett företag kontakta dom att en skuld ska betalas
Oj två månader ...då tar det typ 3 mån från första brevet nästan ... Det gillar jagOkej, då förstår jag
Nu har jag fått mina papper för redovisning av inkomst. Tog nästan exakt 2 månader efter att första brevet med skuld att betala hade passerat.
Nu har jag dock ett par, kanske något korkade, frågor:
Ska jag ange min HR-avdelnings adress eller är det företagets adress?
Hyran- ska jag ange exakt eller kan man avrunda? Är detta något som kontrolleras mot hyresvärden?
du jag har ingen aning för aldrig fått brev från fogden tyvärr... Men @Syrran kanske vet?Hur lång tid tog det för dig att tex ett lån gick ut alltså sista dagen.. Och Hur fort fick du första brevet från fogden ?Okej, då förstår jag
Nu har jag fått mina papper för redovisning av inkomst. Tog nästan exakt 2 månader efter att första brevet med skuld att betala hade passerat.
Hyran- ska jag ange exakt eller kan man avrunda? Är detta något som kontrolleras mot hyresvärden?
Hur lång tid tog det för dig att tex ett lån gick ut alltså sista dagen.. Och Hur fort fick du första brevet från fogden ?
Har hos inkasso nu... Men dom ska betalas den 28 ...men får man brevet från fogden säg 13 oktober så ska du skicka in på 14 dagar och sen efter ett har du 10 dagar att betala väl? Bara där är 24 dagar ..då är vi inne en bra bit i november, sen ska dom skicka inkomst och utgifter ...var det där de tog 2 mån för dig att få dom pappren? Efter Sista betal datumet? För sen har du ytterligare 14 dagar att skicka in inkomst o utgifter... Borde nästan klara mig året ut!Alla mina skulder har legat hos inkasso med avbetalningsplaner. Vissa är väldigt snabba och andra inte.Intrum skickade till kfm dagen efter förfallodatum och det registrerades hos kfm 26/6. Sedan fick jag skuld att betala i början av juli och förfallodatumet var 17/7. Och i torsdags förra veckan fick jag redovisning av inkomst som ska vara inne senast 23/9.
Men har du inget hos inkasso än kan du nog räkna med en eller två månader till. Först får du påminnelser, sen inkasso och därefter kfm.
Gick din intrum skuld ut i slutet på maj då?Alla mina skulder har legat hos inkasso med avbetalningsplaner. Vissa är väldigt snabba och andra inte.Intrum skickade till kfm dagen efter förfallodatum och det registrerades hos kfm 26/6. Sedan fick jag skuld att betala i början av juli och förfallodatumet var 17/7. Och i torsdags förra veckan fick jag redovisning av inkomst som ska vara inne senast 23/9.
Men har du inget hos inkasso än kan du nog räkna med en eller två månader till. Först får du påminnelser, sen inkasso och därefter kfm.
Ja det borde du göraHar hos inkasso nu... Men dom ska betalas den 28 ...men får man brevet från fogden säg 13 oktober så ska du skicka in på 14 dagar och sen efter ett har du 10 dagar att betala väl? Bara där är 24 dagar ..då är vi inne en bra bit i november, sen ska dom skicka inkomst och utgifter ...var det där de tog 2 mån för dig att få dom pappren? Efter Sista betal datumet? För sen har du ytterligare 14 dagar att skicka in inkomst o utgifter... Borde nästan klara mig året ut!
Oj två månader ...då tar det typ 3 mån från första brevet nästan ... Det gillar jagdu jag har ingen aning för aldrig fått brev från fogden tyvärr... Men @Syrran kanske vet?
Ja jag har ju vanan nu med KFMOkej, då förstår jag

Ja precis. Fick anstånd och skulle betala dubbelt 25/6 men det kom in först 26/6 och då hade dom redan hunnit skicka det till kfm. Så du kanske klarar dig ytterligare en månad. Påminnelse från inkassobolagen brukar dimpa ner runt den 8-10 där man antingen får ett förfallodatum eller omgående betalning. Betalar man inte då är vissa snabba och andra inte.Gick din intrum skuld ut i slutet på maj då?
Då kan man andas ut dom 12 första mån av utmätningen i såna fall... Från är det säkert att han 100 000 kr i kontanter hemma? Eller ska man sätta in dom på sambons konto?Ja det borde du göra
F
Ja jag har ju vanan nu med KFM
Du skriver företagets adress det ska till löneavdelningen.
Jag skrev exakt på hyran tror inte dom kollade den alls.
Dom kanske bara gör det om hyran är orimlig