Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Tryggkredit tar KREDITUPPLYSNING vid uttag när man är kund!

V.I.P
Poäng: 527
Meddelanden
552
Mottagna reaktioner
427
Poäng
527
stor varning för dessa !
Blir du godkänd för ett lån hos dem och deras kontokredit så tar de en NY KREDITUPPLYSNING varje gång du använder krediten !!!!
funderar på om det är lagligt faktiskt ? Nån som vet?

Beviljat dom kunder ens? Hur många FF har du nu idag?

Nån som fått Tryggkredit med en del speltranssktioner och många Bisnode förfrågningar

stor varning för dessa !
Blir du godkänd för ett lån hos dem och deras kontokredit så tar de en NY KREDITUPPLYSNING varje gång du använder krediten !!!!
funderar på om det är lagligt faktiskt ? Nån som vet?
Jösses. Ja. Det är lagligt. Swedbank kan ta upplysning på dig varje år om dom önskar om du har lån där..

Tryggkredit har alltid gjort så, hade dem för 5-6 år sedan och redan då tog dem en bisnode vid varje uttag…

Jag vet att amex tog UC på mig flera gånger i början när jag fick mitt kort. Som tur är var dom inte synliga.

Finns någon mer som har detta som rutin. Kommer dock inte på det riktigt vem det var.

Finns någon mer som har detta som rutin. Kommer dock inte på det riktigt vem det var.
GF Money har jag för mig gjorde detta vid varje uttag när jag hade dom för ett par år sedan. Vill minnas att varje uttag var en form av ansökan.

Okej det är lagligt, men det är oerhört kränkande tycker jag eftersom jag har ju bevisligen redan blivit godkänd när de prövade min ansökan första gången, då tycker jag det finns 0 anledningar till dem att behöva ta en ny bisnode varje gång man vill använda sig av krediten, dessutom så framgår det inte att de tar en kreditupplysning vid uttag, det får man bara reda på via kundtjänst. Så undvik dessa iaf! Min kredit är slutbetald och klar där men krediten finns kvar men de nekade mig uttag trots att INGENTING har förändrats sen jag tog krediten, enormt dålig kundservice enligt mig.

Någonstans måste det finnas en gräns för vad bolagen får göra mot oss privatpersoner, faktiskt...

Ja det är inte rätt att kalla det kredit. Jag såg nyligen att jag har ett tillgängligt belopp på 7.000- men det kan jag glömma att kunna ta ut eftersom dom tar upplysning och jag har en anmärkning från annan bank på UC.😒Dessutom är dom otrevliga i sina mail och sms, nästan hotfulla. Denna månad bad jag att få betala efter det 25:e, för hade inte täckning förrän då. Då får jag ett sms "varför kan du inte betala nu, du fick väl pensionen igår?"Va!! Så skriver man väl inte, väldigt oproffsigt!!

Hahaha vilka aktörer finns på marknaden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp