• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 181
Mottagna reaktioner
12 754
Poäng
9 787
1850 tyder mer på att man bedömt att det är 5 mil om dagen. Någon kanske mätt på en karta och kikat på fel arbetsplats på en arbetsgivare med flera ställen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lali

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
1850 tyder mer på att man bedömt att det är 5 mil om dagen. Någon kanske mätt på en karta och kikat på fel arbetsplats på en arbetsgivare med flera ställen?
Tack, ja jag misstänker det. Man skulle fylla i enkel väg i inkomstuppgiften så möjligt är att de utgick efter enkel väg. Någon erfarenhet av hur snabba de är med att ändra beslut?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 181
Mottagna reaktioner
12 754
Poäng
9 787
Tack, ja jag misstänker det. Man skulle fylla i enkel väg i inkomstuppgiften så möjligt är att de utgick efter enkel väg. Någon erfarenhet av hur snabba de är med att ändra beslut?
Går att ändra på en gång om det behövs
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Kommer troligtvis få en skattesmäll på 10-20.000kr kanske nästa år, har utmätning. Kommer dessa att öronmärkas att få pengar före alla andra eller kommer några andra krafttag att göras?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Kommer troligtvis få en skattesmäll på 10-20.000kr kanske nästa år, har utmätning. Kommer dessa att öronmärkas att få pengar före alla andra eller kommer några andra krafttag att göras?
Ja skatteskulder går före vissa andra skulder (vanliga lån, krediter osv). Tror det heter A-mål?
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
tänkte kolla med er vad ni tror, förra månadsskiftet så pratade jag med personalansvarig på Min arbetsplats, är timanställd. Jag ville ha min semesterersättning utbetald till den här lönen (idag) och de skulle kontakta lönekontoret och fixa de. Under den här månaden har jag även fått beslut om löneutmätning den här månaden så arbetsgivaren har fått order betala en bestämd summa till kfm. Kan de nu va så att de tagit min semesterersättning och betalat de med till kfm trots de inte ”måste” eller har de bara blivit någon miss i kommunikationen mellan avdelningarna? Eftersom jag inte fått de
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Vet inte
…. Har alltid rätt att behålla x kr
Arbetsgivare ska göra avdrag på x kr tills annat beslut fattas
Så står de i beslutet
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 181
Mottagna reaktioner
12 754
Poäng
9 787
Kommer troligtvis få en skattesmäll på 10-20.000kr kanske nästa år, har utmätning. Kommer dessa att öronmärkas att få pengar före alla andra eller kommer några andra krafttag att göras?
Lägga till löneutmätning och får betalt före det mesta
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp