• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Trustbuddy stängt - Pengar saknas

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
http://trustbuddy.se/

Pågående företrädesemission i TrustBuddy AB (publ) avbruten – peer-to-peer-plattformen stängd efter misstänkta oegentligheter inom bolaget
En utredning som initierats av den nya ledningen i TrustBuddy AB indikerar att allvarliga oegentligheter har förekommit inom bolaget. Bolagets styrelse har informerat Nasdaq OMX och Finansinspektionen om situationen, och Finansinspektionen har krävt att TrustBuddy upphör med sitt kunderbjudande med omedelbar verkan. Som en följd av detta har bolagets pågående företrädesemission avbrutits. Styrelsen kommer att upprätta en kontrollbalansräkning och utvärderar för närvarande alla tillgängliga alternativ för att hitta en hållbar lösning för alla parter.

Mer: http://www.di.se/artiklar/2015/10/12/allvarliga-oegentligheter-i-trustbuddy/
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Vad är företrädesmission? Skönt jag betalde min sista gång på min avbetalningsplan hos dom förra månaden... :/
 
K

KarmaKarma

Gäst
Poäng: 0
Många privata långivare som förlorar mycket pengar nu! Så kan det gå när man försöker sko sig på personer i svårigheter!

Karma kallas det!!!
 
V

Vill blir rik

Gäst
Poäng: 0
Ja men vad innebär det för mig som har öppet lån där? Någon som har koll?
 
L

Lång

Gäst
Poäng: 0
Många privata långivare som förlorar mycket pengar nu! Så kan det gå när man försöker sko sig på personer i svårigheter!

Karma kallas det!!!

Bedrägeri kallas det!!! När man ansöker om lån som man vet att man inte kommer att kunna betala tillbaka din bedragare!
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ja men vad innebär det för mig som har öppet lån där? Någon som har koll?
Svårt att säga eftersom det inte går att logga in på sidan hoppas att de går ut med info till låntagarna också snart. Det som står är:
De tvivelaktiga metoder vilka är begränsade till bolagets kortsiktiga utlåning, har stoppats med omedelbar verkan.
Vidare har styrelsen informerat Nasdaq OMX och Finansinspektionen om det inträffade. Baserat på denna information har Finansinspektionen krävt att Trustbuddy upphör med sitt kunderbjudande med omedelbar verkan.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
KarmaKarma och Lång lägg av båda två och kasta"skit" på varandra det är jobbigt att läsa för alla som är intresserad av det verkliga innehållet i tråden.Det finns andra forum för det ni håller på med. Här hjälper vi och stöttar varandra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp