Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Trots skuldsanering...

Du får fråga handelsbanken då, jag gissar att dom inte är jättesugna på att engagera sig dock
Men visst är det så att trots att de nu inte plockar bort den så när vår sanering är över kan dom inte fortsätta kräva på den skuld som då återstår?

Men visst är det så att trots att de nu inte plockar bort den så när vår sanering är över kan dom inte fortsätta kräva på den skuld som då återstår?

Skulder som uppkommit innan inledandet av skuldsanering kan man inte kräva tillbaka efter slutförd skuldsanering nej. Huruvida dom finns med på kreditupplysning eller ej spelar ingen roll i det avseendet.

Skulder som uppkommit innan inledandet av skuldsanering kan man inte kräva tillbaka efter slutförd skuldsanering nej. Huruvida dom finns med på kreditupplysning eller ej spelar ingen roll i det avseendet.
Jag tänkte närmast på att lånet hos handelsbanken + krediten fortfarande står kvar hos handelsbanken o om de då får för sej då saneringen är över att de ska ha fortsatt betalt. Både lån o kredit ingår ju idag i saneringen.
Å andra sidan hånskrattade en person på banken då denne ringde ett par månader efter att vi fick inledande o krävde att vi skulle betala ikapp. Jag förklarade att vi nu har inledande skuldsanering o då betalar vi inte till någon enskild utan den summa vi ska betala betalar vi till KFM. Han skrattade o sa att så kunde vi ju inte göra för det är ju inte säkert saneringen blir beviljad.
Jag blev tvungen be min handl på skusan ringa min bank o förklara hur detta med skuldsanering o i synnerhet inledande sanering fungerar.

Då saknade människan på shb helt kompetens angående skuldsanering och dess verkan.

Klart dom kan försöka fortsätta kräva men då får man ta det då.

Att dom drar avgifter och dröjsmålsränta för en skuld som ingår i saneringen är allvarligt.
Dom får betalt det dom ska genom saneringen och får inte kräva betalt själv på något vis så länge det ingår i saneringen.
Handläggaren på shb får väl ringa kreditinkasso och fråga hur man ska göra, dom har i alla fall koll.

Till handläggarens försvar så skulle jag säga att skuldsanering och annan mer kvalificerad obeståndshantering inte är en banksäljares område att kunna. Dom ska kunna sälja produkter för att tjäna pengar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp