Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du får sortera upp papperna dina.
Du kommer inte hitta ett enda "skuld att betala" som är daterat före utslaget på enda skuld.

Ska man raljera och översätta till sjukvårdstermer så är det sätt du förklarar ungefär som att man skulle röntga och gipsa innan man ens hade brutit benet.;)
Haha jag ska kolla datum noga då:D
Men det är väl långivaren som efter utslag gett anmärkning för det gör inte KFM
När utslag finns meddelar KFM till olika kreditupplysningsföretag som blir betalningsanmärkningar Och registreras så. Men det efter utslag och det är det jag menat hela tiden att KFM efter utslag meddelar kreditupplysningsföretaget om detta lika med anmärkning
Okej;)

Senast ändrad:
Jag har alltid fått föreläggande skuld att betala inom tio dagar och sedan utslag om jag ej betalat eller ifrågasatt eller någon annan överenskommelse. Men då är gången olika kan bara tala för mig

Gången är lika och föreläggande och skuld att betala är 2 olika brev. Inte samma. Skuld att betala k a n inte skickas innan utslaget. Det finns nämligen ingen skuld att betala till kfm innan.

Okej men varför har det varit så för mig har ju papper på det mesta och följt skulden från föreläggande till utslag och det har stämt varje gång

Från föreläggande till utslag ja. Skuld att betala kommer sedan.

Och skuld att betala får man om dom bergärt verkställande bara ?

Exakt, det är den enda indikation du som gäldenär får om det. Du har då 14 dagar på dig att betala för atr undvika tvångsåtgärder.
Borgenären får samtidig ett brev som heter uppgift om registrerat mål.

Gången är lika och föreläggande och skuld att betala är 2 olika brev. Inte samma. Skuld att betala k a n inte skickas innan utslaget. Det finns nämligen ingen skuld att betala till kfm innan.
Vet att det är olika brev alltid varit så ej sagt nått om det men det är samma skuld som gått vidare
Precis det jag skrivit hela tiden vi menar samma sak fast jag förklarar dåligt;)
Det är olika brev o datum men samma ärendet precis det jag skrivit :D

Exakt, det är den enda indikation du som gäldenär får om det. Du har då 14 dagar på dig att betala för atr undvika tvångsåtgärder.
Borgenären får samtidig ett brev som heter uppgift om registrerat mål.
Ok ok ganska snällt att få 14 dagar där :) hur lång tid på sig att fylla i inkomster och utgifter sen när det väl kommer ? :)

Ok ok ganska snällt att få 14 dagar där :) hur lång tid på sig att fylla i inkomster och utgifter sen när det väl kommer ? :)

Snällt och snällt, det står i lagen.
Också 14 dagar om man inte ändrar något.

Då kommer jag nog klara även februari lönen faktiskt .. för fortfarande inte skickat in föreläggandet :) sen ska ju det bli utslag och allt :) så känns bra :)

För säg att jag skickar in det den 1 januari , då ska jag betalat senast den 10 januari , sen ska jag få utslag och sen skuld att betala brevet .. och sen 14 dagar att betala .. sen ytterligt 14 dagar för inkomst och det .. och sen går det säkert tid emellan med .. och kommer kunna halvera skulden i december nu och resten januari ... sen kommer väl nästa föreläggande bli samma igen :)

Varför kontaktar du inte bara alla inkassobolag och ber om en plan. Har du löneutmätning på 10k i månaden att se fram emot kan du ju rodda ihop planer på 10k eller lite mindre och slippa alla avgifter

Ingen aning, du har i alla fall inte rätt i detta.
Nej du hade rätt jag har vänt på det hela;)
Tur för Johan att du förklarat :)
Är nog lite stressad över allt och trött efter många arbetstimmar. Men det stämmer det du skriver ger mig:)
Du är en tillgång här även om jag varit arg på dig ibland men det har nog handlat mest om mitt eget mående:)

Varför kontaktar du inte bara alla inkassobolag och ber om en plan. Har du löneutmätning på 10k i månaden att se fram emot kan du ju rodda ihop planer på 10k eller lite mindre och slippa alla avgifter
Inte lätt när inkasso bolagen kräver 7-10 000 kr per skuld och månad .. som intrum ville ha 10 000 kr denna månaden för santander kortet , jag erbjöd dom 5000 ... nej direkt ! Skulden är på 20k ... varför inte nöja sig med 5k då ... har 5 olika inkasso bolag idag .. och Alla vill ha mycket faktiskt ! Helt omöjligt då faktiskt ! Då får dom vänta på utmätningen faktiskt !

dom kommer ta minst 15 000 kr sen vid utmätning . Men många inkasso bolag är inte roliga kan jag lova dig ! Riktigt tuffa ! Som tex Lowell dom ville ha 10 000 kr varje månad för en skuld ! Skulden var på 26 000 kr .. jag erbjöd dom också 5000 kr.. istället fick dom 0 kr den månaden .. den ska jag dock betala in 10k på denna månaden för det är den som ligger och vänta som jag ska skicka in den 1 januari :)

Intrum och Lowell har absolut varit dom tuffaste hittills utan tvekan !

Inte lätt när inkasso bolagen kräver 7-10 000 kr per skuld och månad .. som intrum ville ha 10 000 kr denna månaden för santander kortet , jag erbjöd dom 5000 ... nej direkt ! Skulden är på 20k ... varför inte nöja sig med 5k då ... har 5 olika inkasso bolag idag .. och Alla vill ha mycket faktiskt ! Helt omöjligt då faktiskt ! Då får dom vänta på utmätningen faktiskt !
Helt rätt. Då får dom vänta o se när dom får pengar. Hutlösa bet planer hade man haft dom pengarna hade man väl inte hamnat efter heller.

Helt rätt. Då får dom vänta o se när dom får pengar. Hutlösa bet planer hade man haft dom pengarna hade man väl inte hamnat efter heller.
Precis ! Visst dom kommer få pengarna , men kanske ta 2 år ! Tycker när man erbjuder 5000 kr så är ju det rätt så ok ! Men visst dom äger ju inte skulderna , samtidigt borde ju borgenärerna förstå att ingen kan betala 10k på en skuld varje månad ! :)

Precis ! Visst dom kommer få pengarna , men kanske ta 2 år ! Tycker när man erbjuder 5000 kr så är ju det rätt så ok ! Men visst dom äger ju inte skulderna , samtidigt borde ju borgenärerna förstå att ingen kan betala 10k på en skuld varje månad ! :)
Precis som jag skrev tidigare hade man haft dom pengarna hade man säkert betalat för länge sen. Hoppas jag inte rörde till dig för dig med KFM o handläggning. Tror jag menade samma men vände på utslag o skuld att betala.
Ber om ursäkt tur Lasseman förklarade :)
Och att jag lugnade mig och inte gick upp helt i taket;)
Saknar @Lilaros här tyckte ändå hon tillförde bra saker i sin tråd som är stängd nu.
Men hon orkade inte mer fick för mycket påhopp o negativitet tråkigt :(

Precis som jag skrev tidigare hade man haft dom pengarna hade man säkert betalat för länge sen. Hoppas jag inte rörde till dig för dig med KFM o handläggning. Tror jag menade samma men vände på utslag o skuld att betala.
Ber om ursäkt tur Lasseman förklarade :)
Och att jag lugnade mig och inte gick upp helt i taket;)
Saknar @Lilaros här tyckte ändå hon tillförde bra saker i sin tråd som är stängd nu.
Men hon orkade inte mer fick för mycket påhopp o negativitet tråkigt :(
Absolut ingen fara vännen :)

Vaa så har det varit för mig föreläggande skuld att betala o utslag den ordningen hela tiden varit så.
Bara för du skriver på föreläggande har du inte godkänt skulden står klart o tydligt och jag har haft några stycken
Utslag före skuld att betala.

Senast ändrad:
Denna mall har jag fått av en medlem här och som hjälpt mig under min resa.

Bilagor

• Screenshot_20191221_061841.webp
    Screenshot_20191221_061841.webp
    95.6 KB · Visningar: 20
Nej du hade rätt jag har vänt på det hela;)
Tur för Johan att du förklarat :)
Är nog lite stressad över allt och trött efter många arbetstimmar. Men det stämmer det du skriver ger mig:)
Du är en tillgång här även om jag varit arg på dig ibland men det har nog handlat mest om mitt eget mående:)

Bra, då kör vi så att man bryter ben först, röntgar för att konstatera vad som som är skrot och gipsar sist

dom kommer ta minst 15 000 kr sen vid utmätning . Men många inkasso bolag är inte roliga kan jag lova dig ! Riktigt tuffa ! Som tex Lowell dom ville ha 10 000 kr varje månad för en skuld ! Skulden var på 26 000 kr .. jag erbjöd dom också 5000 kr.. istället fick dom 0 kr den månaden .. den ska jag dock betala in 10k på denna månaden för det är den som ligger och vänta som jag ska skicka in den 1 januari :)

Santander har ganska tydliga instruktioner för inkassobolagen att följa

Santander har ganska tydliga instruktioner för inkassobolagen att följa
Jo men så är det säkert , samtidigt så kan man tycka lite konstigt att vilja ha in en skuld på 20k på två månader , för dom som släpper sina skulder sitter ju inte bra till ! Däremot så var faktiskt han på intrum riktigt trevlig så nog inte omöjligt verkade det som att senare kunna förhandla ner summan !

Jo men så är det säkert , samtidigt så kan man tycka lite konstigt att vilja ha in en skuld på 20k på två månader , för dom som släpper sina skulder sitter ju inte bra till ! Däremot så var faktiskt han på intrum riktigt trevlig så nog inte omöjligt verkade det som att senare kunna förhandla ner summan !
Lowell Fd Lindorff ville ha 52000 kr i månaden av mig!

Bra, då kör vi så att man bryter ben först, röntgar för att konstatera vad som som är skrot och gipsar sist
Ja borde vara så:) och inte operera innan man vet felet vore tokigt;)
Som sagt blandade ihop vände på allt nästan. Tur ni kunniga inom detta finns och får ge mig :)

Min skuld var på över 300 000 kr och de gav endast 6 månaders avbetalning på det.
Helt galet dom vill dom inte ha sina pengar i någorlunda tid. Och nu får dom väl mindre från dig i saneringen. Ligger det ca 50 procent långivaren får tillbaka ?

Helt galet dom vill dom inte ha sina pengar i någorlunda tid. Och nu får dom väl mindre från dig i saneringen. Ligger det ca 50 procent långivaren får tillbaka ?
Ja, 54 % om jag inte minns fel.
Det var anledningen till att jag gav upp. Kunde inte lösa den summan och för mig tog det stopp där.

Ja, 54 % om jag inte minns fel.
Det var anledningen till att jag gav upp. Kunde inte lösa den summan och för mig tog det stopp där.
Förstår det. Läste någonstans att betalningsanmärkningar är bland det värsta man kan ha. Okej det är stopp på mycket men för mig är det värre med sjukdom eller att nått händer nära o kära❤️

Kanske en dum fråga , men kan kronofogden utmäta husdjur typ en mops valp som kostar 20 000 kr ?

Kanske en dum fråga , men kan kronofogden utmäta husdjur typ en mops valp som kostar 20 000 kr ?

Går men djur medför kostnader som kfm får ligga ute med, typ hundpensionat. Blir oftast inget till övers till skulderna. Görs sällan, man löser det på annat vis

Går men djur medför kostnader som kfm får ligga ute med, typ hundpensionat. Blir oftast inget till övers till skulderna. Görs sällan, man löser det på annat vis
Skönt .. för den vill man ju gärna inte förlora :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp