- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Hur menar du att man kan få fram att jag är hos min särbo mer än hemma ?
Det låter för tusan som värsta KGB!
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Det låter för tusan som värsta KGB!

För min del är det så säkert inte för alla.Orkar inte förklara.
Säger man särbo så är det så, vi lämna det så![]()
Orkar inte förklara.
Säger man särbo så är det så, vi lämna det så![]()
Eftersom du har din lägenhet och betalar hyra där så kan jag inte se någon fog för oro.Jag förstår ju att det möjligen fuskas mycket för att få bidrag osv man ej är berättigad till,
men i detta fall finns ju ingen vinning för egen del. Snarare är det väl dumdristigt att betala hyra och bara vara där halva veckor. Dock så är vi inte redo att bo ihop på heltid. Så vad ska jag göra för att inne behöva oroa mig för att det är ’fel’?
Jag förstår ju att det möjligen fuskas mycket för att få bidrag osv man ej är berättigad till,
men i detta fall finns ju ingen vinning för egen del. Snarare är det väl dumdristigt att betala hyra och bara vara där halva veckor. Dock så är vi inte redo att bo ihop på heltid. Så vad ska jag göra för att inne behöva oroa mig för att det är ’fel’?
Eftersom du har din lägenhet och betalar hyra där så kan jag inte se någon fog för oro.
Jag förstår ju att det möjligen fuskas mycket för att få bidrag osv man ej är berättigad till,
Ja ett alternativ är ju att vara särbos tills din skuldsanering är över, jag är i liknande situation.
Det var dock löneutmätning som var aktuellt
Det var dock löneutmätning som var aktuellt
Nej dom bryr sig inte.Hur ska jag göra då? ska jag ringa kfm och tala om att jag sover hos min kille ibland?? Eller vad menar du vore rätt?
Nej dom bryr sig inte.Hur ska jag göra då? ska jag ringa kfm och tala om att jag sover hos min kille ibland?? Eller vad menar du vore rätt?
Slappna av. Har haft löneutmätningen i många år(15-20 år) och det har aldrig hänt att dem tagit extra belopp från mitt konto. Om det är inte större insättning då är det lugnt. Men det är aldrig bra att ha pengarna på konto när man har löneutmätning, tänker på mer än 3-4 k på konto.En till fråga ang saldo kontroll på konton, ska köpa julklappar nåt min mor och hon kommer föra över pengar till mej. Kollar KF saldot på typ kontorstid så om pengarna kommer in typ 20 på kvällen så är det lugnt?
Slappna av. Har haft löneutmätningen i många år(15-20 år) och det har aldrig hänt att dem tagit extra belopp från mitt konto. Om det är inte större insättning då är det lugnt. Men det är aldrig bra att ha pengarna på konto när man har löneutmätning, tänker på mer än 3-4 k på konto.
En till fråga ang saldo kontroll på konton, ska köpa julklappar nåt min mor och hon kommer föra över pengar till mej. Kollar KF saldot på typ kontorstid så om pengarna kommer in typ 20 på kvällen så är det lugnt?
Swish till kompisar- swish tillbaks, uttag... sedan insättningar vid behov via insättningsbankomat.tar du ut pengarna då? Eller för över dom till nåt annat konto?
Swish till kompisar- swish tillbaks, uttag... sedan insättningar vid behov via insättningsbankomat.
Din åsikt men när man har löneutmätning då hittar man på nya vägar och ny energi, helt enkelt. Förresten en fråga till dig som är insatt, förväntar mig en större summa som jag tänkte lösa allt(eller det mesta) av mina skulder som ligger "hos er" men behöver i lugn och ro förhandla med inkasso bolag för att sänka belöp på mina skulder som ligger hos dem. Kan inte börja förhandla redan nu eftersom vet inte hur mycket får jag och vad kan jag erbjuda till dem för slut betalning. Min fråga, hur "gömmer" jag ett par hundra tusen från er?! Enklast? Tack för insajder tips...Imponerande med sån energi för I princip ingenting.
Din åsikt men när man har löneutmätning då hittar man på nya vägar och ny energi, helt enkelt. Förresten en fråga till dig som är insatt, förväntar mig en större summa som jag tänkte lösa allt(eller det mesta) av mina skulder som ligger "hos er" men behöver i lugn och ro förhandla med inkasso bolag för att sänka belöp på mina skulder som ligger hos dem. Kan inte börja förhandla redan nu eftersom vet inte hur mycket får jag och vad kan jag erbjuda till dem för slut betalning. Min fråga, hur "gömmer" jag ett par hundra tusen från er?! Enklast? Tack för insajder tips...
Vill du försvara titel "årets mest kunniga skribent" med det här svaret eller kan du svara på lätt svenska som man kan förstå dig?! Ditt budskap? Ditt svar på min fråga?!Nya vägar för I princip inget i utbyte kan jag tillägga.
Vad får du pengarna ifrån? Arv? Isf går de inte gömma...Vill du försvara titel "årets mest kunniga skribent" med det här svaret eller kan du svara på lätt svenska som man kan förstå dig?! Ditt budskap? Ditt svar på min fråga?!
Försäkringsärende...Vad får du pengarna ifrån? Arv? Isf går de inte gömma...
Vill du försvara titel "årets mest kunniga skribent" med det här svaret eller kan du svara på lätt svenska som man kan förstå dig?! Ditt budskap? Ditt svar på min fråga?!
Jag tänker att om @Lasseman känner till ett vattentätt sätt att gömma undan pengar så skulle det inte längre vara ett sätt att gömma undan pengar på.Din åsikt men när man har löneutmätning då hittar man på nya vägar och ny energi, helt enkelt. Förresten en fråga till dig som är insatt, förväntar mig en större summa som jag tänkte lösa allt(eller det mesta) av mina skulder som ligger "hos er" men behöver i lugn och ro förhandla med inkasso bolag för att sänka belöp på mina skulder som ligger hos dem. Kan inte börja förhandla redan nu eftersom vet inte hur mycket får jag och vad kan jag erbjuda till dem för slut betalning. Min fråga, hur "gömmer" jag ett par hundra tusen från er?! Enklast? Tack för insajder tips...
Jag tänker att om @Lasseman känner till ett vattentätt sätt att gömma undan pengar så skulle det inte längre vara ett sätt att gömma undan pengar på.
Kontanter eller på någon annans konto har ju sina risker.
Någon form av ”papper” istället för kontanter utfärdat av banken? Kommer inte ihåg vad det kallas. Använde oss av det en gång när jag skulle betala handpenning på stenåldern.
Köpa guld och gömma undan
ja för om man har löneutmätning så dras väl det bestämda beloppet som det ska varje månad. Sen de pengar man har kvar får väl vara kvar?! Jag tänker om man nu kan och vill lägga undan en slant av det så är det väl ens rätt att få behålla den summan? Det ingår ju i ens förbehållsbelopp! Eller tänker jag fel?
"Rätt" har du inte men som sagt, ta ut kontanter så kommer pengarna inte att utmätas, vilket de kan göra om du sparar dem på ett konto (om totalsumman överstiger förbehållet)
Vad dumt! Så man måste alltså ta ut kontanter då, eller göra av med pengarna?! Kollar de ens rocker eller P.F.C. kort också? Nu tror jag väl iof att pengarna kommer gå åt eftersom att det är just till allt nödvändigt! Men ändå
Själv placerar jag mina pengar utomlands, men annars stämmer det att man måste ta ut dem om man vill vara säker på att behålla dem.
Vad dumt! Så man måste alltså ta ut kontanter då, eller göra av med pengarna?! Kollar de ens rocker eller P.F.C. kort också? Nu tror jag väl iof att pengarna kommer gå åt eftersom att det är just till allt nödvändigt! Men ändå
Jag hade aldrig pengar på kontot när jag hade utmätning, tog ut allt varje månad förutom det som skulle dras till räkningar.
Du får föra över pengar till vem du vill. Finns ingen skyldighet att redogöra vad man gjort med sina pengar vid löneutmätning.ok, .....får man föra över pengarna till någon inom familjen?
"Rätt" har du inte men som sagt, ta ut kontanter så kommer pengarna inte att utmätas, vilket de kan göra om du sparar dem på ett konto (om totalsumman överstiger förbehållet)
El bolag använder sig av andra delgivningsmän vet jagIdag hittade jag en lapp inkastad i brevlådan från "Aktiv delgivning Gbg AB" att en delgivningsman sökt mig för ett delgivningsärende, och att jag ska kontakta honom för att komma överens om delgivning. Vilka bolag använder detta företag och inte går via kronofogden och helt vanligt betalningsföreläggande??? Jag har skrivit på allt jag fått från dem och bör inte ha några missade.
Jag har inga el skulder.El bolag använder sig av andra delgivningsmän vet jag