Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tredsokdom utan betalningsanmärkning ?

Hej,

Har en fråga om någon kunde hjälpa mig här på forumet!

Jag hade en skuld till intrum ett smslån som gått dit. Jag överklagade för att vinna lite tid och det gick till tingsrätten jag hade två veckor på mig att bestridda detta ärende.
Vilket jag gjorde jag skriv att jag bestrider detta ärende och skickade in till tingsrätten.

Nu fick jag papper hem att jag fått tredskodom för att jag inte hade förklarat varför jag bestridit och då dömde dom mig att betala till intrum 6500 kr. Men att jag hade till den 22 att överklaga detta ärende.
Men till min förvåning har jag ej fått betalningsanmärkning än varför någon som vet?
Men till min förvåning fick jag ett skuldsaldo till kronofogden på 6500 kr men ej anmärkning någon som kan förklara detta för mig?
Kommer anmärkning efter den 22 om jag inte skicka in överklagan då eller?

Hoppas ni förstå och kan hjälpa mig.

MVH

Stefan

Hej,vilken urjobbig situation du hamnat i! Kan tyvärr inte svara på din fråga men jag råder dig att ringa Kfm och fråga när en anmärkning kommer att registreras. Jag gissar att skulden du fått hos Kfm på 6500 kr inte har fastställts än, en anmärkning kommer först när en skuld har fastställts, alltså när förlikningstiden har gått ut och man har varken betalat eller överklagat.
Varje gång jag har ringt till Kfm har de varit väldigt bra att prata med, har även pratat med en av deras jurister och han var väldigt sympatisk och tog sig verkligen tid att svara på alla mina frågor, pedagogiskt och med stort tålamod. Så ring!

Hej,

Tack för din information då ringer jag och kolla med dom sen då , men vet jag har ringt dom för när det gäller besked om anmärkning då har dom bara sagt det sköter UC och hur det fungera med anmärkning. Men jag får väl göra ett försök:)
Stort tack att du tog dig tid!

Hej,

Tack för din information då ringer jag och kolla med dom sen då , men vet jag har ringt dom för när det gäller besked om anmärkning då har dom bara sagt det sköter UC och hur det fungera med anmärkning. Men jag får väl göra ett försök:)
Stort tack att du tog dig tid!

Ja det stämmer i sak att det inte är Kfm som delar ut anmärkningar men då du fått en skuld hos dem borde de kunna säga NÄR utslag kommer att meddelas, för efter utslag kommer anmärkningen. Har du även försökt få till en avbetalningsplan med Intrum så att de kan dra tillbaka ärendet från Kfm? Jag hade en skuld som de skickade till kfm men när jag ringde till dem sa de att om jag betalar 800 kr som det kostat de att skicka till Kfm skulle de dra tillbaka och det gjorde dem!
Hoppas att någon mer kunnig här på Forumet kan svara dig. Men ringa är det bästa!

du kan ha haft sån tur att UC missat att det kommit en tredskodom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp