Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, tyvärr spelat i 7-8 år. Men har fått nog nu! Dags att gå t botten med detta. spelet har tagit mina bästa år i livet
Att säga upp sig och fly är det dummaste du kan göra.
Ta ditt ansvar.
Du är knappast den första din arbetsgivare känt till med löneutmätning.
Jag lovar dig att det kommer vara skönt när det väl är igång och att du kommer sova bättre om nätterna.

Ta ditt ansvar.
Jag lovar dig att det kommer vara skönt när det väl är igång och att du kommer sova bättre om nätterna.
Så är det absolut , klart man känner sig misslyckad först speciellt när saldot hos kronofogden visar 196k , men finns bara en utväg och det är att betala och göra rätt för sig :)

Ta ditt ansvar.
Jag har räknat mina räntekostnader är över 10 tusen, kommer aldrig bli kvitt mina skulder om ska gå på utmätning. Jobbar utomlands i tre, fyra år och sparar allt som går att spara. Kommer tillbaka och ber de skriva av räntorna om de vill ha betalt. Nekar de så kommer jag att ansöka om skuldsanering,

Jag har räknat mina räntekostnader är över 10 tusen, kommer aldrig bli kvitt mina skulder om ska gå på utmätning. Jobbar utomlands i tre, fyra år och sparar allt som går att spara. Kommer tillbaka och ber de skriva av räntorna om de vill ha betalt. Nekar de så kommer jag att ansöka om skuldsanering,
En skuldsanering är utesluten om du sticker iväg.

mår du säkert på det? vad tycker ni att jag ska göra då?
Är i princip övertygad om det.
Får att få skuldsanering så ska man ha gjort allt för att lösa problemet och att fly från skulderna är direkt kontraindicerat.

Tänkte betala en skuld på 7600 kr nu när nästa lön trillar in , den ligger som skuld saldo hos kronofogden .. kan jag välja att betala direkt på inkasso sidan eller är det bättre betala direkt till kronofogden på skulden ? För hos inkasso dra väl bara tillbaka skulden istället om jag betalar direkt till dom ?

Tänkte betala en skuld på 7600 kr nu när nästa lön trillar in , den ligger som skuld saldo hos kronofogden .. kan jag välja att betala direkt på inkasso sidan eller är det bättre betala direkt till kronofogden på skulden ? För hos inkasso dra väl bara tillbaka skulden istället om jag betalar direkt till dom ?

Betala via fogden skulle jag göra

Tur det går att spika

Tror jag med öppna med munskydd o hosta :facejoy: skämt åsido tur man kan göra det mitt i denna tragedi rent ut sagt.
Är orolig över hur det artar sig känns Inge vidare:(
Ja känns inget roligt detta alls

Man måste få skoja ibland. ;) Hade dom spikat min hyresrätt som har nya dörrar hade kronofogden fått betala hyresvärden för skadan kan jag lova dig :)
Dom skulle få kräva skadestånd, tveksamt om det skulle nedges. Spikning görs utan spik för övrigt

Vad menas med spikning?

En alternativ delgivning som kan användas tex när någon är svår att få tag i. Man ska göra ett visst antal eftersökningsförsök under en viss tidsperiod och få bekräftat att personen varit synlig på adressen nyligen. Det praktiska sker oftast genom att man lämnar papperet i brevlådan och då är personen delgiven, förr i världen stod man med hammare och spik och satte fast papperna på personens ytterdörr, det går säkert att göra nu om man inte hittar någon brevlåda kanske.

En alternativ delgivning som kan användas tex när någon är svår att få tag i. Man ska göra ett visst antal eftersökningsförsök under en viss tidsperiod och få bekräftat att personen varit synlig på adressen nyligen. Det praktiska sker oftast genom att man lämnar papperet i brevlådan och då är personen delgiven, förr i världen stod man med hammare och spik och satte fast papperna på personens ytterdörr, det går säkert att göra nu om man inte hittar någon brevlåda kanske.
Fast vad hände om faktiskt inte personen får delgivningen ? Kan ju åkt på semester en längre tid , det gjorde vi en gång på 3 mån när jag var föräldraledig !

Så vad är skillnaden mellan det och att bara skicka delgivningen med post vilket man redan gjort utan resultat?

Fast vad hände om faktiskt inte personen får delgivningen ? Kan ju åkt på semester en längre tid , det gjorde vi en gång på 3 mån när jag var föräldraledig !

Är eftersökningarna gjorda och bekräftat att personen synts inom viss tid är den delgiven

Så vad är skillnaden mellan det och att bara skicka delgivningen med post vilket man redan gjort utan resultat?

Skillnaden är att man eftersökt personen, att man personligen ser till att det kommer i inkastet och att en granne eller liknande bekräftat att personen bor/synts till där.

Ja inte så mycket skillnad för man har ju inte sett att personen tagit emot det. Borde ju inte vara ok faktiskt

Men att delge personer som väntar på skadestånd att skuldsanering inletts genom post och inrikes tidningar är inga konstigheter?🙄

trodde jag aldrig faktiskt, trodde restskatt på 5000 kr faktiskt ! hade ränteutgifter på 160 000 kr ! så nästa år i mars kommer bomben att smälla att få tillbaka 40 000 kr som minska skulden hos kronofogden faktiskt =)

trodde jag aldrig faktiskt, trodde restskatt på 5000 kr faktiskt ! hade ränteutgifter på 160 000 kr ! så nästa år i mars kommer bomben att smälla att få tillbaka 40 000 kr som minska skulden hos kronofogden faktiskt =)
Låter ju toppen:folded:

Fick brev om skuld att betala idag. Sista dagen att betala är den 27 mars. tror ni de hinner ta från skattepengarna? Eller nästa löneutbetalning i april?

Fick brev om skuld att betala idag. Sista dagen att betala är den 27 mars. tror ni de hinner ta från skattepengarna? Eller nästa löneutbetalning i april?
Skattepengarna åker säkert, sen nästa lön beror på hur snabba dom är.. Hos mig är det en vecka sedan skuld att betala gick ut, inga papper om inkomst och utgifter ännu

Skattepengarna åker säkert, sen nästa lön beror på hur snabba dom är.. Hos mig är det en vecka sedan skuld att betala gick ut, inga papper om inkomst och utgifter ännu
Kan jag rädda skattepengarna om jag ansöker om återvinning tror du?

Nästa lön lär de inte kunna ta in det är som du säger. Om det att 1 vecka att få inkomst blanketten och man har 2 v på sig att svara då har det gått redan 3 veckor. Så tror inte de hinner dra f nästa lön

Nästa lön lär de inte kunna ta in det är som du säger. Om det att 1 vecka att få inkomst blanketten och man har 2 v på sig att svara då har det gått redan 3 veckor. Så tror inte de hinner dra f nästa lön
Du har 2 veckor att svara på dig att svara oavsett hur lång tid den tog att få

skuld att betala gick ut den 9/3...fortfarande inga inkomst papper eller så...får man något brev när dom kollat mina konton och tillgångar ?? för då vet man ju dom dragit igång allt...

skuld att betala gick ut den 9/3...fortfarande inga inkomst papper eller så...får man något brev när dom kollat mina konton och tillgångar ?? för då vet man ju dom dragit igång allt...

Nope, " inkomstpapperet" är det enda

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp