• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tre miljoner i spelskulder...

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sara77

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 November 2021
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Det första du måste göra är att berätta för alla inblandade. När tänker du göra det?
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Det första du måste göra är att berätta för alla inblandade. När tänker du göra det?
Jag vet inte när. Så fort jag har gjort upp en plan. Behöver ett besök till hos psykologen och få råd därifrån. Funderar på behandlingshem, skall höra hur det fungerar. Känner inte att jag är kapabel till att finna mig i allt utan att verkligen ta tag i de här problemen. Nästa vecka blir det sannerligen.

Har skrivit ett brev till min sambo och min pappa. Vet inte hur jag ska lägga fram det hela. Det var skönt att få ner något skriftligt. Det gör det hela verkligare. Hur gör man när man berättar för en anhörig hur man mår och ställt till det för dem? Hur gör man när man förstör någons liv? Igår var en mardröm. Så trött på att hålla uppe fasaden. Så nära att bryta ihop i gråt framför henne nu. Det är inte långt borta innan allt går åt helvete. För mig har det redan gjort det, hon är förtillfället lyckligt ovetandes. Likaså min pappa. De kommer undra när jag ska föra över pengar till räkningarna denna månaden. Har inte ett öre kvar.

Min sambos inkomst påverkas självklart negativt om hon behöver pröjsa för mina lån på 800 000kr, men hon har som tur är en väldigt bra inkomst. Men det gör ju inte saken enklare för det, problemet finns ju fortfarande där. Tror med det sagt inte att hon behöver göra några uppoffringar på husets lån.

Det vore väl enklare om vi gör slut och hon polisanmäler mig, eller? Jag vet inte.
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Så du menar att sambon lånat ut 800 utan att va med på vad det gått till och din far 600 som dessutom vet om att du spelar? Shit. Tyvärr blir det motsatt effekt när man får hjälp ekonomiskt om man inte redan har lagt alla kort på bordet.

Du måste iaf berätta för båda vad det är som har hänt, går aldrig lösa sånt här själv eller hålla det inom sig när det gått så här långt.

Jo, jag har ju "förklarat" för henne vart pengarna tar vägen och hur det påverkar min månadskostnad och om jag rensar mina lån på UC så kan jag ta ett bättre samlingslån med bättre ränta nästa år och betala tillbaka henne den vägen. Min pappa är möjligen rätt blåögd tyvärr, men jag kan inte skylla på någon av dem för att det är som det är. Jag trodde hela tiden att jag var en ärlig person men har under senaste året insett att jag är en manipulativ idiot som utnyttjar de jag älskar mest. Jag förtjänar inget annat än ensamhet och ett helvete. Jag förtjänar att må så här.
 

Sara77

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 November 2021
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jag vet inte när. Så fort jag har gjort upp en plan. Behöver ett besök till hos psykologen och få råd därifrån. Funderar på behandlingshem, skall höra hur det fungerar. Känner inte att jag är kapabel till att finna mig i allt utan att verkligen ta tag i de här problemen. Nästa vecka blir det sannerligen.

Har skrivit ett brev till min sambo och min pappa. Vet inte hur jag ska lägga fram det hela. Det var skönt att få ner något skriftligt. Det gör det hela verkligare. Hur gör man när man berättar för en anhörig hur man mår och ställt till det för dem? Hur gör man när man förstör någons liv? Igår var en mardröm. Så trött på att hålla uppe fasaden. Så nära att bryta ihop i gråt framför henne nu. Det är inte långt borta innan allt går åt helvete. För mig har det redan gjort det, hon är förtillfället lyckligt ovetandes. Likaså min pappa. De kommer undra när jag ska föra över pengar till räkningarna denna månaden. Har inte ett öre kvar.

Min sambos inkomst påverkas självklart negativt om hon behöver pröjsa för mina lån på 800 000kr, men hon har som tur är en väldigt bra inkomst. Men det gör ju inte saken enklare för det, problemet finns ju fortfarande där. Tror med det sagt inte att hon behöver göra några uppoffringar på husets lån.

Det vore väl enklare om vi gör slut och hon polisanmäler mig, eller? Jag vet inte.

Du är starkare än vad du tror. Låt inte spelmissbruket få fortsätta definiera vem du är för du är så mycket mer än det! Oavsett vart det bär vägen med din relation så är det viktigaste att du med start idag säger nej till att spela och nej till att fortsätta förstöra för dig själv. Du kommer aldrig att klara det här själv och det vet du säkert innerst inne.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Jag vet inte när. Så fort jag har gjort upp en plan. Behöver ett besök till hos psykologen och få råd därifrån. Funderar på behandlingshem, skall höra hur det fungerar. Känner inte att jag är kapabel till att finna mig i allt utan att verkligen ta tag i de här problemen. Nästa vecka blir det sannerligen.

Har skrivit ett brev till min sambo och min pappa. Vet inte hur jag ska lägga fram det hela. Det var skönt att få ner något skriftligt. Det gör det hela verkligare. Hur gör man när man berättar för en anhörig hur man mår och ställt till det för dem? Hur gör man när man förstör någons liv? Igår var en mardröm. Så trött på att hålla uppe fasaden. Så nära att bryta ihop i gråt framför henne nu. Det är inte långt borta innan allt går åt helvete. För mig har det redan gjort det, hon är förtillfället lyckligt ovetandes. Likaså min pappa. De kommer undra när jag ska föra över pengar till räkningarna denna månaden. Har inte ett öre kvar.

Min sambos inkomst påverkas självklart negativt om hon behöver pröjsa för mina lån på 800 000kr, men hon har som tur är en väldigt bra inkomst. Men det gör ju inte saken enklare för det, problemet finns ju fortfarande där. Tror med det sagt inte att hon behöver göra några uppoffringar på husets lån.

Det vore väl enklare om vi gör slut och hon polisanmäler mig, eller? Jag vet inte.
Vad ska hon polisanmäla dig för? Hon har väl tagit lån åt dig medvetet?
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Du är starkare än vad du tror. Låt inte spelmissbruket få fortsätta definiera vem du är för du är så mycket mer än det! Oavsett vart det bär vägen med din relation så är det viktigaste att du med start idag säger nej till att spela och nej till att fortsätta förstöra för dig själv. Du kommer aldrig att klara det här själv och det vet du säkert innerst inne.
Tack. Egentligen vet jag detta innerst inne. Jag vet att jag försökt lösa mina problem själv på mitt eget sätt under flera år och det har inte gett önskvärt resultat.

Vad ska hon polisanmäla dig för? Hon har väl tagit lån åt dig medvetet?
Tänker om det kan underlätta för henne att få lånen avskrivna eller något? Men troligtvis inte nej. Det enda jag kan se är att jag sagt att lånen kommer gå till det här, men gått till något annat. Men ja, nej. Det går inte ihop. Jag har kört henne i skiten och måste väl bara inse att ju snabbare hon får reda på det desto snabbare kan hon göra upp en plan för att klara sig så lindrigt som möjligt.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Det
Tack. Egentligen vet jag detta innerst inne. Jag vet att jag försökt lösa mina problem själv på mitt eget sätt under flera år och det har inte gett önskvärt resultat.


Tänker om det kan underlätta för henne att få lånen avskrivna eller något? Men troligtvis inte nej. Det enda jag kan se är att jag sagt att lånen kommer gå till det här, men gått till något annat. Men ja, nej. Det går inte ihop. Jag har kört henne i skiten och måste väl bara inse att ju snabbare hon får reda på det desto snabbare kan hon göra upp en plan för att klara sig så lindrigt som möjligt.
Det fungerar nog tyvärr inte eftersom du inte tagit lånet i hennes namn utan hennes vetskap..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp