Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

tre erbjudanden via lendo - vilket ska jag välja?

jag har fått tre erbjudanden hittills på min ansökan på lendo på 175.000 kr (6 år). dom är:
- ge money bank, 3696 kr per månad (14% ränta)
- ikano, 3148 kr per månad i medelkostnad (börjar på 3800 kr och jobbar sig neråt, efter 3 år 3148 kr), (9,84 ränta)
- marginalen bank, 2903 kr per månad (11,49% ränta)

ge money bank känns ju sämst såklart. men då velar jag mellan ikano och marginalen. ikano känns generellt som en seriösare bank, men det är stor skillnad på 3800 kr och 2900 kr. ikano-betalningen kommer minska över tid, men första året iaf runt 3800 kr.

jag inser att inget av lånen är sådär jättebra, men jag har beslutat mig för att ta ngt av dom. marginalen skulle minska mina lånekostnader med 3000 kr per månad. det känns väldigt värt det.

vad skulle ni valt? har ni erfarenheter av respektive bank? jag har läst en del på rejta, men det blev man inte så klok på. mkt negativt på båda, men även mkt positivt..

Jag o min man har lån på marginalen bank och vi tycker det är en bra bank, aldrig haft någe strul med dem !
Till o med när vi hade det jobbigt ekonomiskt så var de jättebra att diskutera med och vi fick amorterings fritt i 8 mån:-D Jag skulle inte tveka iaf att välja dem ! Hur du än gör så lycka till :)

jag har fått tre erbjudanden hittills på min ansökan på lendo på 175.000 kr (6 år). dom är:
- ge money bank, 3696 kr per månad (14% ränta)
- ikano, 3148 kr per månad i medelkostnad (börjar på 3800 kr och jobbar sig neråt, efter 3 år 3148 kr), (9,84 ränta)
- marginalen bank, 2903 kr per månad (11,49% ränta)

ge money bank känns ju sämst såklart. men då velar jag mellan ikano och marginalen. ikano känns generellt som en seriösare bank, men det är stor skillnad på 3800 kr och 2900 kr. ikano-betalningen kommer minska över tid, men första året iaf runt 3800 kr.

jag inser att inget av lånen är sådär jättebra, men jag har beslutat mig för att ta ngt av dom. marginalen skulle minska mina lånekostnader med 3000 kr per månad. det känns väldigt värt det.

vad skulle ni valt? har ni erfarenheter av respektive bank? jag har läst en del på rejta, men det blev man inte så klok på. mkt negativt på båda, men även mkt positivt..

Marginalen. GE är inte roliga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp