En fråga, om jag kör en annan persons bil och ägaren åker med och vi blir stannade, skulle det vara troligt att den utmäts? Finns inget övrigt tecken på att jag brukar den som min egen, står inte parkerad hos mig, kör den aldrig ensam utan ägaren,osv osv. Känns väldigt fel om man aldrig ens kan köra en annans bil om ägaren är med, jag brukar sedan innan köra mkt i städer där mina föräldrar o en del vänner tycker det är jobbigt att köra men ska jag nu neka min hjälp när vi reser tillsammans? Skulle bli oerhört begränsade resor i landet då färden skulle bli inställd. Känns enormt fel. Tänkte på detta när jag hörde om Ölandsbron, tänk om någon som kört motorcykel, kanske hela sitt liv och hamnat under kf vingar och blir erbjuden på semestern att låna en motorcykel och åka med sina vänner och sedan inte kan detta på grund av att den utmäts vid stopp även om tex ägaren åker med. Så enormt nedtryckande när man själv inte har råd att äga något. Tänkt även om jag åker med mormor och kör henne till sjukhuset i hennes bil då hon har svårt att köra i städer, inte ens det kan jag, är det verkligen så det fungerar?