Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag hade också fryst ränta på ett lån men när jag släppte den avbetalningen så försvann den frysta räntan också. Så du har nog tur :)

Jag hade också fryst ränta på ett lån men när jag släppte den avbetalningen så försvann den frysta räntan också. Så du har nog tur :)
Jag hade också det på avbetalningen innan hos Gothia , lyckats på en och sen då everydayplus fast kapital först och sen ränta ... men bara hoppas på fler senare :)

Mailade gothia igår och fick svar nu att dom kan gå med på fryst ränta om man lägger upp en avbetalningsplan ! Man tror knappat det är sant ... fick precis
Hej igen
Då vissa av akterna lämnats vidare till Kronofogden ber vi Er att kontakta oss på 0340-66 44 40
angående Ert önskemål om en amorteringsplan.
Vi har endast möjlighet att diskutera en räntefrysnng i det fall Ni har en amorteringsplan hos oss.
Med vänlig hälsning
Åsa Edorsson

Mailade gothia igår och fick svar nu att dom kan gå med på fryst ränta om man lägger upp en avbetalningsplan ! Man tror knappat det är sant ... fick precis
Hej igen
Då vissa av akterna lämnats vidare till Kronofogden ber vi Er att kontakta oss på 0340-66 44 40
angående Ert önskemål om en amorteringsplan.
Vi har endast möjlighet att diskutera en räntefrysnng i det fall Ni har en amorteringsplan hos oss.
Med vänlig hälsning
Åsa Edorsson
Men du har väl släppt det? Isf tolkar jag det som att fryst ränta inte kommer va aktuellt

Men du har väl släppt det? Isf tolkar jag det som att fryst ränta inte kommer va aktuellt
Tyvärr är det nog så nu när jag läste det igen haha :( får ta dom 5000 kr i ränta i månaden :) får tillbaka en del i återbäringen sen i alla fall ju :)

Kommer få mitt beslut från kronofogden nästa vecka angående löneutmätning, spelar igenteligen ingen roll om det blir Max beslut eller vanligt , kommer jämka så skulderna minska snabbare ! Ska man vänta en månad från man fått sitt beslut eller kan man lika väl ansöka nu direkt ? Tar jag från april så blir det ca 4000 kr mer netto .. för bättre betala av mer så fort som möjligt så räntan minskar med ju ... hur hade ni gjort ? :)

Kommer få mitt beslut från kronofogden nästa vecka angående löneutmätning, spelar igenteligen ingen roll om det blir Max beslut eller vanligt , kommer jämka så skulderna minska snabbare ! Ska man vänta en månad från man fått sitt beslut eller kan man lika väl ansöka nu direkt ? Tar jag från april så blir det ca 4000 kr mer netto .. för bättre betala av mer så fort som möjligt så räntan minskar med ju ... hur hade ni gjort ? :)
Det beror ju på under hur lång tid man räknar med att ha utmätning.
Är inte så kul att få restskatt som man inte kan betala och som läggs på skulderna.

Det beror ju på under hur lång tid man räknar med att ha utmätning.
Är inte så kul att få restskatt som man inte kan betala och som läggs på skulderna.
Jämkade förra året , fick tillbaka 10 000 kr ändå :) man vet ju ungefär hur mycket räntor man har , sen tog jag lite mindre bara för att vara säker ... skulle tro det tar ca 24 mån för mig ! Så skulle vara rätt skönt med jämkningen faktiskt :)

Borgenärer som drar tillbaka verkställigheten när man inte har inkomst, hur ofta brukar de kolla med KFM ifall man börjat tjäna något?

Jämkade förra året , fick tillbaka 10 000 kr ändå :) man vet ju ungefär hur mycket räntor man har , sen tog jag lite mindre bara för att vara säker ... skulle tro det tar ca 24 mån för mig ! Så skulle vara rätt skönt med jämkningen faktiskt :)
Okej.
Då har du kontroll. - :)

Okej.
Då har du kontroll. - :)
Hyfsat i alla fall ;) nej men bättre att sätta sina ränteutgifter lite lägre än vad man tro faktiskt så är man ju säkrad :) för bättre kapitalet minskar hos kronofogden minskar så räntan blir mindre tänkte jag :)

Borgenärer som drar tillbaka verkställigheten när man inte har inkomst, hur ofta brukar de kolla med KFM ifall man börjat tjäna något?

Allt mellan några månader och mängder med år. En del har direktkoppling till kfm på något sätt, så dom ser när saker börjar röra på sig

Allt mellan några månader och mängder med år. En del har direktkoppling till kfm på något sätt, så dom ser när saker börjar röra på sig
Ja, så måste det vara. Min mans skulder börjar rulla in nu när han har haft jobb i en månad och löneutmätning är startad.

genom skatteverket , arbetsgivaren rappotera in månad för månad nu
Så om jag jobbar en hel del extra nu några dagar framöver, kommer jag få behålla det den 27 april vid lön?

Har fått papper hemskickade som ska fyllas i, jag antar bollen är i rullning, troligen har chefen också fått papper, vet dock ej om de skickats in än eller om en utmätning ens kommer hinna ske till April..

Så om jag jobbar en hel del extra nu några dagar framöver, kommer jag få behålla det den 27 april vid lön?

Har fått papper hemskickade som ska fyllas i, jag antar bollen är i rullning, troligen har chefen också fått papper, vet dock ej om de skickats in än eller om en utmätning ens kommer hinna ske till April..
Dom kommer nog garanterat dra från din lön i april eftersom om du inte räknar ut det så räknar dom ändå ut det själva .. jag har skickat in mina papper och enligt henne på kronofogden ta det oftast bara några dagar så är det klart

Dom kommer nog garanterat dra från din lön i april eftersom om du inte räknar ut det så räknar dom ändå ut det själva .. jag har skickat in mina papper och enligt henne på kronofogden ta det oftast bara några dagar så är det klart
Hmm då är frågan om de det bara är min vanliga lön som påverkas eller om de kommer dra extrapengarna jag kommer tjäna i April också. Har nämligen möjlighet att tacka nej till extrajobbet och känns väl sådär att jobba så mkt extra om jag inte kommer se röken av pengarna.

Hmm då är frågan om de det bara är min vanliga lön som påverkas eller om de kommer dra extrapengarna jag kommer tjäna i April också. Har nämligen möjlighet att tacka nej till extrajobbet och känns väl sådär att jobba så mkt extra om jag inte kommer se röken av pengarna.
Har du normalt alltid samma lön varje månad förutom nästa ? Alltså inte massa olika ob ? För har du samma kommer ditt lönekontor skicka in vilken lön du har , har du tex vördigt varierande så kommer ditt kontor slå ut dina 6 senaste månader och ge dom ett snitt .. så säg att du skulle få tex 10 000 kr extra nästa månad så finns stor chans du får behålla dom :) om du inte får Max beslut ! Då får du alltid behålla samma och dom tar allt över det ! Jag väntar på mitt beslut som kommer nästa vecka , gör väldigt stor skillnad om man får Max beslut eller inte !

Jag hade chansat på att jobba och sen hoppas du slipper Max beslut ! Det hade jag kört på !

Vad är det ni menar när ni skriver maxbeslut?
Att dom tar allt över det beloppet som du får behålla ! Säg du ska får behålla 13 000 kr varje månad , men sen i maj så får du 8000 kr extra för du jobbade över eller fick bonus .. då tar dom det med ! Skulle du du inte få Max beslut så får du även behålla dom :)

Heter det formellt maxbeslut eller något annat? Får man reda på det vid sitt besked från KFM om löneutmätning?

Heter det formellt maxbeslut eller något annat? Får man reda på det vid sitt besked från KFM om löneutmätning?
det heter nog inte maxbeslut skulle jag tro , dom på kronofogden kanske kallar det så :) du får hem beslutet till dig även arbetsgivaren :)

Det kommer stå hur mycket dom kommer ta och hur mycket du får behålla .. tror om det är maxbeslut så står det bara vad du ska få behålla ! Alltså inte hur mycket dom ska dra :)

Är det nåt särskilt som avgör om man får maxbeslut eller det andra liksom?
Om man har väldigt varierande lön så kan man få det , men tydligen under 10% av den informationen jag fått till mig som får maxbeslut ! Det hoppas jag med slippa nästa vecka :)

Hur fort efter ni som fyllt i inkomst och utgifter har ni fått ert besked hur mycket som det ska dras och få behålla ?

Oj det var ju ett tag ändå .. kommer säkert om nån vecka då :) för vill ha beskedet så fort som möjligt :)

Skickade in min i torsdags förra vecka :)

Skickade in min i torsdags förra vecka :)
När du får din, kan du skriva om den stämmer överens med uträkningen man kan göra på deras hemsida?
Ni övriga som har utmätning, har det varit ungefär samma summa som man kan räkna ut på hemsidan eller skiljer det 100/1000 lappar?

När du får din, kan du skriva om den stämmer överens med uträkningen man kan göra på deras hemsida?
Ni övriga som har utmätning, har det varit ungefär samma summa som man kan räkna ut på hemsidan eller skiljer det 100/1000 lappar?
Absolut det lovar jag :) har pratat med 3 st och dom sa att det stämde nästan på kronan från deras hemsida faktiskt

Absolut det lovar jag :) har pratat med 3 st och dom sa att det stämde nästan på kronan från deras hemsida faktiskt
Tackar!
Okej det är skönt och höra.
Har du fått olika belopp när du har testat? Jag har fyllt i säkert 10 gånger för att se att det stämmer och ca 50% av dom så har det stått att KF kommer dra 9890:-, och 50% har det stått 12.600 nånting.

Förstår inte hur när jag har fyllt i allting exakt lika varje gång.. lön efter skatt, alla barn, resekostnader etc

Tackar!
Okej det är skönt och höra.
Har du fått olika belopp när du har testat? Jag har fyllt i säkert 10 gånger för att se att det stämmer och ca 50% av dom så har det stått att KF kommer dra 9890:-, och 50% har det stått 12.600 nånting.

Förstår inte hur när jag har fyllt i allting exakt lika varje gång.. lön efter skatt, alla barn, resekostnader etc
Jag har fått samma varje gång :) står att jag ska få behålla 13200 kr och kronofogden får knappt 15 000 kr

Det verkade lite att behålla, har du sambo eller billig hyra?
Har sambo som tjänar 14 000 kr efter skatt , hyra 8900 kr och sedan 1 barn med :) så vi har 13 000 som jag får behålla och även hennes lön på 14 000 .. sen barnbidrag på 1250 med .. så får behålla 28 000 kr tillsammans med allt .. men ska jämka med , får jag inte Max beslut så får jag ut 7000 kr till och då har vi 35 000 kr tillsammans :)

Har sambo som tjänar 14 000 kr efter skatt , hyra 8900 kr och sedan 1 barn med :) så vi har 13 000 som jag får behålla och även hennes lön på 14 000 .. sen barnbidrag på 1250 med .. så får behålla 28 000 kr tillsammans med allt .. men ska jämka med , får jag inte Max beslut så får jag ut 7000 kr till och då har vi 35 000 kr tillsammans :)
Låter lyxigt! Efter omprövning av skuldsaneringen får jag behålla ca 15000 och maken knappt 9000, plus ett barnbidrag. Hyra drygt 9000.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp